AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #1 Skrevet 19. oktober 2022 Svigers vet at jeg liker denne retten og klarer ikke komme på noen god unnskyldning for å ikke spise. Hvordan skal jeg ro meg ut av denne? Anonymkode: ab2ca...19c
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #2 Skrevet 19. oktober 2022 I overskriften sier du at du ikke kan spise, men I hovedinlegget skriver du at du ikke liker. Om du er allergisk og ikke kan spise det, så kan du si det. Om du ikke liker det, så kan du si det og. "beklager, jeg er ikke så glad i svinekoteletter etter den gangen alt kom i retur etter matforgiftning" for eks. Anonymkode: 066e2...e6d 2
altflyter Skrevet 19. oktober 2022 #3 Skrevet 19. oktober 2022 Hva er det? Siden du ikke kan spise det som gravid? Er det noe du kan plukke bort eller få mannnen til å spise? Eller er hele retten uaktuell? 2 1
altflyter Skrevet 19. oktober 2022 #4 Skrevet 19. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): I overskriften sier du at du ikke kan spise, men I hovedinlegget skriver du at du ikke liker. Om du er allergisk og ikke kan spise det, så kan du si det. Om du ikke liker det, så kan du si det og. "beklager, jeg er ikke så glad i svinekoteletter etter den gangen alt kom i retur etter matforgiftning" for eks. Anonymkode: 066e2...e6d Du må se hvilket underforum ts har lagt tråden i 😉 4 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #5 Skrevet 19. oktober 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Svigers vet at jeg liker denne retten og klarer ikke komme på noen god unnskyldning for å ikke spise. Hvordan skal jeg ro meg ut av denne? Anonymkode: ab2ca...19c Hva med å bare si det som det er? Anonymkode: 98da1...7a6 6
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #6 Skrevet 19. oktober 2022 Si det til de, hvis de ikke respekterer det så kan du ta med en egen matrett og varme opp i mikroen der. Eller så kan du bare sitte der og spise det du liker for eks. sidesalaten, så får de føle seg dumme fordi de ikke tok hensyn til deg. Anonymkode: 10701...68e 3
Lill3My Skrevet 19. oktober 2022 #7 Skrevet 19. oktober 2022 Kan du si at du har en måned uten kjøtt? Eller at du prøver deg uten gluten eller melk en stund pga magesmerter? (Altså en liknende grunn som passer med den aktuelle retten) 2
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #8 Skrevet 19. oktober 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): I overskriften sier du at du ikke kan spise, men I hovedinlegget skriver du at du ikke liker. Om du er allergisk og ikke kan spise det, så kan du si det. Om du ikke liker det, så kan du si det og. "beklager, jeg er ikke så glad i svinekoteletter etter den gangen alt kom i retur etter matforgiftning" for eks. Anonymkode: 066e2...e6d Hva? Jeg har ikke skrevet at jeg ikke liker det. Hvor ser du det?😅 Anonymkode: ab2ca...19c 12
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #9 Skrevet 19. oktober 2022 altflyter skrev (8 minutter siden): Hva er det? Siden du ikke kan spise det som gravid? Er det noe du kan plukke bort eller få mannnen til å spise? Eller er hele retten uaktuell? Det er hjortebiff. Gravide skal helst ikke spise det, på grunn av at det ofte er brukt blyammunisjon da viltet ble skutt. Det er også stor sjanse for at kjøttet har en bakterie som gravide ikke skal utsettes for. Problemet er at svigers vet jeg liker det veldig godt og dersom jeg begynner å ber om godt stekt oksebiff isteden vil de forstå at det er noe rart. Anonymkode: ab2ca...19c 3 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #10 Skrevet 19. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva? Jeg har ikke skrevet at jeg ikke liker det. Hvor ser du det?😅 Anonymkode: ab2ca...19c Det var min slutning også. De tror du liker maten, men så sier du at du ikke kan spise det. Hvis du bare er allergisk ville ikke det vært så vanskelig å si, så jeg tok slutningen om at du ikke likte. Men så begynner noen å snakke om graviditet, og det kan gi mening. Om du ikke kan si at du er gravid er det kanskje tidlig i graviditeten? Anonymkode: 0905b...3f8 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #11 Skrevet 19. oktober 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hva med å bare si det som det er? Anonymkode: 98da1...7a6 Si at jeg er gravid og ikke kan spise det? Poenget er at vi ønsker ikke å fortelle nyheten før jeg er langt på vei. Anonymkode: ab2ca...19c 7
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #12 Skrevet 19. oktober 2022 Fortell at du er gravid. Hvorfor gjøre det vanskeligere enn det er? Hilsen 8 x ivf, 2 x SA og en vellykket graviditet Anonymkode: a7121...3e6 24 1 4
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #13 Skrevet 19. oktober 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Svigers vet at jeg liker denne retten og klarer ikke komme på noen god unnskyldning for å ikke spise. Hvordan skal jeg ro meg ut av denne? Anonymkode: ab2ca...19c Liker du den ikke? I så fall spiser du litt, fordi du er et voksent menneske og ikke et dårlig oppdratt barn. Du trenger ikke spise deg mett eller spise mye - spis noe før du kommer og sitt ved bordet som vanlige folk. Dersom du ikke kan spise maten så sier du det. «Takk for at vi er invitert på søndagsmiddag. Vi kommer hele gjengen. Jeg tar med min egen mat, siden dere serverer fisk, som jeg ikke tåler». Null grunn til å forsøke å late som om de ikke er ufine, eller skåne følelsene deres. Ønsker du ikke komme? Svar «takk for invitasjonen. Som dere vet er jeg allergisk mot maten dere serverer. Vi velger derfor å kose oss hjemme, og kommer heller en annen gang» Anonymkode: f1859...e0b
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #14 Skrevet 19. oktober 2022 Bli hjemme? Samboeren din kan si rett før at du fikk hodepine eller noe sånt, så han dro alene. Ellers kan det jo være verdt å tenke over om man vil involvere fremtidige besteforeldre litt før det har gått 12 uker. De er jo ens nærmeste Anonymkode: 20234...f4c 18 3
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #15 Skrevet 19. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Si at jeg er gravid og ikke kan spise det? Poenget er at vi ønsker ikke å fortelle nyheten før jeg er langt på vei. Anonymkode: ab2ca...19c Si at du har ødelagt en tann. Anonymkode: 05cdd...372 3
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #16 Skrevet 19. oktober 2022 Hvorfor kan ikke gravide spise hjort? Anonymkode: d1393...735 4 1
altflyter Skrevet 19. oktober 2022 #17 Skrevet 19. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er hjortebiff. Gravide skal helst ikke spise det, på grunn av at det ofte er brukt blyammunisjon da viltet ble skutt. Det er også stor sjanse for at kjøttet har en bakterie som gravide ikke skal utsettes for. Problemet er at svigers vet jeg liker det veldig godt og dersom jeg begynner å ber om godt stekt oksebiff isteden vil de forstå at det er noe rart. Anonymkode: ab2ca...19c Jeg ville nesten vurdert å bare fortelle dem årsaken da. Evt å si at du er akutt dårlig og tar en vegetarmåned eller noe. kommer an på forholdet du har til svigers. Hadde det vært meg, hadde jeg bare sagt det. 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #18 Skrevet 19. oktober 2022 Det er vel varmebehandlet, så ser ikke problemet. Høres en smule hysterisk ut. Anonymkode: 77209...2c9 22 3
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #19 Skrevet 19. oktober 2022 Hvor langt er du på vei? Jeg forskynte meg med bare en skive per servering. «Skjulte» det under noe tilbehør og saus. Forskynte meg med mer tilbehør. Mannen tok mer kjøtt enn vanlig. En gang fikk jeg fisket skiva over til mannen(svigers henta mer mat på kjøkkenet) og en annen gang lot jeg den ligge. Spiste tilbehøret og takket pent for maten og at jeg trolig hadde forskynt meg med litt mye. Skrøt over hvor mørt det var, de skjønte det ikke🙂 Anonymkode: 6f94b...536 10 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #20 Skrevet 19. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er vel varmebehandlet, så ser ikke problemet. Høres en smule hysterisk ut. Anonymkode: 77209...2c9 Bly forsvinner ikke i løse luften av varmebehandling ☺️ Anonymkode: ab2ca...19c 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå