AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #1 Skrevet 19. oktober 2022 Er det en lang og vanskelig vei å gå? Noen som har blitt tannpleier i voksen alder? Anonymkode: 1eb86...491
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #2 Skrevet 19. oktober 2022 Så lenge du søker på Samordna Opptak og kommer inn så er det vel bare å kjøre på. Men det er ikke akkurat mange stillinger utlyst ser det ut som (kjapt søk på NAV arbeidsplassen er det 61 stillinger på landsbasis som er lyst ut). Anonymkode: 944dc...9c7
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #3 Skrevet 19. oktober 2022 I fortsettelsen av min post - det er en 3 årig utdannelse bachelor så det er vel det som er veien å gå. Pluss sikkert en hel del praksis. Tannpleiere arbeider som oftest i det fylkeskommunale tannhelsevesenet (skoletannleger) og er som oftest der barn og unge har første konsultasjon før de evt blir henvist videre til tannlege. Noen private tannlegekontor har også egne ansatte tannpleiere, men det tror jeg ikke er mange. Anonymkode: 944dc...9c7
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #4 Skrevet 19. oktober 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): I fortsettelsen av min post - det er en 3 årig utdannelse bachelor så det er vel det som er veien å gå. Pluss sikkert en hel del praksis. Tannpleiere arbeider som oftest i det fylkeskommunale tannhelsevesenet (skoletannleger) og er som oftest der barn og unge har første konsultasjon før de evt blir henvist videre til tannlege. Noen private tannlegekontor har også egne ansatte tannpleiere, men det tror jeg ikke er mange. Anonymkode: 944dc...9c7 Ikke? Har inntrykk av at det er ganske standard å ha en tannpleier ansatt der hvor jeg bor, men mulig jeg tar feil? Anonymkode: 82520...c0b
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #5 Skrevet 19. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ikke? Har inntrykk av at det er ganske standard å ha en tannpleier ansatt der hvor jeg bor, men mulig jeg tar feil? Anonymkode: 82520...c0b Det er ikke veldig vanlig å ha tannpleier på tannlegekontor privat. Du blander ikke med tannhelsesekretær? Anonymkode: bb997...d29 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #6 Skrevet 19. oktober 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er ikke veldig vanlig å ha tannpleier på tannlegekontor privat. Du blander ikke med tannhelsesekretær? Anonymkode: bb997...d29 Nei, tannpleier. Mulig jeg bare tilfeldigvis har vært borte i tannlegekontor som har tannpleiere. Anonymkode: 82520...c0b
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #7 Skrevet 20. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Nei, tannpleier. Mulig jeg bare tilfeldigvis har vært borte i tannlegekontor som har tannpleiere. Anonymkode: 82520...c0b Ok, måtte bare spørre, har hørt tannhelsesekretærer blitt omtalt som både tannpleier og tanntekniker av pasienter 😊 Anonymkode: bb997...d29
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #8 Skrevet 20. oktober 2022 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Ikke? Har inntrykk av at det er ganske standard å ha en tannpleier ansatt der hvor jeg bor, men mulig jeg tar feil? Anonymkode: 82520...c0b I byene er det mer vanlig. Men en privat tannlegepraksis er ikke forpliktet til å ansette dem. På samme måte som veterinærklinikker, de ansetter gjerne assistenter for å spare penger. Anonymkode: 4bc37...1a3
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #9 Skrevet 20. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): I byene er det mer vanlig. Men en privat tannlegepraksis er ikke forpliktet til å ansette dem. På samme måte som veterinærklinikker, de ansetter gjerne assistenter for å spare penger. Anonymkode: 4bc37...1a3 Men tannpleiere har jo egne pasienter som de behandler selvstendig, det gjør ikke dyrepleiere på samme måte. Så de kan ikke byttes ut. Men enig i at tannhelsesekretærene nok kan byttes ut for å spare penger, og at det samme skjer med dyrepleiere. Men på dyrepleiersiden er nok det største problemet at det ikke er dyrepleiere å få tak i, siden lønns er så dårlig at de slutter etter få år i jobben. Dermed blir det nødvendig å ansette assistenter. Anonymkode: 82520...c0b
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #10 Skrevet 20. oktober 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Ok, måtte bare spørre, har hørt tannhelsesekretærer blitt omtalt som både tannpleier og tanntekniker av pasienter 😊 Anonymkode: bb997...d29 Ja, det er fort gjort å rote med titlene her! Men jeg tenkte på tannpleier, ja. Med høyere utdanning og egne pasienter. Anonymkode: 82520...c0b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå