Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 Populært innlegg #1 Skrevet 19. oktober 2022 Jeg er en voksen kvinne på 39 år. Jeg lever i et forhold med barn, hus, biler og mann. Jeg har aldri sett på telefonen hans i løpet av hele vårt forhold, annet enn omstendigheter hvor jeg har lånt den til noe, rett foran ansiktet hans. Siste året har det skjedd masse her. Mannen begynte plutselig å skjule tlf sin. Slo av varsler. Åpnet kun snap da han var alene. Meldte seg helt ut av familielivet og alt som omhandlet meg eller et «oss». Fra å lade telefonen rundt om i huset, til å slenge fra seg tlf hvor som helst - til å sove med tlf under puta eller kroppen og aldri ha den noe annet sted enn inni lomma - ble det ganske tydelig at telefonen var blitt hemmelig. Han lå plutselig å tekstet på nettene også. Lyste i rommet, han trodde jeg sov. Jeg tok samtalen med han. Er det noe galt? Kan jeg gjøre noe for deg? Samme svar hver gang; sliten bare, ingenting galt, jeg elsker deg. Bla bla bla. Ettersom ting ikke endret seg tok jeg samtalen og spurte rett ut: Er det noen andre? Fysisk? Emosjonelt? Samme svar igjen: nei nei nei. Så ja, en dag når muligheten eeeendelig bød seg, tok jeg tlf hans og sjekket. Der var det! Ny kvinnelig kollega og emosjonelt utroskap avdekket! (Om det var fysisk vet jeg ikke og får aldri vite). Så jeg bryr meg blankt om hva noen måtte mene om at det jeg gjorde var galt. Jeg prøvde å gjøre alt rett jeg - med 0 avkastning. Så jeg er superglad jeg faktisk sjekket den forbanna telefonen, for ellers hadde han lurt meg enda lengre og kjørt livet mitt enda mer i dass! Så det å snoke på en telefon, man alltid har fått se på før, som man har koden på når man i tillegg virkelig har prøvd å gå rette veien uten svar, ser jeg faktisk på som nødvendig. Skulle jeg latt vær? Skulle jeg gått rundt her i et slikt vakuum av ingen svar og en mann som lurte meg enda lengre? Nei. Anonymkode: 26373...afb 62 43 28
Adrenalina1 Skrevet 19. oktober 2022 #2 Skrevet 19. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er en voksen kvinne på 39 år. Jeg lever i et forhold med barn, hus, biler og mann. Jeg har aldri sett på telefonen hans i løpet av hele vårt forhold, annet enn omstendigheter hvor jeg har lånt den til noe, rett foran ansiktet hans. Siste året har det skjedd masse her. Mannen begynte plutselig å skjule tlf sin. Slo av varsler. Åpnet kun snap da han var alene. Meldte seg helt ut av familielivet og alt som omhandlet meg eller et «oss». Fra å lade telefonen rundt om i huset, til å slenge fra seg tlf hvor som helst - til å sove med tlf under puta eller kroppen og aldri ha den noe annet sted enn inni lomma - ble det ganske tydelig at telefonen var blitt hemmelig. Han lå plutselig å tekstet på nettene også. Lyste i rommet, han trodde jeg sov. Jeg tok samtalen med han. Er det noe galt? Kan jeg gjøre noe for deg? Samme svar hver gang; sliten bare, ingenting galt, jeg elsker deg. Bla bla bla. Ettersom ting ikke endret seg tok jeg samtalen og spurte rett ut: Er det noen andre? Fysisk? Emosjonelt? Samme svar igjen: nei nei nei. Så ja, en dag når muligheten eeeendelig bød seg, tok jeg tlf hans og sjekket. Der var det! Ny kvinnelig kollega og emosjonelt utroskap avdekket! (Om det var fysisk vet jeg ikke og får aldri vite). Så jeg bryr meg blankt om hva noen måtte mene om at det jeg gjorde var galt. Jeg prøvde å gjøre alt rett jeg - med 0 avkastning. Så jeg er superglad jeg faktisk sjekket den forbanna telefonen, for ellers hadde han lurt meg enda lengre og kjørt livet mitt enda mer i dass! Så det å snoke på en telefon, man alltid har fått se på før, som man har koden på når man i tillegg virkelig har prøvd å gå rette veien uten svar, ser jeg faktisk på som nødvendig. Skulle jeg latt vær? Skulle jeg gått rundt her i et slikt vakuum av ingen svar og en mann som lurte meg enda lengre? Nei. Anonymkode: 26373...afb Det er ikke du som har gjort noe galt. Men din mann. Drit i de som fordømmer snoking. De er har tydeligvis noe å skjule. 14 15
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #3 Skrevet 19. oktober 2022 Adrenalina1 skrev (1 minutt siden): Det er ikke du som har gjort noe galt. Men din mann. Drit i de som fordømmer snoking. De er har tydeligvis noe å skjule. Takk! Godt å se noen er enig. Ser jo folk sier man kan takke seg selv og bla bla bla. Ja da får jeg jaggu meg ta å gjøre det; Tusen takk til meg selv, som ikke lot meg lure som en tåpe. Tusen takk kjære meg selv, som tok til vett og sjekket. Det jeg gjorde er uansett ikke i nærheten av sviket han påførte meg. Kan bare ikke skjønne at folk mener det. Anonymkode: 26373...afb 13 9 5
Snuppe Skrevet 19. oktober 2022 #4 Skrevet 19. oktober 2022 Vi må ha full rett til å snoke litt ved mistanke om fjasing med andre. Jeg klikker når typen legger mobilen med skjermen ned slik at jeg ikke får se varsel som kommer på den. Synes vi får ufortjent mye pepper for at vi ønsker å følge med litt. Det er jo en grunn til at vi ønsker å snoke litt, det er noe som har ødelagt tillitten vår. Så skal vi jaggu få pepper for det også, føles veldig urettferdig og feil. 5
Anonymbrukersåklar Skrevet 19. oktober 2022 #5 Skrevet 19. oktober 2022 Du gjorde heilt rett..han som ikke skjønner ko d betyr å leve i en familie. Du kan strekke på deg! 2 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #6 Skrevet 19. oktober 2022 Snuppe skrev (1 minutt siden): Vi må ha full rett til å snoke litt ved mistanke om fjasing med andre. Jeg klikker når typen legger mobilen med skjermen ned slik at jeg ikke får se varsel som kommer på den. Synes vi får ufortjent mye pepper for at vi ønsker å følge med litt. Det er jo en grunn til at vi ønsker å snoke litt, det er noe som har ødelagt tillitten vår. Så skal vi jaggu få pepper for det også, føles veldig urettferdig og feil. TS her. Jeg er overhodet ikke for daglig snoking kun for å ha kontroll. Derimot i en situasjon som jeg stod i, må man jo nærmest være evneveik om man da skal stå fast ved prinsippet sitt. Bilde; Det er forskjell på å sjekke postkassen ti ganger om dagen om man kun får post på torsdager. Ser man derimot at en fremmed plutselig, til tross - går å legger post i postkassen din daglig - ja da sjekker man! Handler jo om sunn fornuft og ren skamvett. Anonymkode: 26373...afb 28 1 7
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #7 Skrevet 19. oktober 2022 Veldig dumt å ikke stole på partner og veldig dumt at det er utroskap og svik når man bryter den private sfæren som er i brev, mobil, data. For det er ikke bare folk som fordømmer, loven fordømmer deg og. Du har gjort noe straffbart, det har ikke han. Anonymkode: 8b0b4...8df 6
Gjest CamillaCollett Skrevet 19. oktober 2022 #8 Skrevet 19. oktober 2022 Jeg synes generelt det er galt å snoke på telefonen. I dette tilfellet forstår jeg deg, her ulte jo alarmene og du virker ikke kategorisk mistenksom på noen måte. Men det finnes mennesker som vil gå inn og sjekke til tross for at partneren ikke har oppført seg rart, og som derfor krenker andres grenser, ikke bare partnerens, men de partneren kommuniserer med.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #9 Skrevet 19. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Veldig dumt å ikke stole på partner og veldig dumt at det er utroskap og svik når man bryter den private sfæren som er i brev, mobil, data. For det er ikke bare folk som fordømmer, loven fordømmer deg og. Du har gjort noe straffbart, det har ikke han. Anonymkode: 8b0b4...8df Ja da får han jaggu meg anmelde meg. Han har 0 bevis på det så lykke til. Hadde vært villig til å erkjenne meg skyldig også jeg, legger 0 skjul på at jeg gjorde det. Anonymkode: 26373...afb 5 3
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #10 Skrevet 19. oktober 2022 CamillaCollett skrev (Akkurat nå): Jeg synes generelt det er galt å snoke på telefonen. I dette tilfellet forstår jeg deg, her ulte jo alarmene og du virker ikke kategorisk mistenksom på noen måte. Men det finnes mennesker som vil gå inn og sjekke til tross for at partneren ikke har oppført seg rart, og som derfor krenker andres grenser, ikke bare partnerens, men de partneren kommuniserer med. 100% enig. Derfor jeg sier at jeg aldri har gjort det før. Har faktisk aldri vært sjalu heller. Derimot så hadde jeg jo vært direkte dum om jeg lot være. Anonymkode: 26373...afb 9 2
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #11 Skrevet 19. oktober 2022 Jeg så et intervju med Evy Pompouras som blant annet har vært secret service agent i USA. Hun sa, dere deler navn, hjem, barn, intimitet, penger, you name it, men ikke telefonen? "why the fuck not?" Og jeg er helt enig. Som ung og dum, skjulte jeg kun data og telefon når jeg hadde noen å skjule eller skammet meg over å ha gjort noe. Jeg har ikke noe å skjule, men jeg forventer at han ikke ser i samtaler med venninner siden de deler ting og vi snakker om diverse, og det gjør han heller ikke. Men ingen av oss behandler telefonen som et spedbarn man ikke kan vende ryggen til. Det er ikke normalt å skjule telefonen din med koder og alt mulig. Da gjemmer man noe. Det er også min erfaring med alle menn som nekter meg tilgang til pc og data, det er utroskap. Beste er eksen min som tok med telefonen på dass og noen minutter senere får jeg mms av ståkuken hans mens jeg sitter der i sofaen, så også at det bildet var sendt til 5 andre telefonnummer. Da han kom ut så var han helt vanlig og skulle se film, jeg viste ham meldingen og han ble hvit i trynet. Anonymkode: ca266...9e1 6 5 7
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #12 Skrevet 19. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Veldig dumt å ikke stole på partner og veldig dumt at det er utroskap og svik når man bryter den private sfæren som er i brev, mobil, data. For det er ikke bare folk som fordømmer, loven fordømmer deg og. Du har gjort noe straffbart, det har ikke han. Anonymkode: 8b0b4...8df Av ren nysgjerrighet. Når partner aldri har nektet det adgang på telefonen sin før og åpenhjertig gitt deg pinkode også, er det selv da ulovlig? Dette spør jeg ikke da jeg frykter anmeldelse. Dette er en stund siden og han anmelder selvsagt ikke. Lurte bare på dette av ren nysgjerrighet. Anonymkode: 26373...afb
Gjest CamillaCollett Skrevet 19. oktober 2022 #13 Skrevet 19. oktober 2022 Det må også sies at det er grunnlag for brudd og terapi i denne situasjonen helt uten å sjekke telefonen også. At en partner melder seg ut av samlivet bør være nok til å sette himmel og jord i bevegelse.
Gjest EmKay Skrevet 19. oktober 2022 #14 Skrevet 19. oktober 2022 Altså, jeg er en av dem som gjerne sier nei til snoking. Gjorde det nettopp faktisk. Men, det jeg mener er jevnlig snoking, eller snoking baser på lite eller tilnærmet ingen mistanker. Det er respektløst, og sender et signal om at du ikke stoler på partneren din. Og det må være utrolig kjipt å hele tiden bli møtt med mistanker i et forhold, spesielt om man ikke har gjort noe for å fortjene disse mistankene. Jeg mener at man skal gå den veien du gikk. Prøver å kommunisere først, og så enda litt til, før man går til det steget at man må ta saken i egne hender. Men det er klart. Om du har ytret din usikkerhet, og at hans oppførsel gjør at du tviler på hans troskap, og han nekter å hjelpe deg over dette, så hadde nok jeg også til slutt snoket. Når det har gått så langt er det jo ofte en grunn til mistanken også.
mingus Skrevet 19. oktober 2022 #15 Skrevet 19. oktober 2022 Adrenalina1 skrev (14 minutter siden): Det er ikke du som har gjort noe galt. Men din mann. Drit i de som fordømmer snoking. De er har tydeligvis noe å skjule. Skulle til å gå inn og skrive noe lignende. Vi pleier ikke å gå inn på tlf til hverandre, men vi "har lov" og vet alle passordene til hverandre, fordi vi trenger ikke noe privatliv å skjule for hverandre. Har lurt på hvorfor KG er så raske med å dømme TS hver gang noen har "snoket" på samboers tlf og funnet ut de har noen på si, at det alltid er TS som har gjort det groveste overtrampet her og ikke er til å stole på. 🤪 7
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #16 Skrevet 19. oktober 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg er en voksen kvinne på 39 år. Jeg lever i et forhold med barn, hus, biler og mann. Jeg har aldri sett på telefonen hans i løpet av hele vårt forhold, annet enn omstendigheter hvor jeg har lånt den til noe, rett foran ansiktet hans. Siste året har det skjedd masse her. Mannen begynte plutselig å skjule tlf sin. Slo av varsler. Åpnet kun snap da han var alene. Meldte seg helt ut av familielivet og alt som omhandlet meg eller et «oss». Fra å lade telefonen rundt om i huset, til å slenge fra seg tlf hvor som helst - til å sove med tlf under puta eller kroppen og aldri ha den noe annet sted enn inni lomma - ble det ganske tydelig at telefonen var blitt hemmelig. Han lå plutselig å tekstet på nettene også. Lyste i rommet, han trodde jeg sov. Jeg tok samtalen med han. Er det noe galt? Kan jeg gjøre noe for deg? Samme svar hver gang; sliten bare, ingenting galt, jeg elsker deg. Bla bla bla. Ettersom ting ikke endret seg tok jeg samtalen og spurte rett ut: Er det noen andre? Fysisk? Emosjonelt? Samme svar igjen: nei nei nei. Så ja, en dag når muligheten eeeendelig bød seg, tok jeg tlf hans og sjekket. Der var det! Ny kvinnelig kollega og emosjonelt utroskap avdekket! (Om det var fysisk vet jeg ikke og får aldri vite). Så jeg bryr meg blankt om hva noen måtte mene om at det jeg gjorde var galt. Jeg prøvde å gjøre alt rett jeg - med 0 avkastning. Så jeg er superglad jeg faktisk sjekket den forbanna telefonen, for ellers hadde han lurt meg enda lengre og kjørt livet mitt enda mer i dass! Så det å snoke på en telefon, man alltid har fått se på før, som man har koden på når man i tillegg virkelig har prøvd å gå rette veien uten svar, ser jeg faktisk på som nødvendig. Skulle jeg latt vær? Skulle jeg gått rundt her i et slikt vakuum av ingen svar og en mann som lurte meg enda lengre? Nei. Anonymkode: 26373...afb Er helt enig med deg. Gjorde akkurat det samme. Han bare nektet hele tiden. Har ikke vane med å snoke på andre sine tlf, men følte til slutt at jeg ikke hadde noe valg. Magefølelsen stemte så bare det. Anonymkode: db33e...4f4 6 1 2
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #17 Skrevet 19. oktober 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Veldig dumt å ikke stole på partner og veldig dumt at det er utroskap og svik når man bryter den private sfæren som er i brev, mobil, data. For det er ikke bare folk som fordømmer, loven fordømmer deg og. Du har gjort noe straffbart, det har ikke han. Anonymkode: 8b0b4...8df Du får si det til han som kjøpte horer bak min rygg. Mitt tillitsbrudd var verre enn hans. Kjøpe horer er ikke så ille fordi jeg snoket jo på tlf hans 🤦♀️ Anonymkode: db33e...4f4 4 12
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #18 Skrevet 19. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er helt enig med deg. Gjorde akkurat det samme. Han bare nektet hele tiden. Har ikke vane med å snoke på andre sine tlf, men følte til slutt at jeg ikke hadde noe valg. Magefølelsen stemte så bare det. Anonymkode: db33e...4f4 Jeg er SÅ lei for det, for den følelsen som slår en når man finner det man frykter, aller lengst nede i magen, for så å bre seg utover i hver fiber i kroppen, er den verste smerten jeg noen gang har kjent på! Det sviket og bedraget unner jeg ikke min verste fiende faktisk! Anonymkode: 26373...afb 5 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #19 Skrevet 19. oktober 2022 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Av ren nysgjerrighet. Når partner aldri har nektet det adgang på telefonen sin før og åpenhjertig gitt deg pinkode også, er det selv da ulovlig? Dette spør jeg ikke da jeg frykter anmeldelse. Dette er en stund siden og han anmelder selvsagt ikke. Lurte bare på dette av ren nysgjerrighet. Anonymkode: 26373...afb Kan bli ord mot ord den dagen du konfronterer han og ser noe du ikke liker. Får man tilgang til koder så sier man neitakk. Anonymkode: 8b0b4...8df 2
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #20 Skrevet 19. oktober 2022 Det var da voldsomt som folk vil forsvare at de snoker på andres mobiler. Nei, det er ikke greit uansett hvor mye dere forsøker å rasjonalisere det for dere selv. Anonymkode: e988f...0cf 12 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå