Gå til innhold

Hva tjener du som butikksjef på f.eks Europris, og hva

Anbefalte innlegg

Skrevet

En i familien har rundt 600 000 i en kjedebutikk, men er tilgjengelig «bestandig» og må ofte jobbe kveld og lørdag pga sykefravær. 

Anonymkode: f9720...5b4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De færreste butikksjefer i kjedebutikker har høyere utdannelse. De får stillingen typ fordi de har jobbet der siden de var 17-18 år. 600 000 når man ikke har høyere utdannelse, er en bra lønn. Ingen ting å klage på.

Anonymkode: 01a60...db9

• Liker 3
Skrevet

Har ikke erfaring selv, men mannen til min bestevenninne har rundt 600.000 i en annen kjedebutikk. Veninnen min syns det er helt håpløst for han må plutselig jobbe ekstra pga sykdom i personalet blant annet, lengre vakter for å får gjort ferdig det som skal av kampanjer og lignende. Ikke noe ekstra betalt for det. Det hører bare med som en del av jobben. Med andre ord, ikke noe å hige etter.

Anonymkode: 61aed...64e

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

De færreste butikksjefer i kjedebutikker har høyere utdannelse. De får stillingen typ fordi de har jobbet der siden de var 17-18 år. 600 000 når man ikke har høyere utdannelse, er en bra lønn. Ingen ting å klage på.

Helt enig. dette tenker jeg også

Anonymkode: 4a087...3c8

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville definitivt tenkt meg om før jeg takket ja til en stilling som butikksjef. Jeg har blitt konstituert inn i lederjobb for kommunen der det å dekke opp fravær er en del av "pakka" fordi driften måtte gå rundt og det var prioritet én. Det er veldig stressende og veldig vanskelig å planlegge ting når du vet at du selv er nødt til å dekke opp så mye uten å få betalt for det. Her var det i det minste snakk om en 8-16 jobb og fri i helgene, og slik er det ikke om man jobber på butikk. 

Idag hadde jeg aldri gått med på å ta en lederjobb der jeg ikke får betalt for overtid. Den ekstra lønna man får som sjef kontra vanlig ansatt er ikke verdt det når du begynner å summere opp timene du jobber gratis. Jeg vet en del om det arbeidet butikksjefer legger ned i mange butikker da jeg kjenner flere. Det blir fort mange timer "slavearbeid" for å si det slik. Absolutt sammenlignbart med den erfaringen jeg sitter med, bare dårligere vilkår som regel.

Anonymkode: dce5d...800

Skrevet

Sjefen der jeg jobba før (kiwi) hadde ca 1mill i året i lønn. 

Anonymkode: aebc5...b1e

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja dersom man hadde tjent 600.000 for en normal arbeidsuke (37,5 t) så hadde det vært helt fantastisk uten utdannelse. Realiteten er at de 600.000 er tjent inn ved å måtte være tilgjengelig 24/7… Så da ender en opp med å jobbe 150-200% stilling til toppen 600.000 kr. Du synes ikke det er noe å klage på? 

Jeg ville tenkt meg meget godt om før jeg tok på meg en butikksjefstilling i disse tider, en mer utakknemlig jobb skal man lete lenge etter..

Anonymkode: 99069...6ba

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.10.2022 den 16.44):

Ja dersom man hadde tjent 600.000 for en normal arbeidsuke (37,5 t) så hadde det vært helt fantastisk uten utdannelse. Realiteten er at de 600.000 er tjent inn ved å måtte være tilgjengelig 24/7… Så da ender en opp med å jobbe 150-200% stilling til toppen 600.000 kr. Du synes ikke det er noe å klage på? 

Jeg ville tenkt meg meget godt om før jeg tok på meg en butikksjefstilling i disse tider, en mer utakknemlig jobb skal man lete lenge etter..

Anonymkode: 99069...6ba

Sykepleiere jobber også 150%-200% for å få 600 000 i årslønn (fordi grunnlønnen deres er lav). De har bachelorgrad og lån på dette, noe (de fleste) butikksjefer ikke har. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...