AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #1 Del Skrevet 19. oktober 2022 Hei, Etter et veldig bra egguttak med 1 ferskforsøk og 3 blastocyster på frys, og deretter 3 fryseforsøk, uten noe som helst resultat , så blir jeg litt motløs. Det virker som om egget ikke fester seg, for eggkvaliteten og befruktningen var kjempebra. Jeg har aldri vært gravid før. Jeg har fått ekstra blodfortynnende og det hjalp heller ikke. Dette er icsi. er det noen som har hatt et lignende problem og fikk medisiner eller noe som hjalp til at egget festet seg? 💕 Anonymkode: 38288...936 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
colakake Skrevet 19. oktober 2022 #2 Del Skrevet 19. oktober 2022 Har du fått hormonstøtte etter innsett? Jeg fikk det, men det var stimulert syklus eller hva det kalles. Vet ikke om det er vanlig å få det ved innsett i naturlig syklus? Det gikk ihvertfall til meg når jeg fikk hormonstøtte 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #3 Del Skrevet 19. oktober 2022 Det trenger ikke å være at egget ikke fester seg. Etter utredning i utlandet ble det påvist at årsaken var en genfeil, egget levde noen dager, men klarte ikke utvikle seg. Det kan også være andre årsaker, eller variasjon over tid, og plutselig så klaffer det. Stol på klinikken og det de prøver. Ikke søk etter behandling på egenhand og på siden. Anonymkode: 6eb4a...bee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #4 Del Skrevet 19. oktober 2022 Vi hadde samme problem. 7 forsøk hvor 1 var vellykket (graviditet), 2 var SA og 4 ikke ble noen ting. Jeg spurte den ene legen om de visste hvorfor ting ikke fungerte selv om blastocystene som ikke festa seg hadde toppscore, og hun sa det kunne både være utviklingen av blastoen etter dag 5, eller problemstillinger i livmora mtp å feste seg. Det var umulig å vite hvor problemet eksakt lå i følge henne. Behandlingen var lik de 3 gangene egget festa seg og de 4 det ikke festa seg. Anonymkode: f8f1c...7f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #5 Del Skrevet 19. oktober 2022 18 minutter siden, AnonymBruker said: Vi hadde samme problem. 7 forsøk hvor 1 var vellykket (graviditet), 2 var SA og 4 ikke ble noen ting. Jeg spurte den ene legen om de visste hvorfor ting ikke fungerte selv om blastocystene som ikke festa seg hadde toppscore, og hun sa det kunne både være utviklingen av blastoen etter dag 5, eller problemstillinger i livmora mtp å feste seg. Det var umulig å vite hvor problemet eksakt lå i følge henne. Behandlingen var lik de 3 gangene egget festa seg og de 4 det ikke festa seg. Anonymkode: f8f1c...7f3 Interessant at det festa seg og ikke festa seg på samme behandling . det er tydeligvis mye vi ikke vet ennå😬 Anonymkode: 38288...936 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #6 Del Skrevet 19. oktober 2022 25 minutter siden, AnonymBruker said: Det trenger ikke å være at egget ikke fester seg. Etter utredning i utlandet ble det påvist at årsaken var en genfeil, egget levde noen dager, men klarte ikke utvikle seg. Det kan også være andre årsaker, eller variasjon over tid, og plutselig så klaffer det. Stol på klinikken og det de prøver. Ikke søk etter behandling på egenhand og på siden. Anonymkode: 6eb4a...bee Ok, interessant . var det løsninger for dere med denne genfeilen? Takk, men å søke informasjon stopper ikke jeg med😉 Anonymkode: 38288...936 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #7 Del Skrevet 19. oktober 2022 37 minutter siden, colakake said: Har du fått hormonstøtte etter innsett? Jeg fikk det, men det var stimulert syklus eller hva det kalles. Vet ikke om det er vanlig å få det ved innsett i naturlig syklus? Det gikk ihvertfall til meg når jeg fikk hormonstøtte 😊 Ja, jeg fikk hormonstøtte ☺️ Så bra at det fungerte for deg☺️ Anonymkode: 38288...936 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #8 Del Skrevet 19. oktober 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Ok, interessant . var det løsninger for dere med denne genfeilen? Takk, men å søke informasjon stopper ikke jeg med😉 Anonymkode: 38288...936 Nei, klarte aldri få biologiske barn. Ble bare sprø av å google meg i hjel underveis 😜 Men valgte som sagt å dra til en av de beste klinikkene i verden - da vet man at man har prøvd alt. Anonymkode: 6eb4a...bee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #9 Del Skrevet 19. oktober 2022 15 minutter siden, AnonymBruker said: Nei, klarte aldri få biologiske barn. Ble bare sprø av å google meg i hjel underveis 😜 Men valgte som sagt å dra til en av de beste klinikkene i verden - da vet man at man har prøvd alt. Anonymkode: 6eb4a...bee Forstår ❤️ Føler med dere❤️ Ja det er greit å ha andre ting å gjøre på enn å google😅 Anonymkode: 38288...936 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #10 Del Skrevet 19. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Interessant at det festa seg og ikke festa seg på samme behandling . det er tydeligvis mye vi ikke vet ennå😬 Anonymkode: 38288...936 Jeg regner med at problemet for vår del lå i eggkvalitet (jeg er 40), og at selv om blastoen så bra ut så utvikla den ikke seg like bra etter innsett. Men det er jo 100 % spekulasjon. Vi er bare superhappy med å lykkes den ene gangen, jeg er høygravid nå og kan føde når som helst. Anonymkode: f8f1c...7f3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #11 Del Skrevet 19. oktober 2022 Jeg selv har hatt 2 fersk forsøk bak meg ( 2 og 3 dagers) begge negativ, satte så inn fryst blasto i januar men mista i uke 4 og satte inn fryst blasto i juni men negativt. Og eggene var toppscore. Frustrerende men er nok alder og eggkvaliteten da jeg er 39 da alle forholdene i livmora er fine ❤️ Anonymkode: 50ee3...dc1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #12 Del Skrevet 21. oktober 2022 Jeg har vært gravid 8 ganger, fem av dem etter IVF/ICSI. Har fått satt inn egg 6 ganger, ett 2-dagers og resten frosne blastoer. Egget fester seg gjerne, men gir slipp igjen. Eller sitter i en eggleder, som det har gjort 4 av graviditetene. De to gangene jeg har blitt gravid og det har gått lenger enn uke 6 har jeg begge gangene gått på antibiotikakur rett før. Sendte mensblod til en klinikk i Athen, som fant en mindre kjent form for chlamydia og ugunstig bakterieflora. Fikk lang AB-kur fra dem, og spiren satt på neste innsett og er i dag en glad 4-åring. Vært gravid 4 ganger siden fødsel, og da vi bare hadde ett egg igjen på frys (og ikke klarte å få ut flere gode) så fant jeg tilfeldigvis antibiotika i skuffen min, fra en infeksjon i livmora. Den var ikke gått ut på dato, så jeg gikk på den. Og nå er jeg gravid. Tilfeldigheter? Sikkert. Det får vi aldri vite 😊 Anonymkode: 69dd3...a0f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå