AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #1 Del Skrevet 19. oktober 2022 Inspirert av en annen tråd om banning. Leder du an i bønn hvis barna dine ber om å få be? Anonymkode: c3f06...212 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #2 Del Skrevet 19. oktober 2022 Ja hvorfor ikke hvis det gleder og betyr noe for dem Anonymkode: 91180...cd9 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #3 Del Skrevet 19. oktober 2022 Nei, jeg aner ikke en gang hvordan det gjøres. Det er uansett 0% sjanse for at barna mine skulle ha noe ønske om det. Anonymkode: 0c768...65f 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #4 Del Skrevet 19. oktober 2022 Nei! For meg blir det blasfemi om jeg skal lede an en bordbønn. Anonymkode: 8aad2...033 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peterpan91 Skrevet 19. oktober 2022 #5 Del Skrevet 19. oktober 2022 Det kommer an på. Er det en religiøs bønn? Jeg ville nok tenkt at det var litt rart, men hadde nok ikke stått i veien for det, dersom de hadde ønsket det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #6 Del Skrevet 19. oktober 2022 Barnet mitt banner av og til, jeg banner også av og til. Likevel snakker vi om Gud og Jesus innimellom. Jeg ber også noen ganger før jeg legger meg, om jeg trenger styrke eller føler meg sliten da, så er det fint å be om å bli healet og få mer krefter. Egentlig håper jeg at barnet mitt også ville funnet på å be alene innimellom. Jesus var en god mann, og jeg liker stort sett alle de 10 budene. Jeg er sikker en dårlig kristen, noen ganger er jeg usikker på hva jeg egentlig tror, men jeg synes det er en god tanke å lære barna om Jesus. Jeg tror mye av dagens psykiske problemer er relatert til bortfall av religion. Før snakket folk til Gud gjennom bønn, i dag må de stå i kø for å snakke med psykolog. Eller legges inn på psykiatrisk. Vi må alle bære våre liv, men jeg føler faktisk at noe løsner når jeg ber. Dersom jeg har en bekymring etc. Det trenger ikke være fordi Gud finnes, men rett og slett at det er noe helbredende med å bare kvitte seg med tankene sine 🙂 Anonymkode: 5b1d7...b76 9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #7 Del Skrevet 19. oktober 2022 Forskjell på å "la" og å "lede an" da. Jeg leder ikke an i hverken bønn eller banning, men barnet mitt får gjerne gjøre begge deler om han vil. Har lært ham å se an hvem han er sammen med da. Man banner ikke hos bestemor eller på skolen for eksemel. Anonymkode: 5537e...853 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sicario Skrevet 19. oktober 2022 #8 Del Skrevet 19. oktober 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Inspirert av en annen tråd om banning. Leder du an i bønn hvis barna dine ber om å få be? Anonymkode: c3f06...212 Nei. Da forteller jeg ærlig at jeg ikke kan noen bønner og ikke ber, men at de selvfølgelig må få be en bønn om de ønsker. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #9 Del Skrevet 19. oktober 2022 Ja, jeg ber sammen med ungene på kvelden. Spør de om de vil be for noe spesielt. Det er fint. Anonymkode: 25588...006 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #10 Del Skrevet 19. oktober 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Inspirert av en annen tråd om banning. Leder du an i bønn hvis barna dine ber om å få be? Anonymkode: c3f06...212 Nei det gjør jeg ikke da jeg ikke er medlem av kirken. Men jeg hører gjerne på om de vil be en bønn. Tror helt ærlig det skal mye til for barna mine å fatte slik interesse for religion. De lever i et hjem uten noen tro, og har ingen forhold til bønn. Anonymkode: dcffd...275 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #11 Del Skrevet 19. oktober 2022 Det skjer faktisk av og til at barna har bedt om det. Vi er ikke religiøse, men barna går i en menighetsbarnehage. Jeg sier bare at «mamma og pappa ber ikke fordi vi ikke tror på Gud, men du kan godt be om du vil.» 0 stress. Anonymkode: 748f5...736 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #12 Del Skrevet 19. oktober 2022 Ja, da sang jeg en sang eller to for dem: «kjære Gud jeg har det godt», og «jeg folder mine hender små». Nå har jeg konfirmant, og jeg tror det bes av og til, ikke akkurat noe jeg nekter dem? Men de trenger ikke meg til å lede🙂 Anonymkode: b6eae...d7b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 19. oktober 2022 #13 Del Skrevet 19. oktober 2022 Nei, jeg leder ikke an i bønn om barnet mitt (nå voksen) sier han vil be. Jeg hadde trodd det hadde rablet litt for han om han sa noe sånt, da han aldri på noe tidspunkt i sitt liv har vist interesse for eller snakket om at det finnes en Gud. Jeg ville sagt at han kan be om han vil, men jeg vil dessverre ikke være med, da jeg ikke er personlig kristen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 19. oktober 2022 #14 Del Skrevet 19. oktober 2022 Jeg er ikke religiøs så jeg ville ikke ledet an i bønn, men barna mine vet at de står fritt til å velge sin egen tro og jeg hadde ikke nektet dem å be eller snakket negativt om det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #15 Del Skrevet 19. oktober 2022 Ja, men nå er vi religiøse da. Vi gjør "dua" som er en type bønn utenom de fem bønnene hvor man pleier å stå og gjøre et type rituale. Dua er en bønn man kan gjøre mens man ligger i sengen, kjører bil og diverse så den er mer uformell. Så barna får selvsagt be hvis de vil det. De pleier å joine, andre ganger ikke. Det må de føle på selv😊 Anonymkode: af11d...aa2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #16 Del Skrevet 19. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Inspirert av en annen tråd om banning. Leder du an i bønn hvis barna dine ber om å få be? Anonymkode: c3f06...212 Vi er ikke en kristen familie, så det er ikke vanlig i vårt hus. Men om de plutselig skulle finne glede av det er det fint for de. Har jo en konfirmant i år, og han er ikke særlig opptatt av det religiøse, gleder seg bare til den store dagen og selskapet Anonymkode: b92a8...fda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #17 Del Skrevet 19. oktober 2022 Be kan de gjøre så mye de vil. Støtter jeg det? Ja. Leder jeg det an? Nei. Jeg er ikke troende. Om barna mine tror så er det helt opp til de. Anonymkode: 1f566...228 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #18 Del Skrevet 19. oktober 2022 Absolutt ikke. Vil de be får de gjøre det på egen hånd, med mindre det er i sjiktet be noen sende saltet. Anonymkode: bf80e...f16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dreamstar Skrevet 19. oktober 2022 #19 Del Skrevet 19. oktober 2022 Nei, ungene mine er for opplyste til at de ville ha involvert seg i sånn aktivitet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #20 Del Skrevet 19. oktober 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Inspirert av en annen tråd om banning. Leder du an i bønn hvis barna dine ber om å få be? Anonymkode: c3f06...212 Hvis barnet mitt vil be, så vær så god. Men ikke dra meg inn i det. Anonymkode: 48c21...810 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå