Gå til innhold

Tørketrommel

Gjest Gjest_camilla_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_camilla_*
Skrevet

Jeg har tenkt å kjøpe tørketrommel og lurer på om klærne da blir krøllete?

Nå når jeg bruker tørkestativ, strekker jeg ut klærne slik at de ikke trenger strykes (de fleste av dem).

Hvor lang tid tar en tørk i en trommel, og blir de mer slitte enn ved vanlig tørk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg putter stort sett bare ting som ikke skal strykes inn i tørketrommelen. (Jeg stryker gansek mange ting). Klærne (mest håndkler og sengetøy) blir ikke skrukkete/krøllete, men de blir "myke" på et vis og ikke helt slette (ruller seg inn i kantene osv.

Det programmet jeg bruker mest på tørketrommelen startet med en standardtid på 2.11 timer, men maskinen sjekker alltid restfuktigheten og nedjusterer tiden. Så f.eks. dobbelt sett med sengetøy bruker vanligvis 1,5 time. Men det er jo også avhengig av hvor kraftig sentrifuge du har.

Har enn så lenge ikke merket stor slitase på klærne, men jeg ser jo at det er en del i lofilteret når jeg tømmer det.

Hilsen Lille meg

Skrevet

Har ikke noe problemer med krøllete klær,men skjorter og bluser henger jeg på hengere til tørk, bruker ikke trommelen til det.

Ellers går alt i trommelen og kommer ut slett og fint. Har vel noe med materialene i klærne og gjøre. Jeg har ikke mye eksklusivt i min garderobe, for å si det sånn

Skrevet

Bruker vel en time. _Varierer litt etter hvor mye tøy jeg har i trommelen - og hva slags tøy. Klærne blir mer krøllete, særlig hvis de har ligget i haugen en stund. Brettes klærne sammen og ryddes bort med en gang tøyet er ferdig pleier det å få greit.

Skrevet

Jeg synes ikke tøyet blir krøllete, men så har jeg ikke klær som krever mye stryking heller da.

Har en del plagg som ikke går i trommelen, litt finere ting og tynne strømpebukser og sånt.

Skrevet

synes tingene blir mindre krøllete med tørketrommel jeg, og stryker aldri noe som har vært kjørt i trommelen.

men så har jeg veldig lite bluser og skjorter, har noen skjorteliknende saker og tunika og det går i tørketrommelen og trenger ikke strykes etterpå.

Skrevet

Noen tørketromler har programmer for strykelett, i tilleg er det noen som har sånn diagonal luftstrømning som gjør at det ikke skal bli så lett krøllet, f.eks baucnecht

Skrevet

Jeg stryker aldri noe som helst, med unntak av bunadsskjorte til 17. mai :sjarmor:

Jeg putter alt som kan, inn i trommel, og er fornøyd :)

Skrevet

Hvis du legger sammen klærne med en gang de er ferdige så er det ikke noen problemer med krøllete klær.

Når det gjelder slitasje så må jeg bare si at mine dyre håndklær som jeg kjøpte for litt over 3 år siden er veldig slitt i kantene. Husker mor sine håndklær ble aldri sånn enda det var billigere håndklær som var nærmere 20 år gamle - like fine var de - bortsett fra at de kanskje falmet litt.

Men en familie hvor alle jobber eller går på skole er vel nærmest nødt til å ha tørketrommel idag.

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

Takk for svarene. Det betyr at jeg trygt kan kjøpe en tørketrommel. Siden jeg har liten plass og til tider mye klesvask, vil dette hjelpe i hverdagen.

Synd om klærne blir fortere slitte, men de klærne jeg vil beholde lenge, får jeg heller la være å ha i trommelen da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...