Gå til innhold

Urinveisinfeksjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør man der rent praktisk når man tror man har urinveisinfeksjon? Er det nok å levere en urinprøve hos legen, eller må man ha en legetime?

Anonymkode: 6fc14...6ff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen? 

Anonymkode: 6fc14...6ff

Skrevet (endret)

Jeg har brukt Nettlegevakt: https://www.nettlegevakt.no/urinveisinfeksjon Dette er for personer som har hatt UVI før og derfor "kjenner lusa på gangen" og vet symptomene godt.

Du fyller ut persondata på nettsiden, svarer på noen spørsmål om symptomer etc, og så blir det vurdert av en lege i løpet av  få minutter. Så får du e-resept og kan gå og hente den på apoteket innen 10 minutter. Det gikk i alle fall så kjapt for meg.

Ingen innlevering av urinprøve nødvendig. Alt foregår på nett. Koster 299,- kr totalt + medisinen da.

PS! Hvis nettlegen vurderer det sånn at du sannsynligvis IKKE har UVI og derfor ikke gir resept, så betaler du ikke noe.

Endret av Million
  • Nyttig 1
Skrevet

Bare å stixe selv

Anonymkode: 5973e...ee9

Skrevet

Ring legekontoret ditt og spør om å få levere urinprøve?

Anonymkode: af152...b5e

Skrevet

Mange ukompliserte uvi’er går over av seg selv etter noen dager. 

Anonymkode: b6219...404

Skrevet

Tror du må ha legetime. Jeg fikk ikke levert prøve uten legetime. Det viste seg jeg hadde kraftig UVI og måtte ha medisiner. Det var skikkelig vondt. Hadde da i forkant tatt en test som jeg hadde kjøpt på apoteket og den slo ut. Var litt usikker og da sa de at jeg måtte til legen. Men jeg har ikke hatt UVI så mange ganger at jeg kunne stille diagnosen selv. 

Anonymkode: 000c8...aee

Skrevet

På mitt legekontor kan man bare ta med en urinprøve til laboratoriet og si at man trenger å sjekke for uvi. Hvis testen er positiv, så pleier de å si at jeg skal sette meg på venterommet, så får jeg en time hos en lege med en gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...