Gå til innhold

Kan noen anbefale en bra probiotika?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter en antibiotikakur føler jeg at magen er ødelagt. Legen anbefaler å drikke Biola, og dette fungerer... litt. 
Dessuten er Biola ganske dyrt om man skal drikke et lite glass før hvert måltid, og ei venninne nevnte at det eksisterer probiotika i helsekostbutikker. Der var det dyrt, og dessuten vet jeg ikke noe om hva som er bra eller dårlig. 
Det er også masse på nett, som virker billigere enn hos Sunkost. 

Så!
Kan du anbefale et probiotisk kosttilskudd? (med link!)
Bonus: Kan du forklare hvorfor dette er bedre enn andre? Jeg er helt grønn og ønsker å lære.
Kult hvis det ikke er altfor, men så lenge det er billigere og mer effektivt enn tre glass Biola daglig, skal jeg være fornøyd.

Anonymkode: cc70c...c2f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Følger 👀

Anonymkode: c44e5...a74

• 1 måned senere...
Skrevet (endret)

Jeg har prøvd mye forskjellig, men alles tarmflora er ulik. Forskningen indikerer at probiotika stort sett har en effekt i perioden det brukes, men ikke fungerer så bra for å "fylle på" nye bakterier. Det beste du kan gjøre er å innta prebiotisk fiber, som du kan få mye av ved å variere kostholdet med ulike typer kokte og rå grønnsaker. Les mer her: https://chriskresser.com/types-of-dietary-fiber/.

Et kosttilskudd du kan bruke er det prebiotiske fiberet "FOS", som har vist god effekt i forskning. Jeg anbefaler også "probioform" som probiotika, fordi det har et veldig bredt spekter av gode bakteriestammer. Begge deler finner du på helsekosten. 

Håper noe av dette kan hjelpe :)

Endret av KAMAE
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...