Gå til innhold

Hvem kjøper rekkehus til nesten 10 millioner?

Hensatt

Anbefalte innlegg

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/q113km/sitter-plutselig-med-tre-boliger-og-gigalaan-etter-samlivsbrudd-ganske-trangt-oekonomisk

Lurer på hvor mange som har råd til dette rekkehuset? Må ha nesten 2 millioner i samlet inntekt for å få så mye lån. Hadde jeg tjent så mye hadde jeg uansett kjøpt noe "litt" mer luksuriøst enn en standard rekkehus...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sannsynligvis ingen, selv om jeg også gjerne hadde sagt ja til gratis reklame på forsiden av VG dersom jeg skulle selge min bolig. Om det er lurt å annonsere i landets største avis at man er nødt til å selge og kan gå ned i pris vil vise seg...

Anonymkode: b7600...87d

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mona123 skrev (1 minutt siden):

Rekkehuset koster ikke 10MNOK. Det er deres samlede gjeld som er det. 

De kjøpte for 6,6 og har lagt det ut for salg til 9. Rundet opp blir det nesten 10 😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt vanlig med rekkehus til 10 mill og oppover i Oslo, også her vi bor i Oslo Øst. 

Anonymkode: 49245...074

• Liker 21
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå kan man ikke sammenligne hus i Oslo med skogen på Rena heller, men ja det er mye penger, men viss markedet er villig til å betale det så er det riktig pris. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Helt vanlig med rekkehus til 10 mill og oppover i Oslo, også her vi bor i Oslo Øst. 

Vet det. Forandrer ikke at man trenger en samlet inntekt på 2 millioner for å få lån. Evt en sabla høy egenkapital.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Blizz1 said:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/q113km/sitter-plutselig-med-tre-boliger-og-gigalaan-etter-samlivsbrudd-ganske-trangt-oekonomisk

Lurer på hvor mange som har råd til dette rekkehuset? Må ha nesten 2 millioner i samlet inntekt for å få så mye lån. Hadde jeg tjent så mye hadde jeg uansett kjøpt noe "litt" mer luksuriøst enn en standard rekkehus...

12 minutter siden, Blizz1 said:

Hvis jobben som betaler lønna deres på 2 mill ligger i Oslo, så er det ikke akkurat bare å velge å vrake blant hus med litt " mer luksuriøst enn en standard rekkehus..." 

Det var jo også et ganske stort og nytt rekkehus. Bedre og større enn vår tomannsbolig som vi sikkert kunne fått 11 mill for på andre sida av Oslo.

Anonymkode: ed70b...694

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel en grunn til at de ikke får solgt…. fordi ingen kjøper rekkehus til 10 mill - med mindre det er i byens beste strøk😉

Anonymkode: 1b42c...1fa

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blizz1 skrev (2 minutter siden):

Vet det. Forandrer ikke at man trenger en samlet inntekt på 2 millioner for å få lån. Evt en sabla høy egenkapital.

De fleste i rekkehus-kjøp-alder i Oslo har gjerne flere år bak seg i markedet med gode verdistigninger. Trenger ikke ha millionlønn da. Våre naboer er helt vanlige folk stort sett, enkelte har nok opp under 2 mill total i årslønn, men langt fra alle. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det koster litt over 8 mill. Som en medium leilighet i Oslo

Anonymkode: 206e4...dc7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er vel en grunn til at de ikke får solgt…. fordi ingen kjøper rekkehus til 10 mill - med mindre det er i byens beste strøk😉

Jeg bor på Oslo vest og jeg tviler på at du får kjøpt rekkehus her til 10mill. 

Nå har jeg bare sett bilder av huset i artikkelen og syns det ser bra ut. Barnevennlig område ser det ut som. Jeg er ikke kjent i området, men hadde nok vurdert det om vi ikke hadde hatt råd til bolig her vi bor. 

Anonymkode: f1df9...b09

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det fleste som kjøper seg buuustad til 10 mill  låner jo ikke hele beløpet lizm.

Disse "rekkehusene" så jo nitriste ut, også på Kjeller da...

De lærte seg nok kanskje en lekse der. Ække alltid kjempeluresen å kjøpe før man har solgt heller.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange jeg kjenner som gjør det. Rekkehus i Bærum går fort for over det. Og det er helt vanlige mennesker med helt vanlige inntekter, men som har vært i boligmarkedet i mange år og derfor har mye EK.

Anonymkode: 44132...d5d

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 mill. for et rekkehus er i utgangspunktet ikke avskrekkende, men hvem vil bo på Kjeller? 🤷‍♀️

Anonymkode: 68540...bff

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå er det solgt et par boliger til i samme område siste året for priser mellom 9 og 10 mill, så er jo noen som kjøper disse boliger. 

Anonymkode: b5993...d4d

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslo og Oslo, de rekkehusene der ligger jo på Fet.
Vet hva de kostet nye, så det der er noget uforståelig. 

Anonymkode: 4e869...5a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...