Gå til innhold

Mysimba og kronisk sykdom.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Det jeg lurer på er om det er noen av dere andre som er kronisk syke med  for eksempel fibromyalgi, RA, Lupus, sjøgrens o.l som har erfaring med mysimba?

Jeg er syk med en av de overnevnte sykdommene i tillegg til fibromyalgi, og jeg begynte på mysimba grunnet overvekt. Jeg har gått ned i vekt men jeg har også hatt andre virkninger av medisinen. Jeg sliter med søvnmangel, mye smerter og fatique, men etter oppstarten med mysimba så sover jeg bedre, har mindre smerter og er ikke like sliten. Jeg tror selv at det er selve medisinen som gjør det. Er egentlig ganske overbevist om det.

Er det noen andre som erfarer det samme? 

Jeg skal spørre legen men er det noen som vet om jeg må slutte med medisinen ved oppnådd vektresultat? 

Jeg har prøvd så mange forskjellige medisiner og smertestillende som ikke har hatt effekt de siste årene, og så er jeg redd for at jeg ikke skal få fortsette på dem når vekten er blitt lav nok.

Anonymkode: 0d4b1...b18

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme her. Søk på lav dose naltraxen. Ldn. Inneholder det samme. Fnatastisk medisin!

Anonymkode: 415d9...ded

• Liker 2
Skrevet

Det er nok LDN-delen av Mysimbaen som hjelper på smertene, ja.

Anonymkode: 43f2f...0ce

• Liker 1
Skrevet

Betyr det at LDN har slankende effekt?

Skrevet
Forundret.. skrev (8 timer siden):

Betyr det at LDN har slankende effekt?

Nei.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Nei.

Ok. Er sikkert noe av det andre i mysimbaen som forårsaker vektreduksjon.

• Liker 1
Skrevet

Jeg slet med utmattelse/utbrenthet og var sykemeldt. Etter oppstart på mysimba ble plutselig energi nivået mitt normalt, og jeg kunne begynne å jobbe igjen. 

Det var som å slå på en bryter! Jeg ble meg selv igjen. Jeg har ikke gått på mysimba pga graviditet og fødsel, men skal begynne på det igjen etter amming. Litt pga vekt, mest for å få energien tilbake.

Anonymkode: 67319...08d

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt når jeg leser om mysimba, jeg har lest at hvis en må operere og legges i narkose så må en slutte på dem  en liten stund før operasjon. Betyr det at en ikke kan ta mysimba sammen med andre smertestillende? Noen som vet noe om dette?

Skrevet
Forundret.. skrev (16 minutter siden):

Jeg skjønner ikke helt når jeg leser om mysimba, jeg har lest at hvis en må operere og legges i narkose så må en slutte på dem  en liten stund før operasjon. Betyr det at en ikke kan ta mysimba sammen med andre smertestillende? Noen som vet noe om dette?

Mysimba inneholder noe som tar vekk effekten av morfin og lignende stoffer. Så narkose osv virker ikke ikke så bra om man har tatt mysimba. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.10.2022 den 9.41):

Hei.

Det jeg lurer på er om det er noen av dere andre som er kronisk syke med  for eksempel fibromyalgi, RA, Lupus, sjøgrens o.l som har erfaring med mysimba?

Jeg er syk med en av de overnevnte sykdommene i tillegg til fibromyalgi, og jeg begynte på mysimba grunnet overvekt. Jeg har gått ned i vekt men jeg har også hatt andre virkninger av medisinen. Jeg sliter med søvnmangel, mye smerter og fatique, men etter oppstarten med mysimba så sover jeg bedre, har mindre smerter og er ikke like sliten. Jeg tror selv at det er selve medisinen som gjør det. Er egentlig ganske overbevist om det.

Er det noen andre som erfarer det samme? 

Jeg skal spørre legen men er det noen som vet om jeg må slutte med medisinen ved oppnådd vektresultat? 

Jeg har prøvd så mange forskjellige medisiner og smertestillende som ikke har hatt effekt de siste årene, og så er jeg redd for at jeg ikke skal få fortsette på dem når vekten er blitt lav nok.

Anonymkode: 0d4b1...b18

Vel det er litt antidepressiv i mysimba. Det er derfor jeg ikke kan bruke den pga bipolar lidelse (vi bør generelt ikke ha antidepressiv).  Så jeg bruker saxenda sprøyter, men mannen min bruker mysimba.

Det kan også være at du føler deg litt bedre fordi du går ned i vekt og spiser mindre.  Når jeg spiser mindre spesielt på kvelden sover jeg bedre.  Og føler meg bedre fordi jeg ikke alltid er så full.  

Anonymkode: 263e2...923

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Mysimba inneholder noe som tar vekk effekten av morfin og lignende stoffer. Så narkose osv virker ikke ikke så bra om man har tatt mysimba. 

Aha. Da forstår jeg. Takk.

• Liker 1
Skrevet

Du trenger ikke slutte på Mysimba selv om du har oppnådd målvekten din/kommer under BMI-grensen.  Vedtaket du har fått tar utgangspunkt i startvekt, og går ikke ut på dato.  

• 6 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.10.2022 den 17.44):

Nei det kan jeg skrive under på. Det er ett svare strev å bedøve de🙈

Anonymkode: 1b8a9...017

• 1 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan går det med deg TS? 

Anonymkode: 583d1...dbe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...