AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #1 Del Skrevet 19. oktober 2022 Jeg har en del problemer i intimområdet, og sliter tidvis med svie, rødhet og kløe. Er det noen med lignende problemer som har funnet et vaskemiddel eller -metode de tåler? Kun vann synes jeg ikke er godt nok. Blir veldig glad for svar! Anonymkode: a1d99...613 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #2 Del Skrevet 19. oktober 2022 Jeg bruker babyolje Anonymkode: 2a555...768 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #3 Del Skrevet 19. oktober 2022 Intimvask er en vanlig grunn til at man får nettopp rødhet og kløe.. Anonymkode: 72c9e...0fd 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #4 Del Skrevet 19. oktober 2022 Lactacyd intim Anonymkode: ed4d9...770 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #5 Del Skrevet 19. oktober 2022 Hei, ts! Jeg har veldig sensitiv hud over hele kroppen, og til intimvask bruker jeg Asan. Etterpå smører jeg med mild olje, jordnøtt-/peanøttolje er spesielt god, solsikkeolje går også fint. Unngår babyolje da den er basert på parafin(petroleumsprodukt), bruker kun vegetabilske oljer. Smøring med olje gjør at huden har beskyttelse som forebygger uttørring. Anonymkode: 19217...9fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #6 Del Skrevet 19. oktober 2022 Gynekologen min sier annenhver vask med bare vann og annenhver vask med lactacyd. Bare vask en gang om dagen. Og dagene du bruker lactacyd bruker du aco intimolje etterpå for å erstatte fuktbelegget du nettopp har vasket bort. Anonymkode: ac879...d7e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #7 Del Skrevet 19. oktober 2022 P.S. Lactacyd har jeg prøvd før, men opplevde at også den tørket ut huden. For meg ble det Asan som er best. Anonymkode: 19217...9fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #8 Del Skrevet 19. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Intimvask er en vanlig grunn til at man får nettopp rødhet og kløe.. Anonymkode: 72c9e...0fd Helt enig med deg! Vann er faktisk mer enn nok, såpe (selv med lav ph) ødelegger balansen over tid. Jeg ville tatt en pause fra såpe, kun brukt vann, smurt på litt olje for lindring (f.eks jojoba olje er suverent), og tilvendt underlivet til at man blir ren med kun vann. Hvis du føler du lukter, så det ofte enkelt å fikse med kosthold. Feks mye sukker, ferdigmat etc, kan bidra til vond lukt. Jeg ble kvitt det med kostholdsendringer, og har ikke brukt intimsåpe på 20 år. Anonymkode: fb61d...e4a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #9 Del Skrevet 19. oktober 2022 Dr greve sin, den er såpefri:) og riktig ph verdi Anonymkode: 2949b...55e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #10 Del Skrevet 19. oktober 2022 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Hei, ts! Jeg har veldig sensitiv hud over hele kroppen, og til intimvask bruker jeg Asan. Etterpå smører jeg med mild olje, jordnøtt-/peanøttolje er spesielt god, solsikkeolje går også fint. Unngår babyolje da den er basert på parafin(petroleumsprodukt), bruker kun vegetabilske oljer. Smøring med olje gjør at huden har beskyttelse som forebygger uttørring. Anonymkode: 19217...9fe Nei, ikke neutral sin. Den er kun oleus oil Anonymkode: 2a555...768 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #11 Del Skrevet 19. oktober 2022 Glemte å legge til at jeg også med hell har forsøkt beskyttende krem ment for sårt underliv. Kjøpes på apotek. Anonymkode: 2a555...768 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #12 Del Skrevet 19. oktober 2022 Jeg bruker mest bare vann. Men tåler også balsam om jeg føler for noe mer. Såpe gir soppinfeksjon med èn gang. Anonymkode: b1ffd...8ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #13 Del Skrevet 19. oktober 2022 Det første du må gjøre er i hvert fall å kutte ut parfymerte såper og kremer! Anonymkode: 50676...6bd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #14 Del Skrevet 19. oktober 2022 Takk for svar, alle sammen! Noe av det som skrives her har jeg prøvd ut før uten hell, men andre ting skal jeg teste. Parfymerte såper bruker jeg selvfølgelig ikke. Jojobaolje har jeg brukt før. Om den ikke hjelper på problemet, så er den i det minste bra for min hud. Så det kan jeg kjøpe igjen. Så får jeg teste ut å bare bruke vann, og se om det hjelper. Gynekologen min sier at det bare er å bruke såpe, "det er bare hud," som hun sier. Jeg har brukt en uparfymert såpe fra Coop Änglamark lenge, og det har gått helt fint. Men nå har jeg problemer igjen, og jeg vet ikke helt hva som gjør det. Det er ikke sopp. Nå bruker jeg Bepanthen SensiCalm krem, som er kløestillende og oppbyggende. Den lindrer. Mine problemer har vært knyttet til syklus, og akkurat nå har jeg ingen aktiv syklus (overgangsalder). Så jeg burde ikke ha dette nå. Kanskje jeg har reagert på et eller annet. Har lite lyst til å bruke masse penger på gynekolog nå igjen, men må jeg så må jeg. Anonymkode: a1d99...613 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flusa Skrevet 19. oktober 2022 #15 Del Skrevet 19. oktober 2022 Jeg brukee lactacyd uten parfyme,den blå flasken. Av og til dr.greve underlivs såpe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #16 Del Skrevet 20. oktober 2022 Min gynekolog sier babyolje og det virker. Kjøper en. Gul og hvit flaske på helsekosten. Jeg har lichen schlerosis så jeg bruker også dermovat og benpanthen. Anonymkode: 94648...800 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #17 Del Skrevet 20. oktober 2022 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Gynekologen min sier at det bare er å bruke såpe, "det er bare hud," som hun sier. Er ubehaget du opplever på huden, eller på slimhinner? Anonymkode: 50676...6bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #18 Del Skrevet 20. oktober 2022 Lunkent vann, unngå såpe. Anonymkode: ecbcc...dd5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 20. oktober 2022 #19 Del Skrevet 20. oktober 2022 Vask med jordnøttolje fikk jeg i tips fra en gynekolog. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #20 Del Skrevet 20. oktober 2022 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Er ubehaget du opplever på huden, eller på slimhinner? Anonymkode: 50676...6bd Som jeg oppfattet det så er det slimhinne kun i skjeden og skjedeåpingen, ikke på vulva. Jeg har alltid trodd at alt innenfor kjønnsleppene var slimhinne, men det er visst ikke sånn. Alt det andre er vanlig hud. Og derfor mener hun at det bare er å vaske i vei med såpe. Vel. I dag vasket jeg meg kun med vann, og har ikke kjent noe som helst ubehag fra det området. Jeg slutter ikke å forbauses over hvordan sensitiv hud fungerer. Ting jeg har tålt godt over lang tid tåler jeg plutselig ikke lenger. Så kanskje jeg har funnet løsningen. Jeg håper det, men med alle problemene jeg har hatt i det området så tør jeg ikke helt å tro det. Jeg har også kjøpt jojobaolje i dag, for den er fin til bruk over hele kroppen uansett. Anonymkode: a1d99...613 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå