AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #1 Skrevet 19. oktober 2022 Jeg er en oppegående dame med god utdannelse og god selvrefleksjon. Men har nå kommet i en vanskelig situasjon. Møtte en mann for 1,5 år siden. Vi flyttet kanskje for fort sammen, og når jeg hadde flyttet inn der begynte han med vold. Jeg har ikke tellingen på hvor mange ganger han har tatt ansiktet mitt mellom hendene sine og klemt/most det. Samt klemt meg over halsen el holdt meg nede i sofaen. Og også klemt /slått en knyttneve mot underlivet mitt. Det har også vært mye verbal vold hvor han plutselig blåser ut og sier masse stygt til meg. Om hvordan jeg er, ser ut, osv osv. ved en anledning var vi på byen, jeg var da også ganske bedugget. Men da skjedde det igjen. Moser ansiktet mitt mellom hendene og holder meg fast, jeg prøvde låse meg inne på do for han hadde drevet klype meg i underlivet etter vi la oss første gangen. Da dirka han opp låsen og kom inn. Han slo meg da dor første gang ordentlig i ansiktet. En annen gang dynka han meg med kaldt vann over hele meg i senga så jeg lå i bløtt helt til morgenen. Nå sist slengte han meg i bakken og slo meg i hodet. Gikk løs verbalt på meg og kvalte meg x 3. til slutt fikk jeg slått meg unna for skjønte det kom til å gå galt. Men så tissa jeg på meg etterpå . Han tok deretter tak i trusa mi bakfra og røska til så det ble som en g-strengtruse foran også og røska og rev så jeg begynte å blø i underlivet. Blødde i flere dager og kjentes mørbanka ut. Noen familiemedlemmer tok meg til slutt ut av relasjonen. Men nå er han kjempelei seg, gjør alt for at det skal ordne seg. Vært med en gang i terapi hvor han la seg flat og innrømte noe av dette. Og i terapien skyldte han kun på seg selv. Han vil vi skal jobbe med dette og fikse det. Han beskriver også for meg selvmordet sitt hvis det går dårlig.. jeg ser jo at han er lei seg, men hvorfor har han ikkw vært det før nå når noen henter meg ut??? Jeg syns alt er vanskelig. Trenger råd. Kan han endre seg? Vi har det jo stort sett bra bortsett fra dette.. Anonymkode: a76d4...11f 8
got2go Skrevet 19. oktober 2022 #2 Skrevet 19. oktober 2022 En som mishandler sin kjære på en så voldelig måte, tror jeg ikke kan endre seg nei. Ihvertfall ikke på så kort tid. Vær glad du kom deg ut av det, og gå videre. 13 3 5
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #3 Skrevet 19. oktober 2022 Kom igjen da TS, du er mer verdt en dette... Anonymkode: 69d9f...15d 10 3
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #4 Skrevet 19. oktober 2022 got2go skrev (Akkurat nå): En som mishandler sin kjære på en så voldelig måte, tror jeg ikke kan endre seg nei. Ihvertfall ikke på så kort tid. Vær glad du kom deg ut av det, og gå videre. Man kommer seg jo ikke ut av det. For han maser hele tiden. Han trenger fortsatt full kontroll og kjøper alt mulig og vil vi skal flytte hjem osv. og er nå bare snill og gjør alt han kan for å vise han er lei seg.. sier at han skal ta all hjelp som finnes bare vi kommer hjem.. Anonymkode: a76d4...11f
Embla82 Skrevet 19. oktober 2022 #5 Skrevet 19. oktober 2022 (endret) Å nevne selvmord til noen som nettopp har kommet ut av et voldelig forhold til ham er manipulasjon som bare det. Om han bryr seg om deg er han glad på dine vegne for at du kom deg ut. Hadde han brydd seg om deg hadde han nevnt eventuelle selvmordstanker til psykologen sin eller andre han ikke ønsker noe fra, hvem som helst andre enn deg. En annen ting. En som bryr seg ville vært super redd for å havne tilbake i samme mønster. Om han hadde brydd seg og ønsket deg tilbake så hadde han tatt det så enormt sakte. Til han var helt helt sikker på at alle mønstre var endret og han hadde full kontroll (over seg selv, ikke over deg). Det han gjør nå er å love-bombe fordi han er redd for å miste kontrollen over deg. Det er ikke kjærlighet. Endret 19. oktober 2022 av Embla82 9 1 9
Topsi Skrevet 19. oktober 2022 #6 Skrevet 19. oktober 2022 Dr phil sier at den beste måten å forutse fremtidig adferd på, er tidligere adferd. Nei han kommer ikke til å forandre seg, og om han tar livet sitt er det ikke ditt ansvar. Dra, før han dreper deg. Og ikke si noe først. Bare dra 5 5
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #7 Skrevet 19. oktober 2022 Min mann sa han skulle ta selvmord etter han slo meg på siden av øyet og så mistet jeg hørselen i 2-3 uker Anonymkode: e2100...4a7 2 1
Serafina. Skrevet 19. oktober 2022 #8 Skrevet 19. oktober 2022 Det er fint han er villig til å jobbe med seg selv, men det kan/bør/skal han gjøre uavhengig av deg. Du må gjøre det som er best for deg og det er å holde deg unna han. At han truer med selvmord må du overse og ikke få skyldfølelse for å gå ut av relasjonen. Hans handlinger må han selv stå til ansvar for. Vær veldig glad for den hjelpen du har fått for å komme deg ut av det. Så mye han har gjort mot deg i løpet av relativt kort tid tilsier at han ikke vil endre adferd så fort. 3 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #9 Skrevet 19. oktober 2022 Embla82 skrev (1 minutt siden): Å nevne selvmord til noen som nettopp har kommet ut av et voldelig forhold til ham er manipulasjon som bare det. Om han bryr seg om deg er han glad på dine vegne for at du kom deg ut. Hadde han brydd seg om deg hadde han nevnt eventuelle selvmordstanker til psykologen sin eller andre han ikke ønsker noe fra, hvem som helst andre enn deg. Jeg skjønner hva du mener. Men er tungt sitte der høre han beskrive alt i detalj Om hvordan han skal gjøre det om vi ikke kommer hjem. Jeg bryr meg nok altfor mye om andre. Har mistet meg selv helt i dette her. Han prøver jo hele tiden innimellom , også mens vi bodde sammen. Men jeg slapper aldri av rundt han for vet ikke når det snur el når jeg gjort el sagt noe feil. El om det er dor mye lyd så han blir frustrert. Alltid går man og passer på så han ikke skal bli agitert Anonymkode: a76d4...11f 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #10 Skrevet 19. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Min mann sa han skulle ta selvmord etter han slo meg på siden av øyet og så mistet jeg hørselen i 2-3 uker Anonymkode: e2100...4a7 Håpar du meiner x-mann.. Anonymkode: 240b6...297 1 2
Ulven Skrevet 19. oktober 2022 #11 Skrevet 19. oktober 2022 Just now, AnonymBruker said: Jeg skjønner hva du mener. Men er tungt sitte der høre han beskrive alt i detalj Om hvordan han skal gjøre det om vi ikke kommer hjem. Jeg bryr meg nok altfor mye om andre. Har mistet meg selv helt i dette her. Han prøver jo hele tiden innimellom , også mens vi bodde sammen. Men jeg slapper aldri av rundt han for vet ikke når det snur el når jeg gjort el sagt noe feil. El om det er dor mye lyd så han blir frustrert. Alltid går man og passer på så han ikke skal bli agitert Anonymkode: a76d4...11f Hvem er vi? Er det barn med i bildet? 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #12 Skrevet 19. oktober 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg er en oppegående dame med god utdannelse og god selvrefleksjon. Men har nå kommet i en vanskelig situasjon. Møtte en mann for 1,5 år siden. Vi flyttet kanskje for fort sammen, og når jeg hadde flyttet inn der begynte han med vold. Jeg har ikke tellingen på hvor mange ganger han har tatt ansiktet mitt mellom hendene s Anonymkode: a76d4...11f Så bra, TS! Då veit du også kva du hadde sagt om ei av venninnene dine i ein slik situasjon kom til deg og ba om råd ❤️ Anonymkode: 240b6...297 1 1 3
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #13 Skrevet 19. oktober 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Man kommer seg jo ikke ut av det. For han maser hele tiden. Han trenger fortsatt full kontroll og kjøper alt mulig og vil vi skal flytte hjem osv. og er nå bare snill og gjør alt han kan for å vise han er lei seg.. sier at han skal ta all hjelp som finnes bare vi kommer hjem.. Anonymkode: a76d4...11f Dette er oppskriften alle psykopater bruker for å få tilbake offeret sitt. Beklager, men sånn er det. Kom deg langt bort fra denne psykopaten!! For all del, ikke finn på å få barn med ham! Anonymkode: e7109...bf3 1 5
Topsi Skrevet 19. oktober 2022 #14 Skrevet 19. oktober 2022 (endret) AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg skjønner hva du mener. Men er tungt sitte der høre han beskrive alt i detalj Om hvordan han skal gjøre det om vi ikke kommer hjem. Jeg bryr meg nok altfor mye om andre. Har mistet meg selv helt i dette her. Han prøver jo hele tiden innimellom , også mens vi bodde sammen. Men jeg slapper aldri av rundt han for vet ikke når det snur el når jeg gjort el sagt noe feil. El om det er dor mye lyd så han blir frustrert. Alltid går man og passer på så han ikke skal bli agitert Anonymkode: a76d4...11f Hva med å kontakte ditt lokale krisesenter for en samtale? For du trenger å gjøre noe med tankegangen din, ikke vondt ment men for din egen skyld. Du kan ikke gå på eggeskalnresten av livet ditt og håpe han ikke skader deg alvorlig for at han ikke skal ta livet sitt Endret 19. oktober 2022 av Topsi 5 2
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #15 Skrevet 19. oktober 2022 Serafina. skrev (2 minutter siden): Det er fint han er villig til å jobbe med seg selv, men det kan/bør/skal han gjøre uavhengig av deg. Du må gjøre det som er best for deg og det er å holde deg unna han. At han truer med selvmord må du overse og ikke få skyldfølelse for å gå ut av relasjonen. Hans handlinger må han selv stå til ansvar for. Vær veldig glad for den hjelpen du har fått for å komme deg ut av det. Så mye han har gjort mot deg i løpet av relativt kort tid tilsier at han ikke vil endre adferd så fort. Han klarer ikke gjøre det uten at jeg bor der. Han sier at han ikke gidder gjøre noe om jeg ikke flytter inn igjen med en gang. Han trenger at jeg er der og han kan ikke miste kontrollen over meg og hvor jeg er. Han påstår dette her er fordi han ikke har tatt adhd medisinene sine, og har begynt igjen på de. Men jeg kan jo ikke stole på det på en uke.. Anonymkode: a76d4...11f
Embla82 Skrevet 19. oktober 2022 #16 Skrevet 19. oktober 2022 (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg skjønner hva du mener. Men er tungt sitte der høre han beskrive alt i detalj Om hvordan han skal gjøre det om vi ikke kommer hjem. Jeg bryr meg nok altfor mye om andre. Har mistet meg selv helt i dette her. Han prøver jo hele tiden innimellom , også mens vi bodde sammen. Men jeg slapper aldri av rundt han for vet ikke når det snur el når jeg gjort el sagt noe feil. El om det er dor mye lyd så han blir frustrert. Alltid går man og passer på så han ikke skal bli agitert Anonymkode: a76d4...11f Du skal ikke høre noe som helst om dette, dere skal ikke ha kontakt. Han har brukt sin sjanse hos deg. Dere er ferdig. Om han vil forsøke et forhold igjen en gang med noen andre kan han gjøre det, men det er ikke noe han bør tenke på på lang lang tid ennå. Tok han kontakt med fastlegen og ba om hjelp etter å ha vært voldelig mot deg første gang? Etter andre gang? Etter gjentatte ganger? Nei, han bryr seg nada om hva han gjør med deg. Han bryr seg kun om konsekvensene for seg selv. Tok han livet sitt etter å ha vært voldelig mot deg? Gjentatte ganger? Nei, men nå skal han liksom ville dø fordi han ikke eier deg lengre. Hører du ikke hvor egoistisk det er? Jeg har forresten også utsatt brudd med en ikke voldelig, men manipulativ mann som også fikk meg til å bekymre meg for hans psykiske helse når jeg dro. Han tok ikke livet sitt, hoppet ganske fort videre i nytt forhold. Nå er han hennes problem. Endret 19. oktober 2022 av Embla82 8 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #17 Skrevet 19. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Håpar du meiner x-mann.. Anonymkode: 240b6...297 Jeg trodde ikke jeg var i nok fare for krisesenter, tenkte det var for verre tilfeller, men ingenting har skjedd fysisk på 3 år nå Anonymkode: e2100...4a7
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #18 Skrevet 19. oktober 2022 Ulven skrev (3 minutter siden): Hvem er vi? Er det barn med i bildet? Ja, det er barn inne i bilde. Men han er såpass kontrollert at disse hendelsene har aldri skjedd når mine barn har vært til stede . Så de tror han er verdens beste . Han har lavere terskel rundt sine egne barn i forhold til verbal vold mot meg Anonymkode: a76d4...11f
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #19 Skrevet 19. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Han klarer ikke gjøre det uten at jeg bor der. Han sier at han ikke gidder gjøre noe om jeg ikke flytter inn igjen med en gang. Han trenger at jeg er der og han kan ikke miste kontrollen over meg og hvor jeg er. Han påstår dette her er fordi han ikke har tatt adhd medisinene sine, og har begynt igjen på de. Men jeg kan jo ikke stole på det på en uke.. Anonymkode: a76d4...11f Så han legger alt ansvaret på deg? Og du vurderer at dette er ditt ansvar? Anonymkode: 240b6...297 5
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #20 Skrevet 19. oktober 2022 Embla82 skrev (2 minutter siden): Du skal ikke høre noe som helst om dette, dere skal ikke ha kontakt. Han har brukt sin sjanse hos deg. Dere er ferdig. Om han vil forsøke et forhold igjen en gang kan han gjøre det, men det er ikke noe han bør tenke på på lang lang tid ennå. Tok han kontakt med fastlegen og ba om hjelp etter å ha vært voldelig mot deg første gang? Etter andre gang? Etter gjentatte ganger? Nei, han bryr seg nada om hva han gjør med deg. Han bryr seg kun om konsekvensene for seg selv. Tok han livet sitt etter å ha vært voldelig mot deg? Gjentatte ganger? Nei, men nå skal han liksom ville dø fordi han ikke eier deg lengre. Hører du ikke hvor egoistisk det er? Han hadde ikke oppfattelsen av at det er vold og ta tak i ansikt og mose/klemme el hals og knyttneve mot underliv. Han mente det ikke var vold. Det er førstest nå etter den alvorlige hendelsen hvor andre reagerte at han selv mener han gjør alt for å få hjelp og fikse..... Anonymkode: a76d4...11f
Anbefalte innlegg