Gå til innhold

Samboer gjorde meg utrolig lei meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Var hos turinekontroll hos jordmor. Fikk tilbake alle svar på prøver som står på helseskjema som vi gravide har.

Han presterer å bli mistenksom, og sa " sånne tester trenger man ikke ta, med mindre man er laus ".

Alke svarene var jo negative,  jeg har jo ikke drevet rundt! Jeg er kanskje hormonell, men fy så sint jeg ble inni meg. Har lyst til å dra vekk et par dager, men da er vel det feil og.

Kan noen forklare meg hvorfor jeg måtte ta disse testene?? Det hørtes ut på jordmor den gangen at jeg ikke hadde et valg, det var bare noe man gjorde

Anonymkode: b86c0...795

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hei. Var hos turinekontroll hos jordmor. Fikk tilbake alle svar på prøver som står på helseskjema som vi gravide har.

Han presterer å bli mistenksom, og sa " sånne tester trenger man ikke ta, med mindre man er laus ".

Alke svarene var jo negative,  jeg har jo ikke drevet rundt! Jeg er kanskje hormonell, men fy så sint jeg ble inni meg. Har lyst til å dra vekk et par dager, men da er vel det feil og.

Kan noen forklare meg hvorfor jeg måtte ta disse testene?? Det hørtes ut på jordmor den gangen at jeg ikke hadde et valg, det var bare noe man gjorde

Unnskyld,  min samboer ble mistenksom.  Leser at det ble rotete. Ts

Skrevet

Du har skutt gullfuglen med han der 🤩

Anonymkode: 9cce8...99c

• Liker 11
  • Hjerte 3
  • Nyttig 6
Skrevet

Får håpe ikke babyen arver hans mangel på intelligens. Kunne ikke falle han inn at det handler om babyens helse eller noe?
Kan f.eks heller handle om babyens far er «laus»?

• Liker 16
  • Nyttig 5
Skrevet

Man må ta hivtest av hensyn til helsepersonellet som skal behandle deg, og barnet. Herpesutbrudd ved fødsel kan overføres til barnet ved fødsel og gi varige skader hos babyen. Derfor må man teste for blant annet dette. Det handler ikke om hverken deg eller han, så dere kan begge legge fra dere slike tåpelige tanker.

Anonymkode: 616c5...560

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet

Du kan se frem til en lys fremtid. Om femten år går praten rundt middagsbordet i hvor "laus" datteren deres er. Respektfull og god far som vil gi datteren deres et sunt selvbilde. 👍👍👍

Anonymkode: 89b69...874

• Liker 12
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Og kva svarte du han?

Anonymkode: e7d41...4e8

Skrevet

Hva faen. Her hadde jeg angret på valg av far til mitt barn… jeg er gravid selv, det var da aldri noe spørsmål eller diskusjon om hvilke prøver som skulle tas av meg? Tok blodprøve og fikk noen ark mange måneder etterpå med svar, hadde ingen anelse hva de hadde testet for. 

Anonymkode: e9b8f...08a

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og kva svarte du han?

Anonymkode: e7d41...4e8

Jeg sa at dette er noe alle tar, at hvis jeg feks har hiv, og dette ikke står på skjema så må personalet behandle meg deretter.

Prøvde å forklare, men han bare snøfta, på en måte. Følte meg hånligjort, eller så er jeg bare hormonell.

Så gikk jeg meg en tur.

• Liker 1
  • Hjerte 4
Skrevet

Hm.. hadde nok parert den kjappt med at det er for å fange opp om barnefar har vært å lufta snurrebassen og påført meg noe.... 

• Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Er du seriøs? Og denne mannen tar du til takke med? I han sin verden er det helt unaturlig og merkelig, at man som gravid må sjekke seg for sykdommer som er skadelige. Høres veldig umodent ut, hadde vært noe annet hvis han virket interessert og nyskjerrig, men nei - her kommer han med kvinnenedsettende utsagn og viser null interesse for HVORFOR man må dette. 

Man kan lese en person i alle mulige situasjoner, og denne situasjonen er en av de, selvfølgelig. Mener det sier en del om kjæresten din, som snakker og tenker slik her. Good luck, chuck 🤣👍🏼

Anonymkode: 4689b...9d4

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg er gravid med nr 3 , tror ikke jeg haR gadd å lese hva de har testet for, bare glad baby er ok, og 2 friske her i huset

Anonymkode: 466f3...03d

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg sa at dette er noe alle tar, at hvis jeg feks har hiv, og dette ikke står på skjema så må personalet behandle meg deretter.

Prøvde å forklare, men han bare snøfta, på en måte. Følte meg hånligjort, eller så er jeg bare hormonell.

Så gikk jeg meg en tur.

Hvorfor skal du ha barn med denne drittungen? Du er klar over at du er bundet til han i MINST 18 år? 

Anonymkode: 4689b...9d4

• Liker 5
Skrevet

Faens mannfolk. Hva de kan få seg til å si å gjøre. Til helvete med dem😡

• Liker 2
Skrevet
Adrenalina1 skrev (1 minutt siden):

Faens mannfolk. Hva de kan få seg til å si å gjøre. Til helvete med dem😡

Dette er vel ikke noe som definerer menn generelt, men en tilfeldighet idiot. 

Anonymkode: ff7f3...f34

• Liker 1
Skrevet

Han er vel gjerne utro da, og redd det skal avsløres med disse testene.

Anonymkode: 616c5...560

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
fiaflyr skrev (1 time siden):

Hm.. hadde nok parert den kjappt med at det er for å fange opp om barnefar har vært å lufta snurrebassen og påført meg noe.... 

Dette. Og det er det god grunn til dessverre, med tanke på hvor mange ekle menn som er utro mot sin gravide partner. Syke i hodet er de, risikerer liv og helse til sitt eget barn.

Anonymkode: d819a...c7e

• Liker 4
Skrevet

Er han tenåring, eller bare litt mindre intelligent?

En opplyst, oppegående mann ville ikke blitt mistenksom for slikt.

Anonymkode: e2dc8...7b7

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Du får si til ham at du ikke hadde noe valg, helsemydighetene vil gjerne ha disse testene slik at de kan lage statistikk over hvor mange barn som blir født av «lause» mødre. 🙄 Og at de kartlegger heldigvis ikke IQ’en til far, så han kan puste lettet ut.

Anonymkode: e2dc8...7b7

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...