Gå til innhold

Lar du barna be?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Inspirert av en annen tråd om banning. Leder du an i bønn hvis barna dine ber om å få be?

Anonymkode: c3f06...212

Lede an? Nei, i den grad jeg har noe forhold til bønn anser jeg det som en privatsak mellom person og guddom. At barnet får be om hun ønsker er en selvfølge, religion er et personlig valg.

Anonymkode: be848...f43

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bønn er selvsagt helt ok. Det er religionsfrihet i Norge. Ergo det må jeg bare godta.  Skulle mitt barn bli kristen er det et av de minste problemene barnet kunne havnet borti. 

Anonymkode: 1a57b...45d

• Liker 1
Skrevet

nei, og det kommer nok aldri til å være aktuelt da absolutt ingen i familien er kristene.

• Liker 1
Skrevet

Visst barnet vil så😊

Anonymkode: c1cb6...d5b

Skrevet

Nei. Hadde nok koblet inn bup hvis jeg oppdaget at ungene snakket til noen som aldri har eksistert.

Anonymkode: c4c02...e0b

• Liker 2
Skrevet

Jeg ønsker ikke at barna mine skal tro på eventyr, så jeg hadde undersøkt hvor den usunne påvirkningen kom fra og satt en stopper for det.

Anonymkode: 0ad93...79b

Skrevet

Kan skjønne at et barn lett plukker opp banneord. Men hvorfor skulle et barn øsnke å be? merkelig problemstilling. Hadde min unge  helt ut av det blå spurt om vi kunne be til gud hadde jeg virkelig lurt på hvor han hadde det fra. 

Skrevet

Ja, da hadde jeg sannsynligvis sagt at vi kan tenne et lys og så kan du be høyt hvis du vil, eller inni deg. Selv hadde jeg bedt inni meg og heller fokusert på det rituelle, som å tenne lys,, legge noen blomster der, sette opp et lite bilde, en statue, altså lage et lite alter osv. Tilbedelseshandlinger er mer naturlig for meg enn å be sammen.

Anonymkode: 04874...829

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Stor forskjell på å la barna be og å lede an i bønn, da. Det siste skjer ikke hos oss, siden jeg ikke er religiøs. Men barna får jo lov til å be hvis de ønsker det.

Skrevet

Hvis barna hadde villet det så kunne de fint gjøre det, men da må de klare seg selv og ikke noe jeg vil involvere meg i.

Anonymkode: 7f6f2...e30

Skrevet

Selvfølgelig. Jeg har har da også stort sett bedt aftenbønn med barna hver kveld siden de var små.

Anonymkode: 523aa...a62

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...