AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #101 Skrevet 20. oktober 2022 Men altså. Dere som er så livredde for at noen skal mistenke graviditet får vel bare sitte hjemme i tre måneder da. Vi andre omgås stort sett høflige mennesker som ikke spør og graver om private ting. Jeg skjønner at det kan være vanskelig på en liten intim middag med svigerforeldre, men det er vel akkurat de man ville informert om en spontanabort også? Så da ville jeg bare fortalt den glade nyheten på forhånd, men også sagt at det er litt tidlig, så vi setter pris på om dere holder det for dere selv foreløpig. Man MÅ ikke lage store problemer av alt mulig her i verden. Anonymkode: 32e40...810 6 1 2
Illuminatum Skrevet 20. oktober 2022 #102 Skrevet 20. oktober 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hva? Jeg har ikke skrevet at jeg ikke liker det. Hvor ser du det?😅 Anonymkode: ab2ca...19c Det står nå det i første post AnonymBruker skrev (14 timer siden): Svigers vet at jeg liker denne retten og klarer ikke komme på noen god unnskyldning for å ikke spise. Hvordan skal jeg ro meg ut av denne? Anonymkode: ab2ca...19c
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #103 Skrevet 20. oktober 2022 2 minutter siden, Illuminatum said: Det står nå det i første post Der står det at hun liker det Anonymkode: 05ee5...22c
Illuminatum Skrevet 20. oktober 2022 #104 Skrevet 20. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Der står det at hun liker det Anonymkode: 05ee5...22c Du har helt rett. Her blingset jeg:-) 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #105 Skrevet 20. oktober 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Det er hjortebiff. Gravide skal helst ikke spise det, på grunn av at det ofte er brukt blyammunisjon da viltet ble skutt. Det er også stor sjanse for at kjøttet har en bakterie som gravide ikke skal utsettes for. Problemet er at svigers vet jeg liker det veldig godt og dersom jeg begynner å ber om godt stekt oksebiff isteden vil de forstå at det er noe rart. Anonymkode: ab2ca...19c Blyamunisjon er forbudt for flere år siden. Så det er nok ikke noe fare. Godt stekt kjøtt er trygt å spise Anonymkode: a31e7...c1a 3
Embla Othea Skrevet 20. oktober 2022 #106 Skrevet 20. oktober 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Det er hjortebiff. Gravide skal helst ikke spise det, på grunn av at det ofte er brukt blyammunisjon da viltet ble skutt. Det er også stor sjanse for at kjøttet har en bakterie som gravide ikke skal utsettes for. Problemet er at svigers vet jeg liker det veldig godt og dersom jeg begynner å ber om godt stekt oksebiff isteden vil de forstå at det er noe rart. Anonymkode: ab2ca...19c Høres en smule hysterisk ut. Selvfølgelig kan du spise det hvis det er godt stekt.
Diverse Skrevet 20. oktober 2022 #107 Skrevet 20. oktober 2022 Det enkleste er vel bare å si at du er gravid i stedet for å dikte opp historier for svigerforeldrene dine. Mye mindre stress. Jeg har selv vært igjennom flere spontanaborter og det var fint å få støtte fra familien i en vanskelig tid. 2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #108 Skrevet 20. oktober 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Heldigvis har jeg både venner og kolleger som har litt klasse og ikke brøler ut: Er du graviiiiid eller? samt nistirrer på hva jeg spiser og drikker. Jeg var på en stor jobb-happening over er par dager da jeg var noen få uker på vei. Gjorde ikke vesen av noen ting, tok i mot samme mat og drikke som alle andre. Drakk mest vann, men førte vinglasset til leppene innimellom. Spiste fisk. Ingen kommentere på noe. En ekstra observant person blunket diskret til meg, og jeg blunket tilbake. Verden stod til påske!!! Tr det eller ei! Ja, det det kan være greit at ikke alle vet, men det er heller ikke verdens undergang om en eller to mistenker graviditet. Så veldig farlig er det ikke. Folk har stort sett nok med seg og sitt. Anonymkode: 32e40...810 Dette. Jeg har også så oppegående vennekrets og familie. Anonymkode: 73979...7b3 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #109 Skrevet 20. oktober 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Blyamunisjon er forbudt for flere år siden. Så det er nok ikke noe fare. Godt stekt kjøtt er trygt å spise Anonymkode: a31e7...c1a Er du sikker på at de ikke har åpnet opp for blyammunisjon igjen? Vel, det har lite å si i grunn, sannsynligheten for at det er brukt bly til hjortejakt er særdeles liten. Jakter selv og ingen jeg vet om bruker bly på hjortejakt, det som brukes er kobber. Antar at det er brukt 6,5 x 55 ammo som er det mest normale på hjort. Anonymkode: b5233...2c9 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #110 Skrevet 20. oktober 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): " Viltkjøtt Vilt skutt med blyholdig ammunisjon kan inneholde rester av bly. Hvis du er gravid eller planlegger å bli gravid, bør du unngå viltkjøtt hvor det er risiko for blyrester fra jaktammunisjonen." Fra helsenorge.no. Mitt råd: Du trenger ikke å sitte å knaske blykuler, så går dette helt fint. Og slapp av med hysteriet. 🙃 Anonymkode: e174f...79f Og det står jo bør, ikke at man må avstå fra det. Anonymkode: 73979...7b3
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #111 Skrevet 20. oktober 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Det spiller ingen rolle. Vi har bestemt oss for at jeg ikke bør spise det. Anonymkode: ab2ca...19c Ok, så du bryr deg ikke om fakta, dere ønsker bare å være vanskelige? Bli hjemme da. 🙄 Anonymkode: 6819d...ede 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #112 Skrevet 20. oktober 2022 Men dette er jo svigerforeldrene? Ikke jobbkolleger. Dette er fremtidige besteforeldre til dine barn, selvfølgelig kan du si at du er gravid? Anonymkode: c5324...179 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #113 Skrevet 20. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Blyamunisjon er forbudt for flere år siden. Så det er nok ikke noe fare. Godt stekt kjøtt er trygt å spise Anonymkode: a31e7...c1a Nei. Det var en periode forbudt på våtmark, men det er opphevet. Anonymkode: 777f4...d6a
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #114 Skrevet 20. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er du sikker på at de ikke har åpnet opp for blyammunisjon igjen? Vel, det har lite å si i grunn, sannsynligheten for at det er brukt bly til hjortejakt er særdeles liten. Jakter selv og ingen jeg vet om bruker bly på hjortejakt, det som brukes er kobber. Antar at det er brukt 6,5 x 55 ammo som er det mest normale på hjort. Anonymkode: b5233...2c9 Forbudet mot bly er fjernet, ja. Det gjaldt uansett kun hagl i våtmark. Og alle storviltjegere her i distriktet bruker blyammunisjon, så det er det man får av kjøtt her. I og med at det er TS sin familie som har felt dyret så burde TS vite bedre enn kg om det er brukt bly - det er tross alt fortsatt det vanligste valget de fleste steder. Anonymkode: 777f4...d6a 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #115 Skrevet 20. oktober 2022 Ærlig talt, kan du ikke bare si at du er gravid da? Det er din manns foreldre, deres kommende barns besteforeldre. Hvorfor i all verden skape så mye trøbbel og hodebry over servering når det ganske enkelt løses ved å fortelle sannheten. Ja, jeg leser at du helst vil vente, men vet du hva, noen ganger blir faktisk ikke ting akkurat slik man hadde tenkt seg og å lære seg å leve med det er en del av det å være voksen. Anonymkode: 6b155...e8e 2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #116 Skrevet 20. oktober 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ærlig talt, kan du ikke bare si at du er gravid da? Det er din manns foreldre, deres kommende barns besteforeldre. Hvorfor i all verden skape så mye trøbbel og hodebry over servering når det ganske enkelt løses ved å fortelle sannheten. Ja, jeg leser at du helst vil vente, men vet du hva, noen ganger blir faktisk ikke ting akkurat slik man hadde tenkt seg og å lære seg å leve med det er en del av det å være voksen. Anonymkode: 6b155...e8e Ærlig talt, hvorfor tvinger du ditt syn over på andre? Det er da mye mer trøbbel og hodebry å gi nyheter om abort til vordende besteforeldre som har rukket å glede seg en stund, enn å informere om en abort når de ikke visste om graviditeten. Det er da helt opp til TS selv å velge dette, det faller ikke under kategorien ting man bare må finne seg i her i livet. Med mindre du virkelig mener at alle her i verden bare må finne seg i å gjøre som du vil, da, i stedet for hva de selv vil. Anonymkode: 777f4...d6a 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #117 Skrevet 20. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ærlig talt, hvorfor tvinger du ditt syn over på andre? Det er da mye mer trøbbel og hodebry å gi nyheter om abort til vordende besteforeldre som har rukket å glede seg en stund, enn å informere om en abort når de ikke visste om graviditeten. Det er da helt opp til TS selv å velge dette, det faller ikke under kategorien ting man bare må finne seg i her i livet. Med mindre du virkelig mener at alle her i verden bare må finne seg i å gjøre som du vil, da, i stedet for hva de selv vil. Anonymkode: 777f4...d6a Ærlig talt, da får vel TS bare være hjemme da. Eller mener dere i fullt alvor at TS plutselig skal dikte opp en slags allergi mot kjøtt som hun hittil har likt veldig godt? I akkurat dette tilfellet har ikke TS annet valg enn å fortelle eller bli hjemme. Å sette i gang med en omfattende og usannsynlig løgn er bare dumt. Anonymkode: 32e40...810 4
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #118 Skrevet 20. oktober 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Dette. Jeg har også så oppegående vennekrets og familie. Anonymkode: 73979...7b3 Det hun refererte til var at jeg skjulte graviditeten i et julebord med jobben, det er noe litt annet enn venner og familie. Anonymkode: 4d8e2...cfa
Skyblue7 Skrevet 20. oktober 2022 #119 Skrevet 20. oktober 2022 Hjortebiff går helt fint! Det finnes vel ingen seriøse jegere som bruker blyammunisjon lenger? Både mann og svigerfar er jegere, og de sier det ble forbudt for flere år siden.. Jeg har spist hjortebiff i alle mine graviditeter! 😁
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #120 Skrevet 20. oktober 2022 Skyblue7 skrev (2 timer siden): Hjortebiff går helt fint! Det finnes vel ingen seriøse jegere som bruker blyammunisjon lenger? Både mann og svigerfar er jegere, og de sier det ble forbudt for flere år siden.. Jeg har spist hjortebiff i alle mine graviditeter! 😁 Det er på ingen måte forbudt, og fortsatt den absolutt mest brukte ammunisjonen for storviltjakt. Det som var forbudt en periode var blyhagel på våtmark til fuglejakt, men det er også opphevet. Hjort bør ikke spises av gravide da det er 95% sannsynlig at det er skutt med bly, så med mindre man kjenner jegeren og vet sikkert at det ikke er brukt bly, så bør man unngå hjort og annet storvilt som gravid. Anonymkode: 777f4...d6a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå