Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke høgg hode av meg nå, og jeg vet jeg har vært skikkelig dum -men jeg driver å rydder opp i gamle regninger og inkasso nå. 
Da har jeg en regning fra 2011, som selvfølgelig er til inkasso - men selskapet jeg skylder penger er oppløst.. 

Jeg vet jeg må betale den, men lurer bare på hvor pengene går? Selskapet ble oppløst i 2017

Anonymkode: 0916d...da0

Videoannonse
Annonse
Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke høgg hode av meg nå, og jeg vet jeg har vært skikkelig dum -men jeg driver å rydder opp i gamle regninger og inkasso nå. 
Da har jeg en regning fra 2011, som selvfølgelig er til inkasso - men selskapet jeg skylder penger er oppløst.. 

Jeg vet jeg må betale den, men lurer bare på hvor pengene går? Selskapet ble oppløst i 2017

Firmaet har «solgt»kravet til et inkasso firma som tar jobben med å kreve inn. Pengene går til inkasso firmaet.

Anonymkode: efa79...891

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Firmaet har «solgt» kravet til et inkasso firma som tar jobben med å kreve inn. Pengene går til inkasso firmaet.

Anonymkode: efa79...891

men i så fall burde vel tråd-starter her hørt noe fra dette inkasso-selskapet for flere år siden... 

Anonymkode: 1fd12...728

• Liker 1
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Når du sier regningen er fra 2011, mener du gjelda eller den siste fakturaen? Hvis det er gjelda er det inkassoselskapet, hvis du ikke har hørt noe siden 2011 har det forsvunnet i kålen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

men i så fall burde vel tråd-starter her hørt noe fra dette inkasso-selskapet for flere år siden... 

Anonymkode: 1fd12...728

Det står ingenting om at Ts ikke har hørt fra inkassoselskapet. Så lenge inkassoselskapet oppdaterer rettslige steg, så blir saken liggende til den er betalt. 

Tomas77 skrev (13 minutter siden):

Når du sier regningen er fra 2011, mener du gjelda eller den siste fakturaen? Hvis det er gjelda er det inkassoselskapet, hvis du ikke har hørt noe siden 2011 har det forsvunnet i kålen. 

Det står jo tydelig at regningen er gått til inkasso.

TS: gjelden er kjøpt opp, og går til de som nå eier gjelden.

• Liker 1
Skrevet

Ok, da forstår jeg - men jeg lurer på om den kan være foreldet når inkasso selskapet ikke har gått til rettslig skritt? Saken er 11 snart 12 år og ingen rettslig skritt er tatt

• Liker 1
Skrevet

Har du nylig fått kravet, det har mye og si. Jeg hadde et firma som gjorde arbeid hos meg for 10 år siden, fikk aldri faktura. Det viste seg at firmaet er konkurs. Fikk aldri krav i ettertid. hvis firma er borte vekk så er det rart du får krav så mange år etterpå, det finnes jo ikke lenger. 

Anonymkode: 51d56...8c2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Har du nylig fått kravet, det har mye og si. Jeg hadde et firma som gjorde arbeid hos meg for 10 år siden, fikk aldri faktura. Det viste seg at firmaet er konkurs. Fikk aldri krav i ettertid. hvis firma er borte vekk så er det rart du får krav så mange år etterpå, det finnes jo ikke lenger. 

Anonymkode: 51d56...8c2

TS har fått faktura fra inkassobyrået. Inkassobyrået er ikke konkurs, selskapet fordringen kom fra er det. Og dette selskapet har solgt gjelden til inkassobyrået.

TS: Kontakt inkassobyrået og forhør deg om du har noen åpne saker/noe utestående hos de. Mange inkassobyråer har løsninger hvor du kan logge deg inn og sjekke din sak på nettet.

Anonymkode: 88b5e...dd4

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

TS har fått faktura fra inkassobyrået. Inkassobyrået er ikke konkurs, selskapet fordringen kom fra er det. Og dette selskapet har solgt gjelden til inkassobyrået.

TS: Kontakt inkassobyrået og forhør deg om du har noen åpne saker/noe utestående hos de. Mange inkassobyråer har løsninger hvor du kan logge deg inn og sjekke din sak på nettet.

Anonymkode: 88b5e...dd4

Er detnoe lurt å minne inkassoselskapet på dette kravet? Har det gått 12 åruten å ha hørt noe så ville jeg tenkt at dette har de glemt. 

Anonymkode: 1f40c...e59

• Liker 1
Skrevet

Foreldelsesfristen på gjeld er vel 3år, uten at jeg vet hvilken betydning det får for denne saken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...