Laraa Skrevet 19. oktober 2022 #1 Del Skrevet 19. oktober 2022 Jeg overhøre noen snakket om en film som jeg synes virket interessant. Det handler om en veldig fattig familie med flere barn og de er lutfattige og har ikke råd til annet enn byggrøt. Det ene barnet dør fordi magen ikke tåler grøten etter så mye sult. Resten av filmen handler om ferden over til et bedre liv i Amerika, med hvor farlig det var å ta seg over tid Amerika i båt og hvor lett det er å forsvinne på åpent hav. Jeg fikk meg ikke til å bryte inn i samtalen og spørre hva filmen heter, men er det noen som kjenner den igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Athena Catalina Skrevet 19. oktober 2022 #2 Del Skrevet 19. oktober 2022 Utvandrerne, du tenker på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrazyCatLady2500 Skrevet 19. oktober 2022 #3 Del Skrevet 19. oktober 2022 Vilhelm Moberg, Utvandrerne? Med Liv Ullmann? 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laraa Skrevet 19. oktober 2022 Forfatter #4 Del Skrevet 19. oktober 2022 Ja. Det virker logisk at det er utvandrerne. Takk for svar 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #5 Del Skrevet 19. oktober 2022 Den er i ny film nå som skal være bare tull. Den originale filmen fra 70-tallet er i 7 deler. Det er ganske lite det også for en stor bok i 3 bind. Den er forresten svensk, og baserer seg på bøkene fra Wilhelm Moberg. Bøkene er veldig bra, og Wilhelm selv var med på å lage filmene på 70-tallet. Anonymkode: 08a04...ff5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #6 Del Skrevet 19. oktober 2022 Kan skrive under på at originalen er bedre enn den nye. Det var en del vesentlige mangler i den nye, men man får jo ikke alt med i en kort film. Aller best er musikalen. 🙂 Anonymkode: f8805...7f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #7 Del Skrevet 19. oktober 2022 Hvis du tenker på svenske utvandrere og innvandrere er de kjempe bra. Anonymkode: 04116...57b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 20. oktober 2022 #8 Del Skrevet 20. oktober 2022 Tror orginalen med von Sydow og Ullmann ligger på Netflix el Viaplay. Så den for to år siden, råbra serie som har tålt godt tidens tann. Anbefales varmt. Den nye har jeg ikke sett, tror den har fått blandet kritikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå