Gå til innhold

Sær Fordi ikke ønsker å sitte ved siden av min 1 år gammel nevø ved spisebordet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

18 år gammel kvinne her

uansett
Jeg er glad i han selvsagt han er 14 måneder gammel søt liten gutt. Men når min søster kommer på middagsbesøk så sitter hun seg alltid i enden av bordet som gjør at jeg må sitte ved siden av min nevø som griser og hiver mat og så får jeg plutselig saus på meg og mine klær.. eller der jeg blir avbrutt i spising for jeg må ta i mot «gave» altså potet med masse sikkel i osv.. som jeg synes er  ekkelt.. eller der jeg må plukke bestikk og slimete vannflasker med masse saus og mat i.. 

høres nokså litt sært, men er som søstera mi blir også blir små fornærmet når jeg mener at hun kan sitte ved sønnen sin og passe på..

Anonymkode: f7612...826

• Liker 9
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke sært å tenke, men sært om du formidler tankene og nekter å sitte ved siden av nevøen. Du kan i noen grad unnskyldes med at du er ung, men det er i grenseland da du er 18 og burde vite/kunne bedre. 

Anonymkode: 59bb3...4aa

• Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si det til søsteren din at du foretrekker at hun sitter ved siden av barnet sitt, og ikke deg.

Det hadde jeg sagt.

• Liker 12
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner deg veldig godt. Jeg er selv 40, har flere barn og vant til gris og sikkel. Men det er mine barn sitt gris og sikkel, andres takler jeg rett og slett ikke.

Det er lov å si ifra. "Hei søss, kunne vi kanskje byttet plass?"

Anonymkode: 715a9...88b

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er veldig sært. Jeg ble også tante da jeg var 17, jeg satt med alltid ved siden av niesa mi. Det er jo noe med det å bli skikkelig kjent og trygge på hverandre. Føler jeg da. 

• Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Ikke sært å tenke, men sært om du formidler tankene og nekter å sitte ved siden av nevøen. Du kan i noen grad unnskyldes med at du er ung, men det er i grenseland da du er 18 og burde vite/kunne bedre. 

Anonymkode: 59bb3...4aa

Ts her

Handler ikke om å kunne eller vite bedre.. ung eller ikke. Så er det lite koselig og ikke mitt ansvar men min søsters som sitter seg i enden så hun slipper å gjøre det selv..

• Liker 23
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

solsolsol skrev (1 minutt siden):

Jeg synes det er veldig sært. Jeg ble også tante da jeg var 17, jeg satt med alltid ved siden av niesa mi. Det er jo noe med det å bli skikkelig kjent og trygge på hverandre. Føler jeg da. 

Jeg ignorer jo ikke nevøen min akkuratt men med måltid ønsker jeg å nyte maten min.. jeg synes det er greit og sitte ved siden av min andre nevø altså storebror til 1 åringen på 6 år. Men fordi han søler ikke osv og da må jeg ikke sitte å plukke opp alt av grisete bestikk osv

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen interesser av unger - og nei TS, det er ikke sært av deg. 

Si at du vil gjerne kunne spise maten din i fred, du har ikke unge, det har søstern din. 

Anonymkode: e97fa...df0

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Skjønner deg veldig godt. Jeg er selv 40, har flere barn og vant til gris og sikkel. Men det er mine barn sitt gris og sikkel, andres takler jeg rett og slett ikke.

Det er lov å si ifra. "Hei søss, kunne vi kanskje byttet plass?"

Anonymkode: 715a9...88b

Samme her. Over 40 har tre barn, og har alltid sittet med dem (jeg eller faren) så lenge de griste og/eller trengte hjelp med spising. Sånn har alle andre også gjort det. Hadde ikke likt å bli plassert ved en ettåring som jeg tydeligvis skulle ha ansvaret for. 

Anonymkode: 767dd...0ac

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns det er sært at du ikke vil sitte ved siden av, men helt ok at du ikke vil ha ansvaret 

Anonymkode: 1484f...c1b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle til å svare ja, helt til jeg såg at moren sitter seg langt unna selv 😅 barn griser og krever mye under måltid, så derfor sitter jeg alltid ved siden av de selv. Mine er eldre nå, 3 og 6, men jeg og far passer alltid på å sitte ved siden av hvert vårt barn likevel da de blir oppspilt og giret under store besøk og de er vårt ansvar! Om de har veldig lyst å sitte ved siden av tante så spørr vi om det er greit, men dekker da på slik at tante er på ene siden og jeg/far på andre så det fremdeles er vi som tar ansvar og kan si i fra når de må spise og ikke mase på tante osv.

Så nei, i ditt tilfelle synes ikke jeg du er sær. Kanskje foreslå det til mor neste gang, at barnet kan sitte mellom dere? Da kan du smile og tøyse med barnet mens mor kan passe på griset selv :)

Anonymkode: 34bce...e6f

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns jo det er merkelig at hun bevisst setter seg langt unna barnet. Med mindre en i familieselskapet setter seg ved siden av mitt lille barn nokså kjapt med viten og vilje sånn åpenbart for å avlaste oss og bonde med sin lille slektning, så setter jo selvfølgelig far eller jeg oss der selv. 

Men husk, din søster har 4 slike måltider med sitt barn hver eneste dag. Er det virkelig så ille for deg å avlaste henne en sjelden gang? Husk også at du høster som du sår, dersom du selv kanskje i fremtiden kunne ha tenkt deg et familieselskap hvor du fikk snakket med de rundt deg i stedet for å passe på en smårolling. Hvis ikke du stiller opp for hennes små så kan du heller ikke forvente at hun gjør det for dine. Bare en vennlig påminnelse, altså. En del ett-åringer ER litt krise ved matbordet 😅

Anonymkode: fb1da...6c1

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville sagt: "Jeg sitter gjerne ved siden av ham, men fint om du også sitter ved siden av ham. Det er jo en del å tørke osv."

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår deg veldig godt, TS. Jeg ville sagt det litt annerledes. Ville satt mitt glass med drikke ved plassen ved enden før de kom (dekke på før de kommer). Så kan du si noe sånt som: "Jeg sitter med enden siden det er raskere når jeg skal opp for å fylle på poteter/sette på kaffen/sett inn det som passer."

Anonymkode: 9dd0b...e8e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg syns jo det er merkelig at hun bevisst setter seg langt unna barnet. Med mindre en i familieselskapet setter seg ved siden av mitt lille barn nokså kjapt med viten og vilje sånn åpenbart for å avlaste oss og bonde med sin lille slektning, så setter jo selvfølgelig far eller jeg oss der selv. 

Men husk, din søster har 4 slike måltider med sitt barn hver eneste dag. Er det virkelig så ille for deg å avlaste henne en sjelden gang? Husk også at du høster som du sår, dersom du selv kanskje i fremtiden kunne ha tenkt deg et familieselskap hvor du fikk snakket med de rundt deg i stedet for å passe på en smårolling. Hvis ikke du stiller opp for hennes små så kan du heller ikke forvente at hun gjør det for dine. Bare en vennlig påminnelse, altså. En del ett-åringer ER litt krise ved matbordet 😅

Sånne som snik-dytter barna sine på andre for å slippe unna selv, gir altså ikke avlastning tilbake 

Anonymkode: 1f951...029

• Liker 21
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg er bare 18 år.. tanken om barn er laaaangt i fra tankene.. så vis kjæresten min er også på besøk og ender med å sitte ved siden av nevøen min må han også ta ansvar og avlaste for søsteren min?

Nei.. jeg er tante ikke mamma til dette barnet. Kanskje hyggeligere å sitte ved siden av når 1 åringen når han blir større og kan sitte i ro som storebror uten og grise og bestikk som faller ofte..

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...