Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Av diverse grunner vurderer jeg å bo i telt i ukedagene for en periode. Jeg vil ha tilgang til å vaske klær ol. i helgene, og kan dusje på treningssenter. Jeg vil i ukedagene holde til i nærheten av en mellomstor norsk by og har tilgang til bil. Planen er da å kjøre ut av byen på ettermiddagene, finne en plass å parkere, slå opp camp, for så å kjøre inn til byen igjen for å jobbe på dagtid. Er det noen som har litt peiling på dette med parkering, dersom jeg er i litt "øde" strøk godt utenfor byen, kan jeg da parkere ved veiavkjøringer, stoppesteder ol.? Hvor lenge kan jeg i så fall bli stående der? Og hvordan blir dette når det går mot vinter og brøytesesongen begynner? I følge allmannsretten kan man telte i opptil to dager hvis det er minst 150 meter unna beboelse, men hvor strengt er egentlig dette? Er det stor sannsynlighet for at det skjer noe dersom jeg lar teltet bli stående i 3-4 dager, når det ikke er synlig fra veien?

Anonymkode: 19f36...706

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Av diverse grunner vurderer jeg å bo i telt i ukedagene for en periode. Jeg vil ha tilgang til å vaske klær ol. i helgene, og kan dusje på treningssenter. Jeg vil i ukedagene holde til i nærheten av en mellomstor norsk by og har tilgang til bil. Planen er da å kjøre ut av byen på ettermiddagene, finne en plass å parkere, slå opp camp, for så å kjøre inn til byen igjen for å jobbe på dagtid. Er det noen som har litt peiling på dette med parkering, dersom jeg er i litt "øde" strøk godt utenfor byen, kan jeg da parkere ved veiavkjøringer, stoppesteder ol.? Hvor lenge kan jeg i så fall bli stående der? Og hvordan blir dette når det går mot vinter og brøytesesongen begynner? I følge allmannsretten kan man telte i opptil to dager hvis det er minst 150 meter unna beboelse, men hvor strengt er egentlig dette? Er det stor sannsynlighet for at det skjer noe dersom jeg lar teltet bli stående i 3-4 dager, når det ikke er synlig fra veien?

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg telter mye selv, og mener det er veldig viktig å respektere allemannsretten og flytte teltet etter to dager. Man er jo på annen manns grunn, og det er ikke greit å bare ta seg til rette. Sårbar natur kan også bli slitt ved telting. Blir man overrasket av skikkelig dårlig vær, kan man ta en natt til, men ikke planlegge for det. Du kan derimot snakke med grunneier og spørre om du kan sove 4 netter på samme sted.

Det høres slitsomt ut å måtte flytte leieren såpass ofte når du i tillegg har en vanlig jobb å skjøtte.

Du må også finne et egnet sted å parkere. Et veikryss eller en avkjøring er ikke det. Alternativt kan du ta buss. Det går buss forbi mange øde strekninger, men bussen går kanskje ikke veldig ofte. 

Anonymkode: 45851...6c0

• Liker 1
Skrevet

Du kan parkere der det er merket parkering 

Anonymkode: d681e...967

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...