Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Han hadde ikke oppfattelsen av at det er vold og ta tak i ansikt og mose/klemme el hals og knyttneve mot underliv. Han mente det ikke var vold. Det er førstest nå etter den alvorlige hendelsen hvor andre reagerte at han selv mener han gjør alt for å få hjelp og fikse..... 

Anonymkode: a76d4...11f

Han bortforklarer absolutt alt. Jeg skjønner at du er blendet, men han her er farlig. Alle vi som ser situasjonen utenfra blir redd på dine vegne. Barna merker også mer enn du tror. De merker at du er redd og går på eggeskall.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Det første du gjør er å kutte kontakten helt, ikke svar han. Hvis det er noe praktisk som må ordnes så går den kommunikasjonen mellom noen andre, et familiemedlem eller ei venninne av deg. 

Denne mannen er en psykopat. Dette vet jeg dessverre veldig mye om. Alt han sier til deg er kun for å få tilbake kontrollen over deg. Ikke fordi han egentlig er lei seg. Og han kommer ikke til å ta selvmord, uansett hvor mye han truer med det. Nå sier han hva som helst for å få deg tilbake. Som noen tidligere sa her så hadde han ikke sagt dette til deg om dette var noe han seriøst vurderte og hvis han faktisk brydde seg om ditt beste.

Om du ikke går tilbake til han så kommer han til å stalke deg og oppsøke deg helt til han til slutt innser at det ikke er noe å hente ved å benytte den metoden. Deretter kommer han til å lete etter et nytt offer. Både for å få tilbake kontrollen over et menneske, men også for å prøve å få deg sjalu. Altså IKKE ta selvmord.

Du må også ta kontakt med krisesenteret, helst så fort som mulig. De vet godt hva du bør gjøre og kan også fortelle deg om ting denne mannen kommer til å gjøre før han gjør det. Du bør også, om de anbefaler deg det, få skaffet besøksforbud.

Anonymkode: 5f364...a8f

Nettopp. Fyren er psykopat, og psykopater tar vel heller ikke selvmord? De lider jo ikke, evner ikke å føle på verken sorg eller frykt, annet enn frykt for å bli avslørt? 

• Liker 2
Skrevet

Han kommer aldri!! til å endre seg!!

jeg levde med en slik mann, og jeg gikk tilbake gang på gang, for denne gangen måtte han jo mene det når han sa han hadde forandret seg.. 

Du er heldig som ennå har folk rundt deg som bryr seg og passer på deg, men de kommer til å bli utslitt av det til slutt. Min mor utviklet angst, og hver gang telefonen ringte ble hun dårlig, for hunvar redd det var meg som hadde blitt utsatt for noe igjen. Alt jeg hadde igjen til slutt var mine foreldre, alle andre hadde han isolert meg fullstendig fra. Jeg hadde også et barn fra før, og jeg trodde jeg skjermet henne, men hun fikk med seg mye mer enn jeg trodde. Når vi endelig hadde kommet oss helt bort, sa hun: sant vi flyttet fordi *** var sint og skummel? Hjertet mitt ble knust da, og jeg fatter ikke at jeg utsatte henne for dette i flere år!

Jeg mistet meg selv fullstendig, jeg trodde virkelig at jeg var verdiløs og et håpløst tilfelle som ingen kunne være glad i. Jeg klarer ikke å beskrive alt om hvordan jeg følte meg og hvordan han trykket meg ned. Jeg levde i et fryktregime og visste ikke fra dag til dag hvordan humøret hans var, så jeg gikk på eggeskall og prøvde å gjøre meg så liten og stille som mulig, samtidig som at jeg gjorde alt for å please han. 

Han låste meg inne om jeg ville dra, og andre ganger kastet han meg ut. Uten penger, telefon og bilnøkler. Jeg måtte dusje og barbere kroppen hver eneste kveld, ellers var jeg ekkel. Jeg var bare en lei alenemor fra feil side av byen og jeg skulle bare være glad for at han orket å ha noe med meg å gjøre. Han tok ofte kvelertak på meg og holdt meg oppetter veggen mens han slo med knyttneven ved siden av hodet mitt, han lagde flere hull og merker i vegger og dører på den måten. Han knep, slo og dyttet, men det verste var den psykiske volden, han ødela meg helt. 

Det er nå ca 10-11 år siden jeg kom meg unna og jeg er fremdeles mye preget av det. Har gått i traumebehandling og tror jeg aldri kommer til å få han helt ut av hodet mitt. Jeg har funnet en ny mann, men når jeg tenker på han, så ser jeg fremdeles eksen.. 

Når jeg var kommet meg vekk for siste gang, så prøvde han i årevis å få meg tilbake. Han lokket og lurte, brukte fine ord, og han brukte trusler. Han kom på døren, han sendte blomster og ballonger. Han brukte over 2 år på dette. Når jeg hadde flyttet ut derfra, så flyttet jeg hjem til mine foreldre, for jeg var ikke i stand til å klare meg selv på det tidspunktet. Så min datter og jeg bodde der i flere år slik at jeg skulle komme meg på bena, og få gjort ferdig et studie jeg hadde startet på.

Jeg skal ikke skrive så mye mer, men vil bare legge til at jeg var en sterk og oppegående kvinne og hadde aldri trodd at jeg skulle ende opp med en slik mann. Og det eneste rette du kan gjøre er å aldri, aldri gå tilbake! Du må tenke på barna dine, det er dem som er viktig, ikke en slik mann som det der. Velger du å gå tilbake, så velger du i praksis han over barna dine. 

Anonymkode: dd8a4...04c

• Liker 3
  • Hjerte 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Fyren vet utmerket godt at han har utsatt deg for vold, og det har han visst hele tiden! Det er ren løgn at han ikke har forstått det før nå. Dette er jo omtrent den mest klassiske måten å manipulere på av alle: "jeg skjønner ikke hva du mener" "har jeg gjort noe galt?" osv. Da gjør man seg selv helt uangripelig for enhver kritikk.

Dette er åpenbart en mann som manipulerer mye:  i tillegg til å spille uskyldig sier han at nå har han endelig skjønt ting, så nå skal han endre seg, og han sier at han kommer til å ta livet av seg hvis det blir slutt.

Alt det ovennevnte er typisk oppførsel fra en psykisk (og i dette tilfellet også fysisk) voldelig mann som skjønner at forholdet er i ferd med å gå i stykker. Da lover han gull og grønne skoger eller truer med å ta livet av seg.

Mannen høres livsfarlig ut. Han må i tilfelle arbeide hardt med seg selv over flere år og selv da kan du aldri vite sikkert hva som skjer om det inntreffer en livskrise som setter ham ut. Da er han sannsynligvis rett tilbake til scratch.  Jeg håper du kommer deg unna ❤️.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er en oppegående dame med god utdannelse og god selvrefleksjon. Men har nå kommet i en vanskelig situasjon. Møtte en mann for 1,5 år siden. Vi flyttet kanskje for fort sammen, og når jeg hadde flyttet inn der begynte han med vold. Jeg har ikke tellingen på hvor mange ganger han har tatt ansiktet mitt mellom hendene sine og klemt/most det. Samt klemt meg over halsen el holdt meg nede i sofaen. Og også klemt /slått en knyttneve mot underlivet mitt. Det har også vært mye verbal vold hvor han plutselig blåser ut og sier masse stygt til meg. Om hvordan jeg er, ser ut, osv osv. ved en anledning var vi på byen, jeg var da også ganske bedugget. Men da skjedde det igjen. Moser ansiktet mitt mellom hendene og holder meg fast, jeg prøvde låse meg inne på do for han hadde drevet klype meg i underlivet etter vi la oss første gangen. Da dirka han opp låsen og kom inn. Han slo meg da dor første gang ordentlig i ansiktet. En annen gang dynka han meg med kaldt vann over hele meg i senga så jeg lå i bløtt helt til morgenen. Nå sist slengte han meg i bakken og slo meg i hodet. Gikk løs verbalt på meg og kvalte meg x 3. til slutt fikk jeg slått meg unna for skjønte det kom til å gå galt. Men så tissa jeg på meg etterpå . Han tok deretter tak i trusa mi bakfra og røska til så det ble som en g-strengtruse foran også og røska og rev så jeg begynte å blø i underlivet. Blødde i flere dager og kjentes mørbanka ut. Noen familiemedlemmer tok meg til slutt ut av relasjonen. Men nå er han kjempelei seg, gjør alt for at det skal ordne seg. Vært med en gang i terapi hvor han la seg flat og innrømte noe av dette. Og i terapien skyldte han kun på seg selv. Han vil vi skal jobbe med dette og fikse det. Han beskriver også for meg selvmordet sitt hvis det går dårlig.. jeg ser jo at han er lei seg, men hvorfor har han ikkw vært det før nå når noen henter meg ut??? Jeg syns alt er vanskelig. Trenger råd. Kan han endre seg? Vi har det jo stort sett bra bortsett fra dette.. 

han kan IKKE ENDRE SEG! ikke tilgi. for guds skyld. få han ut av livet ditt

• Nyttig 1
Skrevet
Tvillingsjel skrev (18 minutter siden):

Nettopp. Fyren er psykopat, og psykopater tar vel heller ikke selvmord? De lider jo ikke, evner ikke å føle på verken sorg eller frykt, annet enn frykt for å bli avslørt? 

de kan true med det for å oppnå viljen sin

• Liker 1
Skrevet (endret)

Anbefaler podcasten Min Historie av Karoline Brattlien og kom deg vekk før han tar livet av deg jente!

Endret av Minime94
  • Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg skjønner hva du mener. Men er tungt sitte der høre han beskrive alt i detalj Om hvordan han skal gjøre det om vi ikke kommer hjem. Jeg bryr meg nok altfor mye om andre. Har mistet meg selv helt i dette her. Han prøver jo hele tiden innimellom , også mens vi bodde sammen. Men jeg slapper aldri av rundt han for vet ikke når det snur el når jeg gjort el sagt noe feil. El om det er dor mye lyd så han blir frustrert. Alltid går man og passer på så han ikke skal bli agitert 

det at han beskriver det i deralj er bare helt utrolig ondskapsfullt. Han gjør det med vilje for at du skal få mest mulig dårlig samvittighet. Ikke hør på han ett øyeblikk. og kutt han ut. blokker han fra alt

Endret av Maleficenta
  • Nyttig 1
Skrevet
Minime94 skrev (10 minutter siden):

Anbefaler podcasten Min Historie av Karoline Brattlien og kom deg vekk før han tar livet av deg jente!

Enig! Tenkte også at TS bør høre hennes historie. Ser ut som (eks)mannen til TS følger det samme mønsteret som eksen til Karoline.

Anonymkode: 1ecbd...230

• Liker 1
Skrevet

Han kan ikke forandre seg. Og han lyger for å lure deg tilbake igjen. Når du er tilbake, så blir han voldelig mot deg igjen. Og selv om det ikke har hendt til nå, så kan du risikere at han blir voldelig mot barna dine også!

Anonymkode: 2dbf1...625

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Du viser en total mangel på psykologien rundt denne problematikken og kommer ikke med noe som helst konstruktivt, men følte bare for å tråkke på noen som allerede er ganske langt nede. Det er rett og slett uverdig oppførsel av deg å angripe et voldsoffer med å kalle henne idiot, og klage over at så mange kvinner er idioter. Ikke hjelper det noe heller, da det er samme språkbruk som mishandlere benytter seg av: "Det er din egen skyld når du er så dum."

Anonymkode: ad5d1...010

Vel. TS får bare utsette seg selv for det hun ønsker, hun er voksen. Men hvis hun går tilbake så MÅ hun la noen andre få full omsorg for barna. Det kan aldri forsvares å utsette hjelpeløse barn for et voldelig miljø.

Anonymkode: 5d176...3b9

• Liker 1
Skrevet

Du må trekke deg unna og blokkere ham på alt nå med én gang, TS. Ikke ta tlf, ikke les meldinger. Ikke møt ham noe sted. Ikke la ham få slippe til og manipulere deg, det vil bare gjøre deg usikker. Husk at mange før deg har vært der du er nå, og har angret bittert på at de lot seg overtale igjen. Dette får ikke en lykkelig slutt, samme hvor fine løfter han gir.
Det er ingen grunn til at dere skal ha kontakt mer overhodet. Kontakt krisesenter, nå med en gang. Få en tredjepart til å fortelle ham at all kommunikasjon stopper nå, og at politiet vil bli involvert om han tar kontakt igjen.

Anonymkode: 7963a...071

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hovedinnlegget er noe av det fæleste jeg har lest. Virkelig. Denne mannen er et monster.

Du skal selvfølgelig ikke risikere ditt liv, din fysiske og psykiske helse for at han "ikke skal ta selvmord" (noe han aldri har tenkt å gjøre uansett, dette sier han for å få kontroll på deg igjen, det er MANIPULASJON og det forstår du som er en smart og oppegående dame).

Hvorfor har du kontakt med denne mannen? Det skal du selvfølgelig ikke ha. Han skal ikke ha noen mulighet til å true deg med selvmord (psykisk vold, altså driver han fremdeles vold mot deg). Kutt kontakten!

Anonymkode: 83ae3...c66

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ikke la denne psykopaten flytte hjem igjen. Plutselig sitter du der gravid og da er det myyye vanskligere å bryte helt med han, da må du samarbeide med han og ha en viss relasjon med han i mange år fremover. Orker du virkelig det ? Ikke ta ham tilbake, bryt all kontakt og kom deg videre i livet. 

Det at dere flyttet raskt sammen skal du egentlig bare være glad for for da oppdaget du hans voldelige side raskt og fikk muligheten til å komme deg bort.

Hva om det hadde vært en venninne, søster eller egen datter som hadde vært i et slikt forhold, hadde du rådet henne til å ta ham tilbake, så lenge han angret seg ?? Mest sannsynlig så hadde du bedt de om å komme seg bort og aldri se seg tilbake igjen, å det er akkurat det du også bør gjøre. Han er ikke ditt problem.

• Liker 3
Skrevet

Det korte svaret er "nei, han forandrer seg ikke" og "nei han angrer ikke" og "ja du har blitt lurt, manipulert, slått, mishandlet og vil fortsette bli akkurat det resten av ditt liv om du ikke våkner snart" 

Den lange versjonen orker jeg ikke ta TS for jeg tenker du veldig godt egentlig vet selv at den korte versjonen stemmer?

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er en oppegående dame med god utdannelse og god selvrefleksjon. Men har nå kommet i en vanskelig situasjon. Møtte en mann for 1,5 år siden. Vi flyttet kanskje for fort sammen, og når jeg hadde flyttet inn der begynte han med vold. Jeg har ikke tellingen på hvor mange ganger han har tatt ansiktet mitt mellom hendene sine og klemt/most det. Samt klemt meg over halsen el holdt meg nede i sofaen. Og også klemt /slått en knyttneve mot underlivet mitt. Det har også vært mye verbal vold hvor han plutselig blåser ut og sier masse stygt til meg. Om hvordan jeg er, ser ut, osv osv. ved en anledning var vi på byen, jeg var da også ganske bedugget. Men da skjedde det igjen. Moser ansiktet mitt mellom hendene og holder meg fast, jeg prøvde låse meg inne på do for han hadde drevet klype meg i underlivet etter vi la oss første gangen. Da dirka han opp låsen og kom inn. Han slo meg da dor første gang ordentlig i ansiktet. En annen gang dynka han meg med kaldt vann over hele meg i senga så jeg lå i bløtt helt til morgenen. Nå sist slengte han meg i bakken og slo meg i hodet. Gikk løs verbalt på meg og kvalte meg x 3. til slutt fikk jeg slått meg unna for skjønte det kom til å gå galt. Men så tissa jeg på meg etterpå . Han tok deretter tak i trusa mi bakfra og røska til så det ble som en g-strengtruse foran også og røska og rev så jeg begynte å blø i underlivet. Blødde i flere dager og kjentes mørbanka ut. Noen familiemedlemmer tok meg til slutt ut av relasjonen. Men nå er han kjempelei seg, gjør alt for at det skal ordne seg. Vært med en gang i terapi hvor han la seg flat og innrømte noe av dette. Og i terapien skyldte han kun på seg selv. Han vil vi skal jobbe med dette og fikse det. Han beskriver også for meg selvmordet sitt hvis det går dårlig.. jeg ser jo at han er lei seg, men hvorfor har han ikkw vært det før nå når noen henter meg ut??? Jeg syns alt er vanskelig. Trenger råd. Kan han endre seg? Vi har det jo stort sett bra bortsett fra dette.. 

En som mishandler og er voldelig som dette, kommer aldri til å slutte - uavhengig terapi. Hvorfor har du ikke blokkert han, og kuttet ut all kontakt for lenge siden? Du må fjerne han fra livet ditt. Ønsker du deg selv så vondt her i livet, at du vil ta til takke med en slik person? Kjære deg, kom deg videre - ta et oppgjør en gang for alle og aldri se deg tilbake 💖

Anonymkode: 5c4e7...648

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

En som mishandler og er voldelig som dette, kommer aldri til å slutte - uavhengig terapi. Hvorfor har du ikke blokkert han, og kuttet ut all kontakt for lenge siden? Du må fjerne han fra livet ditt. Ønsker du deg selv så vondt her i livet, at du vil ta til takke med en slik person? Kjære deg, kom deg videre - ta et oppgjør en gang for alle og aldri se deg tilbake 💖

Og jeg har selv vært sammen med en som truet med selvmord når et brudd var tema, selvfølgelig turte jeg ikke slå opp. Han gikk rett i strupen på meg med de ordene, det er psykisk vold og manipulering bare det. Jeg slo opp til slutt, og når jeg ser meg tilbake - så fatter jeg ikke hvorfor jeg gikk videre med han. Heldigvis varte det ikke lenge, men INGEN truer med selvmord - det er bare svært syke mennesker som gjør dette. 

Du skal ikke stole på noe han sier, vil han ta selvmord? Nei, det kommer han med all sannsynlighet aldri å gjøre. Han manipulerer deg. Og dette er en klassisk taktikk hos psykopater. Og han du snakker om, han er en psykopat. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Og jeg har selv vært sammen med en som truet med selvmord når et brudd var tema, selvfølgelig turte jeg ikke slå opp. Han gikk rett i strupen på meg med de ordene, det er psykisk vold og manipulering bare det. Jeg slo opp til slutt, og når jeg ser meg tilbake - så fatter jeg ikke hvorfor jeg gikk videre med han. Heldigvis varte det ikke lenge, men INGEN truer med selvmord - det er bare svært syke mennesker som gjør dette. 

Du skal ikke stole på noe han sier, vil han ta selvmord? Nei, det kommer han med all sannsynlighet aldri å gjøre. Han manipulerer deg. Og dette er en klassisk taktikk hos psykopater. Og han du snakker om, han er en psykopat. 

Og begår han faktisk selvmord fordi du gikk fra ham (det har absolutt skjedd før!) så er det heller ikke din feil eller ditt problem (og så vet jeg at det blir forferdelig for ts). 

Anonymkode: 135b2...dd7

Skrevet

Jeg hadde ønsket han lykke til med selvmordet, og spurt når begravelsen var for det er vel eneste ganga jeg hadde vurdert å se han der igjen.. fy faen altså! 

• Liker 2
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...