Gå til innhold

Tegneserier du husker

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvilke tegneserier leste du under oppveksten? Noen du savner? Noen som ga deg ekstra gode leseopplevelser?

Anonymkode: 034ec...95a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg leste, og husker, mange. Donald, Garfield, Sølvpilen, Tex Willer, Tarzan, Månebaronen, Supermann, Billy...

Etterhvert som jeg ble litt eldre så gikk det mer i Larsons Gale Verden, Nemi, Pondus og Kollektivet.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bamse likte jeg og godt og Donald Duck, og senere  Fantomet, Asterix, Lucky Luke og TinTin ❤️

Endret av Rumle
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pellefant (vet ikke om den eksisterer lenger), Bamse, Pusur, Donald (spesielt Don Rosa-historiene) Alvefolket, TinTin, Asterix, Spiralis, Sprint of Fantomet. Vet ikke om jeg savner noen av dem spesifikt, men de er jo av nostalgisk verdi, samt noen av dem er fortsatt ganske gøyale.
I voksen alder abonnerer jeg på Nemi og Pondus, men jeg savner M (han har begynt såvidt å tegne igjen i Pondus), Eon og et par andre jeg ikke kommer på navnet på.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Athena Catalina

Donald Duck, Tommy og Tigeren, Bamse. Billy, Spiderman, Nemi og Asterix. 

Endret av Athena Catalina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Asterix, Larsons Gale Verden, Tommy & Tigern, Agent 327, Modesty Blaise, Valhall, Sprint, Billy, Pusur, Donald (Skrue McDucks liv og levnet var et mesterverk!)...
Husker jeg pleide å holde til på biblioteket i storefri på ungdomsskolen, leste Viggo og lo så tårene trillet.
Hadde også en del av bøkene fra tegneseriebokklubben, der var det mye bra å finne.

330_1987274759.jpg

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Athena Catalina skrev (23 minutter siden):

Donald Duck, Tommy og Tigeren, Bamse. Billy, Spiderman, Nemi og Asterix. 

Åhh hvordan kunne jeg glemme den! 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Anoia said:

Asterix, Larsons Gale Verden, Tommy & Tigern, Agent 327, Modesty Blaise, Valhall, Sprint, Billy, Pusur, Donald (Skrue McDucks liv og levnet var et mesterverk!)...
Husker jeg pleide å holde til på biblioteket i storefri på ungdomsskolen, leste Viggo og lo så tårene trillet.
Hadde også en del av bøkene fra tegneseriebokklubben, der var det mye bra å finne.

330_1987274759.jpg

Ja, man får mye for pengene når man kjøper disse bøkene på bruktmarkedet idag; har begge to.

Som barn fikk jeg ikke med meg så mye, men både Donald og Asterix var godt likt. Barndommens gleder på dette feltet ble tatt opp igjen etter at jeg ble ferdig med videregående, slik at jeg nå har en liten samling liggende i bokhyllen, og har dessuten laget en tegneserie selv som var rimelig søt å se på og tok opp temaer som rasisme og politisk ukorrrekthet, i tillegg til at en av hovedpersonene konstant røykte og brukte røyksignalene til å kommunisere med, men denne tegneserien ble til slutt lagt i skuffen uten å bli videreført.

Et retorisk spørsmål - finnes det overhodet norske barn som ikke har lest Donald-historiene til Carl Barks eller Don Rosa ...?

- Brian smil.gif.45fa3f1698eef436c072a65cfd081302.gif

Anonymkode: 79bd5...f14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 10 måneder senere...
On 10/19/2022 at 8:26 PM, AnonymBruker said:

Et retorisk spørsmål - finnes det overhodet norske barn som ikke har lest Donald-historiene til Carl Barks eller Don Rosa ...?

- Brian smil.gif.45fa3f1698eef436c072a65cfd081302.gif

Anonymkode: 79bd5...f14

I tillegg finnes det noen barn som ikke likte disse historiene til Carl Barks og Don Rosa?

Anonymkode: 09d85...189

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Donald Duck, Bamse, Sølvpilen, Fantomet, Tuppen og Lillemor, Asterix, Skippern, Billy, Tarzan, Hjerterevyen. Var det tegneserie i Starlet også? Pink Panter, Pellefanten. Familien Flint, Ole Brum, Snurre Sprett, Lucky Luke, Hakke Hakkespett. Det med cowboyer, Tex Willer? Pusur kom vel først som Garfield på norsk, gjorde det ikke?

Og så var det jo alle de juleheftene som jeg aldri husker navnet på også.

Trodde egentlig ikke jeg leste såå mye tegneserier mens jeg vokste opp, men jeg slukte alt jeg kom over av lesestoff, biblioteket hadde ikke nok!

Nå er det egentlig bare Asterix og Obelix jeg savner, og kunne godt lest Donald igjen. Pondus er jo av de "nyere", liker spesielt godt Riskhospitalet.

Anonymkode: f849e...b89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Donald Duck (Don Rosa ♥️)

Tommy og Tigeren 

Larsons gale verden

Reservatet

Grimmy

Ronja (gjesteserie i Nemi)

Rocky 

Savner reservatet, Rocky og Ronja. Var ikke så begeistret for Nemi, kjøpte det mest pga Ronja. Har ikke sett noe av henne på mange år.

Søkte henne opp nå og ser hun er litt aktiv igjen 😊👍

Anonymkode: 50e0b...d06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...