Gjest Anna^^^ Skrevet 23. oktober 2002 #1 Del Skrevet 23. oktober 2002 Jeg har truffet en veldig kjekk og grei gutt, som jeg er blitt betatt av;) han er fa bosnia, noe som jeg overhode ikke har noen problemer med. men jeg lure på om de med muslimsk bakgrunn oppfører seg annerledes med dama enn med kompiser/veniner? jeg har heletiden filmen "uten min datter" i tankene.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 23. oktober 2002 #2 Del Skrevet 23. oktober 2002 Har ei veninne med samme problem. Annet land, men også muslim. Hun sitter med JEG KAN IKKE som argument høyt inni hodet sitt, men fristes likevel. Selv har jeg null erfaring fra området, men har lest "Ikke uten min datter" og "Solgt" og diverse andre slike bøker. Må si.. det er helt sikkert individuelt fra person til person, men jeg ville vært litt forsiktig. Det er ikke snakk om fordommer, det er snakk om... å være forsiktig, rett og slett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 23. oktober 2002 #3 Del Skrevet 23. oktober 2002 Det finnes nok av eksempler på kvinner som har truffet såkalt "liberale" muslimske menn. De har introdusert dem for venner og familie og utbasunert hvor snille, vestlige og liberale de er.... så gifter de seg og vips..... den fra før så snille mannen er blitt en tyrann som krever at du skal følge hans ord i ett og alt, han tar fra deg verdghet, din frie vilje og han får deg gravid så raskt han kan. Motsetter du deg sex blir du i verste fall banket opp og voldtatt. Noe som han mener at han har rett til for det er "Allahs ord". Så er du fanget i ett nett, du kan ikke gå tilbake til din familie fordi du skammer deg over å ha tatt så feil av en person, barna dine lider og livet ditt er ødelagt. Så mitt råd er, trå forsiktig, er han flyktning/asylsøker er det mulig han bare bruker deg for å få oppholdstillatelse. Norske kvinner er svært ettertraktet som koneemner pga. sitt norske statsborgerskap. Bruk hodet Anna, ikke hjertet. Og lykke til! Milla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Brunhilde Skrevet 23. oktober 2002 #4 Del Skrevet 23. oktober 2002 [quote="Milla" Så mitt råd er, trå forsiktig, er han flyktning/asylsøker er det mulig han bare bruker deg for å få oppholdstillatelse. Norske kvinner er svært ettertraktet som koneemner pga. sitt norske statsborgerskap. Bruk hodet Anna, ikke hjertet. Og lykke til! Milla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anna^^^ Skrevet 23. oktober 2002 #5 Del Skrevet 23. oktober 2002 Han kom til Norge i "ungdomskolealder", og er nå 21 år. han har fast jobb, så der er det ikke noe å sette fingeren på!han drikker også alkohol, noe som jeg ikke trodde muslimer gjorde. men han er vel kansje ikke sånn "strengt religiøs muslim" da? men jeg vet ikke hvilke skikker han er vant med fra hjemmet når det gjelder forhold å slikt:( jeg får bare trø varsomt! takk for svar:)) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Brunhilde Skrevet 23. oktober 2002 #6 Del Skrevet 23. oktober 2002 Jeg har en venninnne fra Kosovo som beskriver seg som "muslim light" - det blir omtrent som meg - bor i et "kristent" land, men praktiserer ikke.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå