Gå til innhold

Mestringsfølelse av å gå ned i vekt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er det eneste som går noenlunde bra i livet mitt for tiden. Trening og slanking. De fleste andre områder mislykkes jeg.

Desto kjipere de dagene vekta står stille. Men kan alltid trene og føle meg flink etterpå.

Vet ikke helt hvordan det blir når jeg har gått ned de kiloene jeg skal ned. En stund til det ennå da. Men kan man bli avhengig av lykkefølelsen man får av å ha gått ned en kilo?

Anonymkode: 9378c...31e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp, man kan det.. Når livet ellers suger og det er det eneste som gir mestringsfølelse i hverdagen. Been there, done that. Eller, burde ikke skrevet det i fortidsform 🙄 Am there, doing that? Høres ikke like bra ut.

Anonymkode: caa1c...38d

• Liker 2
Skrevet

Mange med spiseforstyrrelser får jo det fordi det er noe de har kontroll på. Når alt annet i livet er kaos, så kan man i hvert fall kontrollere matinntaket. Jeg synes dette er et faresignal og tenker at du burde jobbe med å mestre andre deler av livet. En spiseforstyrrelse unner jeg ingen.

Anonymkode: b2bea...b0a

• Liker 2
Skrevet

Jepp. Varer helt til vekta går opp igjen om en måned eller så. Snart jul...hurra

Anonymkode: 3c885...9b4

Skrevet

Hva om du heller prøver å knytte mestringsfølelsen til det å klare å opprettholde treningen, bli sterkere, rasker el.l.? Det er jo en minst like stor prestasjon :)  

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er det eneste som går noenlunde bra i livet mitt for tiden. Trening og slanking. De fleste andre områder mislykkes jeg.

Desto kjipere de dagene vekta står stille. Men kan alltid trene og føle meg flink etterpå.

Vet ikke helt hvordan det blir når jeg har gått ned de kiloene jeg skal ned. En stund til det ennå da. Men kan man bli avhengig av lykkefølelsen man får av å ha gått ned en kilo?

Anonymkode: 9378c...31e

Hvordan tenker du selv om dette da? 🙂 Opplever du det som et problem? Det at vekta går jevnt og trutt nedover, det varer ikke for alltid. Så den ukentlige «godfølelsen» vil oftest forsvinne. Men det er klart det kan vare lenge, selv har eg gått ned 13 kg mer enn mitt endelige mål. Men nå har det stått ganske på stedet hvil i 3-4 mnd, på tross av en viss innsats. Så jeg har måttet gi slipp på det rushet, om enn ufrivillig. Men likevel bevisst da, for skal ikke bikke under til undervektig. 

Anonymkode: caa1c...38d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...