Gå til innhold

Kjæresten går til "psykolog" og snakker om forholdet vårt - ubehagelig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann,

kjærsten min går til en dame som er en slags alternativ psykolog. De holder på med litt forskjellig, feks hypnotisering og healing av det indre barn. Det virker som han snakker med henne om traumer og så er hun en slags hypnoterapaut men "leker psykolog." Jeg har selv gått til psykolog, og vet hvordan det er, og det som de gjør er ganske annerledes tror jeg. Når jeg sjekker folk som driver med det samme som denne dama så dukker det opp opplegg med reiki healing og ganske alternative ting. Og det virker som at de snakker mye om forholdet vårt og dette mener de da at jeg driver med: 

https://no.wikipedia.org › wiki › Projisering_(psykologi)   Projisering defineres i psykologien som overføring av egne ubehagelige tanker og hendelser til andre personer, gjerne til dem som står en nær.

Jeg synes vi har et fint forhold, så det er rart at denne "psykologen" er så nyskjerrig på meg og tillegger meg slike egenskaper når hun ikke en gang har snakka med meg. føles nesten som et slags svik at de to sitter å diskuterer meg. Behandlinger hos hun dama er grisedyrt så jeg lurer nesten på om hun flår kjæresten min for penger.  🤔 En skikkelig psykolog hadde hatt et program og en struktur, og kanskje ikke malt et dårlig bilde av en person som man har et fint forhold til og sender regninger på 4000 i måneden? 

Jeg er da ikke en toxic person heller. Bryr meg om han, og lytter og vi snakker om følelser og har det fint sammen.

Anonymkode: 7b9e2...59d

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Gjest CamillaCollett
Skrevet

Så det som skjer her er at du opplever at dere har et godt forhold, men at han synes forholdet er problematisk, snakker om det til en alternativ terapeut og så forteller deg at hun har sagt negative ting om deg?

Jeg synes ikke det høres ut som om dette er et godt forhold, og jeg synes det høres ut som om dere begge bidrar til det.

Skrevet

Godt at dere har det fint sammen og kan snakke om følelser.

Har du luftet dette for mannen din? Spurt hva han synes og tenker?

Skrevet
CamillaCollett skrev (1 minutt siden):

Så det som skjer her er at du opplever at dere har et godt forhold, men at han synes forholdet er problematisk, snakker om det til en alternativ terapeut og så forteller deg at hun har sagt negative ting om deg?

Jeg synes ikke det høres ut som om dette er et godt forhold, og jeg synes det høres ut som om dere begge bidrar til det.

Nei, han opplever ikke det. Han går dit av egne grunner, men de snakker også om meg og han da. Vi har det veldig bra liksom. 🤪

Skrevet
exictence skrev (1 minutt siden):

Godt at dere har det fint sammen og kan snakke om følelser.

Har du luftet dette for mannen din? Spurt hva han synes og tenker?

Det er vel først nå jeg begynner å tenke på at hun "flår han". 

• Hjerte 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da synes jeg du kan spørre hva han tenker, og om han føler han får godt utbytte av det. Hvis han svarer ja, er det kanskje verdt det? Kanskje du kunne vært med en gang?

Endret av exictence
Gjest CamillaCollett
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, han opplever ikke det. Han går dit av egne grunner, men de snakker også om meg og han da. Vi har det veldig bra liksom. 🤪

Men hvordan forteller han deg at hun mener du projiserer? Er han enig, eller forteller han deg bare hva hun mener? Hvorfor gjør han i så fall det, hvis han mener det er irrelevant, og hvorfor fortsetter han da å gå til en terapeut som grunnløst rakker ned på forholdet hans?

Skrevet

Her hadde jeg nok tenkt at psykologen er en predator som manipulerer og bruker sårbare mennesker

Anonymkode: 99dc8...d7f

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er det ikke hans penger? Bør dette være din bekymring?

• Nyttig 1
Skrevet

Her hadde jeg nok tenkt at psykologen er en predator som manipulerer og bruker sårbare mennesker

Anonymkode: 99dc8...d7f

Det er det jeg tenker og, mannen til TS har støtt på en manipulerende snylter som lurer ham for penger og ødelegger forholdet (for penger/shit & giggles/crazy/hvem vet).

• Liker 2
Skrevet

Sånne folk er bare ute etter penger. Har en venninne som gikk til noe lignende og den damen diktet opp masse problemer og barndomstraumer som venninnen min ikke husket fordi det aldri hadde skjedd men det ble plantet i hodet hennes så hun måtte ha flere timer for å jobbe med det og hun ble helt mindfucket 

Anonymkode: a0c12...65e

• Nyttig 1
Skrevet

Heisann,

kjærsten min går til en dame som er en slags alternativ psykolog. De holder på med litt forskjellig, feks hypnotisering og healing av det indre barn. Det virker som han snakker med henne om traumer og så er hun en slags hypnoterapaut men "leker psykolog." Jeg har selv gått til psykolog, og vet hvordan det er, og det som de gjør er ganske annerledes tror jeg. Når jeg sjekker folk som driver med det samme som denne dama så dukker det opp opplegg med reiki healing og ganske alternative ting. Og det virker som at de snakker mye om forholdet vårt og dette mener de da at jeg driver med: 

https://no.wikipedia.org › wiki › Projisering_(psykologi)   Projisering defineres i psykologien som overføring av egne ubehagelige tanker og hendelser til andre personer, gjerne til dem som står en nær.

Jeg synes vi har et fint forhold, så det er rart at denne "psykologen" er så nyskjerrig på meg og tillegger meg slike egenskaper når hun ikke en gang har snakka med meg. føles nesten som et slags svik at de to sitter å diskuterer meg. Behandlinger hos hun dama er grisedyrt så jeg lurer nesten på om hun flår kjæresten min for penger.  🤔 En skikkelig psykolog hadde hatt et program og en struktur, og kanskje ikke malt et dårlig bilde av en person som man har et fint forhold til og sender regninger på 4000 i måneden? 

Jeg er da ikke en toxic person heller. Bryr meg om han, og lytter og vi snakker om følelser og har det fint sammen.

Nå er det du som driver med projisering. Du vet vel ikke om det er psykologen som tar opp dette, eller kjæresten din? Og i terapi skal man få snakke om akkurat det en føler for. Hva du tenker og føler om parforholdet er helt irrelevant, dere har to helt forskjellige opplevelser. 

Har selv gått i traumebehandling privat, og fikk mye mer ut av det - enn enkle psykologtimer på DPS. Så du høres veldig dømmende ut, når du ikke har noe erfaring på feltet selv. 

Anonymkode: 3859a...124

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

«Han går dit av egne grunner» 

Så du mener at partneren din sin opplevelse av parforholdet, ikke er hans «egne grunner»? 🤣

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Sånne folk er bare ute etter penger. Har en venninne som gikk til noe lignende og den damen diktet opp masse problemer og barndomstraumer som venninnen min ikke husket fordi det aldri hadde skjedd men det ble plantet i hodet hennes så hun måtte ha flere timer for å jobbe med det og hun ble helt mindfucket 

Anonymkode: a0c12...65e

Jepp.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

«Han går dit av egne grunner» 

Så du mener at partneren din sin opplevelse av parforholdet, ikke er hans «egne grunner»? 🤣

Det er andre grunner ja. Hypnose og litt alternative greier. Er jo bekymret, hun er jo ikke en ordentlig psykolog. 

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Nå er det du som driver med projisering. Du vet vel ikke om det er psykologen som tar opp dette, eller kjæresten din? Og i terapi skal man få snakke om akkurat det en føler for. Hva du tenker og føler om parforholdet er helt irrelevant, dere har to helt forskjellige opplevelser. 

Har selv gått i traumebehandling privat, og fikk mye mer ut av det - enn enkle psykologtimer på DPS. Så du høres veldig dømmende ut, når du ikke har noe erfaring på feltet selv. 

Bra du fikk det da! Jeg vil jo det beste for kjæresten min og om han får utbytte av det og om han har lyst å bruke penger på dette så er det jo så klart ok.  Men det er litt skummelt, de driver med hypnose og greier.

• Hjerte 1
Skrevet

Å gå til privat psykolog koster jo også rundt 1000,- for timen, så sånn sett er hun kanskje ikke dyrere enn andre om han er der hver uke. Bare for å ha sagt det. 

Anonymkode: d6769...5d7

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Å gå til privat psykolog koster jo også rundt 1000,- for timen, så sånn sett er hun kanskje ikke dyrere enn andre om han er der hver uke. Bare for å ha sagt det. 

Anonymkode: d6769...5d7

Ja men da går man til noen som har tatt lang utdanning og som faktisk er psykolog. Det er jo relevant da.

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Heisann,

Hun har sikkert sex med han også, bare for healing-effekten!

Anonymkode: 55cd6...5e0

• Nyttig 1
Skrevet

Hvis du mener at dere har et godt forhold, og han ikke har gitt uttrykk for noe annet, og denne psykologen plutselig har overbevist han om at han ikke har det bra i forholdet sitt, så skjønner jeg at du er skeptisk.

Hun kan ha manipulert han, men det KAN faktisk være at han ikke er enig i at dere har et godt forhold. Mulig han ikke har klart å sette fingeren på det før nå, eller kanskje han bare ikke har turt å si det til deg.

Anonymkode: d360c...93a

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis du mener at dere har et godt forhold, og han ikke har gitt uttrykk for noe annet, og denne psykologen plutselig har overbevist han om at han ikke har det bra i forholdet sitt, så skjønner jeg at du er skeptisk.

Hun kan ha manipulert han, men det KAN faktisk være at han ikke er enig i at dere har et godt forhold. Mulig han ikke har klart å sette fingeren på det før nå, eller kanskje han bare ikke har turt å si det til deg.

Anonymkode: d360c...93a

Hmm ja, det kan jo være. Det er en gammal dame dette. Han sier at hun forteller fra sitt liv, så de sitter å deler sånn. blir jo dyre samtaler da, når man sitter å hører på en dame som deler om sitt for 1000 kr timen. Men er skeptisk ja når hun ser ut til å tenke "negativt" om meg sånn sett. Det er det fineste forholdet jeg har hatt på 20 år.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...