AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #1 Skrevet 19. oktober 2022 Dette skal dekke mat, klær, sko, utstyr og diverse forefallende utgifter. Faste utgifter, typ, strøm, felleskostnader og lån osv er utenom. Burde dette gå greit? Har levd over evne en stund, men må skjerpe meg nå. Barna er fortsatt barnehagealder. Jeg kjøper stort sett brukt til dem. Sparing er utenom. Har en solid buffer og sparekonto. Anonymkode: a52c5...b8a 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #2 Skrevet 19. oktober 2022 Det bør gå med god margin. 2000 i mat per uke er romslig og da har du 6000 til annet. I tillegg sier du sparing er utenom, hvis du allerede har solid buffer så er jo også det penger du kan slenge i potten. Anonymkode: 83088...74a 5
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #3 Skrevet 19. oktober 2022 Det burde holde i massevis😊 merker når mannen er på jobbreise over flere dager at jeg bruker betraktelig mindre på mat de dagene, så med kun en voksen og to små så trenger ikke matbudsjettet være så høyt. Anonymkode: 1cc50...32b 3
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #4 Skrevet 19. oktober 2022 Kanskje kan minste barnet arve mye av eldste? Hvis det ikke er tvillinger. Vær smart med fargevalg om det er ulike kjønn. Anonymkode: 1cc50...32b 2
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #5 Skrevet 19. oktober 2022 Dette bør være HELT uproblematisk, alle fall med så små barn. Det er jo veldig begrenset hva de trenger av klær og utstyr hver måned? Vi har ca det samme til forbruk med 2 voksne og 1 barnehagebarn, og jeg føler vi lever som konger - vi snur overhodet ikke på krona. Anonymkode: 035f1...44b 6
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #6 Skrevet 19. oktober 2022 Ts her: jeg har levd over evne en god stund. Derfor jeg spør om dette burde være overkommelig eller ikke.... Anonymkode: a52c5...b8a 2
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #7 Skrevet 19. oktober 2022 Ja, det burde være mer enn nok, selv om du kjøper alt nytt Anonymkode: accd2...581 2
Gjest DislayName Skrevet 19. oktober 2022 #8 Skrevet 19. oktober 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Ja, det burde være mer enn nok, selv om du kjøper alt nytt Anonymkode: accd2...581
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #9 Skrevet 19. oktober 2022 Jeg har 16.000 og 4 barn, det må bare gå. Anonymkode: cbd99...bb1 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #10 Skrevet 19. oktober 2022 Det burde gå fint! Men penger går fort og man må være bevisst,og ta gode valg. Dere burde kunne leve godt på 6000-7000 i mat. Da har dere 7000-8000 til det andre. Her bruker vi kun barnetrygd til å handle klær, dvs får inn 2700 hver måned for 2 barn. Over ett år bruker vi ikke så mye i snitt på klær til to barn per måned, så litt av barnetrygden bruker vi også på feks badeland innimellom, kino, nye skøyter feks. Vær bevisst,kjøp gjerne litt brukt,og penger kan vare lenge🙂 Anonymkode: 37a08...a9a
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #11 Skrevet 19. oktober 2022 TS her: Nå i oktober har jeg brukt 12000kr allerede!! Det inkluderer riktignok høstferie som kostet litt i reiseutgifter, ekstra mat pga besøk og utflukt til lekeland med fettere og kusiner.. Jeg aner ikke hva jeg sløser på, for alt virker som nødvendige kjøp. Jeg har lite fancy klær, men barna har altfor mye av alt. Jeg tipper jeg bruker ca 3000kr pr mnd på alkohol, snus og røyk. Og cirka 1500kr på take away og/eller restaurant... Anonymkode: a52c5...b8a
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #12 Skrevet 19. oktober 2022 3000 på alkohol og nikotin, og 1500 på take away/restaurant er jo sløsing. Så du kan jo begynne der😊 Anonymkode: 82c05...188 5
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #13 Skrevet 19. oktober 2022 Jeg bruker 16-18000 på meg selv hver måned, så jeg synes det høres litt stramt ut. Riktignok inkluderer det alt av streaming (jeg har det meste) og øvrige abonnementer, da, det er nok flere tusen bare det. Anonymkode: 206a8...9b1 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #14 Skrevet 19. oktober 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: 3000 på alkohol og nikotin, og 1500 på take away/restaurant er jo sløsing. Så du kan jo begynne der😊 Anonymkode: 82c05...188 Men de av dere som bor i Oslo, hva bruker dere når man skal møte andre? 1500kr på restaurant/cafe/take away er så utrolig mye mindre enn hva venner og bekjente bruker. 3000kr på alkohol og nikotin kan absolutt halveres. Det er jeg enig i. Men så mye sosialt liv er jo utenfor hjemmet. Og nå når det snart er vinterstid, hva skal man gjøre, liksom? Anonymkode: a52c5...b8a
tussi84 Skrevet 19. oktober 2022 #15 Skrevet 19. oktober 2022 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): TS her: Nå i oktober har jeg brukt 12000kr allerede!! Det inkluderer riktignok høstferie som kostet litt i reiseutgifter, ekstra mat pga besøk og utflukt til lekeland med fettere og kusiner.. Jeg aner ikke hva jeg sløser på, for alt virker som nødvendige kjøp. Jeg har lite fancy klær, men barna har altfor mye av alt. Jeg tipper jeg bruker ca 3000kr pr mnd på alkohol, snus og røyk. Og cirka 1500kr på take away og/eller restaurant... Anonymkode: a52c5...b8a Allerede her sløser du bort 4500 kr I mnd. Take away en gang i blandt er jo greit, men kanskje du kunne redusert til halvparten ca per mnd? Alkohol kan jeg forstå du vil ha engang u blandt. Røyking og snus er virkelig ikke nødvendig. Helst kutte ut begge ting, i alle fall redusere. På dem måten vil unødvendig forbruk kanskje bli 2300 isteden. 3
tussi84 Skrevet 19. oktober 2022 #16 Skrevet 19. oktober 2022 (endret) AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Men de av dere som bor i Oslo, hva bruker dere når man skal møte andre? 1500kr på restaurant/cafe/take away er så utrolig mye mindre enn hva venner og bekjente bruker. 3000kr på alkohol og nikotin kan absolutt halveres. Det er jeg enig i. Men så mye sosialt liv er jo utenfor hjemmet. Og nå når det snart er vinterstid, hva skal man gjøre, liksom? Anonymkode: a52c5...b8a bor rett utenfor Oslo. Spiser sjeldent ute med venner, for vi møtes Evt stort sett i helgene, og ikke hver helg eller. I hverdagene er vi opptatt med jobb, familie, plikter, trening og andre hobbyer. Ingen av oss har særlig god råd, derfor spiser vi sjeldent ute. Kanskje hvis det klaffer en gang i mnd. Nesten ingen av oss er på byen lenger heller. Vi møtes heller hjemme hos hverandre til middag eller bare en prat, tar en kaffe i byen, tar en gå tur. En sjelden gang kino, spise ute, bowling. Konserter/andre arrangement meget sjelden. Med de vennene mine som har barn i samme alder omtrent, så møtes vi feks på en lekeplass og skravler mens barna leker. Kanskje vi tar de med på noe barnevennlig etc. Hoveddelen av mitt sosiale liv uten om jobb er mann og barn. Jeg treffer kanskje venner 5-6 ganger i mnd. Det er det jeg har tid og ork til, og de fleste vennene våre er ikke særlig mer sosiale de heller. Det skal også sies at jeg er introvert da så jeg trives veldig godt hjemme. Jeg må på en måte ha mye ro rundt meg. Men jeg skjønner ikke at man har tid til å være så mye sosial med 2 små barn heller? Hvordan får du det til ts? Endret 19. oktober 2022 av tussi84 3
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #17 Skrevet 19. oktober 2022 Har du delt omsorg med far? Anonymkode: 1cc50...32b
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #18 Skrevet 19. oktober 2022 Just now, AnonymBruker said: Har du delt omsorg med far? Anonymkode: 1cc50...32b Nei Anonymkode: a52c5...b8a
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #19 Skrevet 19. oktober 2022 7 minutter siden, tussi84 said: bor rett utenfor Oslo. Spiser sjeldent ute med venner, for vi møtes Evt stort sett i helgene, og ikke hver helg eller. I hverdagene er vi opptatt med jobb, familie, plikter, trening og andre hobbyer. Ingen av oss har særlig god råd, derfor spiser vi sjeldent ute. Kanskje hvis det klaffer en gang i mnd. Nesten ingen av oss er på byen lenger heller. Vi møtes heller hjemme hos hverandre til middag eller bare en prat, tar en kaffe i byen, tar en gå tur. En sjelden gang kino, spise ute, bowling. Konserter/andre arrangement meget sjelden. Med de vennene mine som har barn i samme alder omtrent, så møtes vi feks på en lekeplass og skravler mens barna leker. Kanskje vi tar de med på noe barnevennlig etc. Hoveddelen av mitt sosiale liv uten om jobb er mann og barn. Jeg treffer kanskje venner 5-6 ganger i mnd. Det er det jeg har tid og ork til, og de fleste vennene våre er ikke særlig mer sosiale de heller. Det skal også sies at jeg er introvert da så jeg trives veldig godt hjemme. Jeg må på en måte ha mye ro rundt meg. Men jeg skjønner ikke at man har tid til å være så mye sosial med 2 små barn heller? Hvordan får du det til ts? Jeg møter venner 1-2 ganger i uka, kanskje? Restaurant 2-3 ganger i måneden (billigste sort. Er uhyre sjeldent på dyre steder). Take away 2-4 ganger i måneden. Cafe 1-3 ganger i måneden. Jobber hjemmefra og bor trangt, så det meste av vårt sosiale liv er utenfor hjemmet. Kjøper aldri alkohol utenom butikk eller pol Er ikke type til å kjøpe en flaske vin på restaurant, liksom. Anonymkode: a52c5...b8a
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #20 Skrevet 20. oktober 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): TS her: Nå i oktober har jeg brukt 12000kr allerede!! Det inkluderer riktignok høstferie som kostet litt i reiseutgifter, ekstra mat pga besøk og utflukt til lekeland med fettere og kusiner.. Jeg aner ikke hva jeg sløser på, for alt virker som nødvendige kjøp. Jeg har lite fancy klær, men barna har altfor mye av alt. Jeg tipper jeg bruker ca 3000kr pr mnd på alkohol, snus og røyk. Og cirka 1500kr på take away og/eller restaurant... Anonymkode: a52c5...b8a Du sier du ikke aner hva du sløser på men du besvarer jo akkurat det selv i samme avsnitt. Hvis barna har alt for mye av alt - shoppe stopp, kan garantert leve en stund før du må fylle på med nytt tøy/utstyr/leker, få en faktisk oversikt der. Øvrig forbruk som takeaway, nikotin og alkohol - du er alene men nevner både snus og røyk, røyk er vanvittig dyrt( og helseskadelig) så velg dine laster med omhu. Her kan du jo fint kutte hele takeaway/alko/nikotin posten til 2000 og fortsatt leve med denne goden, evt kutte posten helt og spare over 4000. Håper egentlig denne tråden er kødd merkelig at voksne har så lite selvinnsikt " aner ikke hva jeg sløser på". Anonymkode: 6217a...731 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå