AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #21 Del Skrevet 20. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ultralyd neste? Anonymkode: 06ab5...c16 Ja, men må bli henvist først og fastlegen min satte opp time i morgen. Anonymkode: 935c8...770 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #22 Del Skrevet 20. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 19.10.2022 den 12.47): Kan allerede her merke at det jeg skriver her kan virke teit eller rart men jeg spør likevel. Jeg har PCOS og har to barn fra før. Første mann kom uplanlagt og det gikk lang tid før vi kunne få nr to. I mellomtiden her hadde jeg et svangerskap utenfor livmoren som skapte store problemer. Jeg måtte hasteoperer, måtte gå på cellegift og fjernet den høyre egglederen, samt at den venstre egglederen tok skade av alt. Hadde da et dødt foster i livmoren og et levende i høyre eggstokk. I ettertid av dette hadde jeg store utfordringer med å bli gravid og fikk beskjed av gynekologen at jeg mest sannsynlig ikke kunne få flere barn med en gjenværende ødelagt eggleder på venstre side. Men på tross av dette skjedde det et mirakel og vi fikk tilslutt tre år etter operasjonen påvist graviditet. Fødte et sunt og friskt barn. I ettertid av dette har jeg og mannen min bestemt oss for at vi ikke skal forsøke oss på flere barn, da vi er velsignet med to og kaoset og smerten med å prøve igjen, orker vi ikke. Har fått beskjed av gynekologen at jeg ikke kan få flere barn..I 2019 skjedde det igjen, jeg var gravid uten for livmoren med nye blødninger i buken. Men med ny runde klarte de å redde den venstre egglederen. I årene etter dette har vi forsonet oss med dette. Men nå, har jeg plutselig ikke fått mensen på fire dager, noe som er uvanlig for meg. Om mensen er uregelmessig (sjeldent) kommer den ofte før tiden. Nå står jeg her med ømme bryster og en mensen som ikke vil komme. Må informere om at jeg har gått ned mye i vekt siste tiden og vet at dette tidligere kan påvirke cystene på eggstokkene og øke sannsynligheten for graviditet. Har ikke brukt prevensjon på en evighet da gynokolegen sa det ikke var nødvendig. Får ta en test i morgen om det ikke er kommet mens. Skulle vanligvis snart vært ferdig med mensen, men nå blir jeg urolig for at det har skjedd igjen….utenfor igjen!! Anonymkode: 935c8...770 1 - hvor gammel er du, perimenopause kan starte før 40-åra. 2 - Har du fått noe behandling for PCOS, blitt informert om linken til insulin? Og hvordan kosthold dermed kan hjelpe? Beklager å ikke svare direkte. Anonymkode: 28eeb...4e6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #23 Del Skrevet 20. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): 1 - hvor gammel er du, perimenopause kan starte før 40-åra. 2 - Har du fått noe behandling for PCOS, blitt informert om linken til insulin? Og hvordan kosthold dermed kan hjelpe? Beklager å ikke svare direkte. Anonymkode: 28eeb...4e6 Jeg er 35 år. Når vi prøvde aktivt på barn nr 2 gikk jeg på methformin, dette var etter første XU men det hjalp ikke og fikk ikke noe mer behandling i ettertid. Men har fått informasjon om kosthold og men ikke blitt tilbydd insulin på grunn av pcos. Men går på insulin nå for diabetes type 2. Det går bra. Anonymkode: 935c8...770 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #24 Del Skrevet 21. oktober 2022 Jeg er gravid med nr 2, etter 4x EXU. Ingen vet hvorfor (og det virker ikke som om noen bryr seg). Uansett, dette fosteret sitter der det skal i livmora Jeg har vært i IVF-gamet lenge, og har både sett og hørt langt villere historier enn din, TS. Har selv blitt gravid naturlig selv om det visstnok ikke skulle kunne skje (men EXU da…). Folk som er testet over lengre tid og funnet sterile, har klart å få barn naturlig. Det skjer. Kroppen endres stadig. Hvis dere er interessert i å beholde så vent litt til det er mulig å se på UL, så sjekker dere hvor det sitter Lykke til! Anonymkode: 55a98...943 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #25 Del Skrevet 21. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg er gravid med nr 2, etter 4x EXU. Ingen vet hvorfor (og det virker ikke som om noen bryr seg). Uansett, dette fosteret sitter der det skal i livmora Jeg har vært i IVF-gamet lenge, og har både sett og hørt langt villere historier enn din, TS. Har selv blitt gravid naturlig selv om det visstnok ikke skulle kunne skje (men EXU da…). Folk som er testet over lengre tid og funnet sterile, har klart å få barn naturlig. Det skjer. Kroppen endres stadig. Hvis dere er interessert i å beholde så vent litt til det er mulig å se på UL, så sjekker dere hvor det sitter Lykke til! Anonymkode: 55a98...943 Ts her. Jeg har vært på sykehuset i dag. De fant dessverre ingen foster i livmoren. Det sitter mest sannsynlig i egglederen. Skal tilbake fastende om to dager. Har hcg stiget høyere blir det operasjon. Da fjerner de den siste egglederen også. Har den gått nedover tror de kroppen ordner selv. Anonymkode: 935c8...770 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #26 Del Skrevet 21. oktober 2022 Får jeg økende smerter er det rett inn. Anonymkode: 935c8...770 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #27 Del Skrevet 21. oktober 2022 Leit å høre, TS 😔 Anonymkode: 55a98...943 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #28 Del Skrevet 22. oktober 2022 Hei! Er det noen av dere som vet om symptomer på graviditet vil bli borte ved fallende hcg? Jeg føler symptomene like godt, hvis ikke bedre i dag enn i går. Og skal ta nye prøver hcg i morgen. Anonymkode: 935c8...770 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #29 Del Skrevet 23. oktober 2022 Har vært på kontroll. De kunne så vidt se en svart prikk i livmoren, men kunne ikke garantere eller konstanterer noe som helst. Hcg hadde doblet seg og derfor ble legen i tvil om det er exu eller normal graviditet. Må tilbake om en uke for ny kontroll. De mente jeg var så kort på vei og derfor ikke så noe, men hcg var på 2200 tror jeg. I 2015 opplevde jeg jo et dødt foster i livmoren og et levende i egglederen, så jeg er fremdeles ikke overbevist. I 2019 fant de også en tom fostersekk. Blir jo helt rar å det her…gå sånn og vente er et mareritt. Noen gode råd eller erfaringer? Anonymkode: 935c8...770 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #30 Del Skrevet 23. oktober 2022 Legen mente også smertene mine kunne være på grunn av en stor cyste, men de cystene har jeg jo hatt siden 2014!!!! Og aldri hatt vondt med mindre det er exu eller mensen… Anonymkode: 935c8...770 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #31 Del Skrevet 25. oktober 2022 Helt utholdelig å gå her og vente…🙄 Anonymkode: 935c8...770 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Turtellure12 Skrevet 25. oktober 2022 #32 Del Skrevet 25. oktober 2022 Lykke til TS ❤ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #33 Del Skrevet 25. oktober 2022 Turtellure12 skrev (Akkurat nå): Lykke til TS ❤ Takk! Har vel googlet meg ihjel, men kan vel ikke gjøre annet enn å vente. Håper de kan komme til en konklusjon ved neste kontroll…. Anonymkode: 935c8...770 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #34 Del Skrevet 26. oktober 2022 I dag føler jeg meg ikke bra. Kvalm, uvel, feber følelse og rødhet (varme) i ansiktet og stikkinger i magen. Ville dere ringt inn på sykehuset eller avvente? Jeg er på jobb og vært på jobb hele dagen, men kroppen er ikke helt med. Har ikke tatt temp. Fikk jo beskjed om å ringe om det er noe, men…. Anonymkode: 935c8...770 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #35 Del Skrevet 26. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): I dag føler jeg meg ikke bra. Kvalm, uvel, feber følelse og rødhet (varme) i ansiktet og stikkinger i magen. Ville dere ringt inn på sykehuset eller avvente? Jeg er på jobb og vært på jobb hele dagen, men kroppen er ikke helt med. Har ikke tatt temp. Fikk jo beskjed om å ringe om det er noe, men…. Anonymkode: 935c8...770 Er jo bedre å ringe og la de ta en vurdering enn å bære avgjørelsen alene.. Det er jo bare en telefon ☺️ Anonymkode: a550f...632 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #36 Del Skrevet 27. oktober 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): I dag føler jeg meg ikke bra. Kvalm, uvel, feber følelse og rødhet (varme) i ansiktet og stikkinger i magen. Ville dere ringt inn på sykehuset eller avvente? Jeg er på jobb og vært på jobb hele dagen, men kroppen er ikke helt med. Har ikke tatt temp. Fikk jo beskjed om å ringe om det er noe, men…. Anonymkode: 935c8...770 Hvordan går det Ts?? Anonymkode: b078e...586 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #37 Del Skrevet 27. oktober 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hvordan går det Ts?? Anonymkode: b078e...586 Opp og ned. De har konkludert med at fosteret ligger i buken/eller eggleder og jeg har fått medisiner som skal gjøre at kroppen ordner opp selv. Satser på at det går fort. Uvel og sliten. Skal tilbake på kontroll om noen dager. Anonymkode: 935c8...770 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken_lurepave Skrevet 28. oktober 2022 #38 Del Skrevet 28. oktober 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Opp og ned. De har konkludert med at fosteret ligger i buken/eller eggleder og jeg har fått medisiner som skal gjøre at kroppen ordner opp selv. Satser på at det går fort. Uvel og sliten. Skal tilbake på kontroll om noen dager. Anonymkode: 935c8...770 Vil bare sende deg en stor klem💜 Håper du slipper å gå slik lenge. Leit å høre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå