Gå til innhold

Katten vet hvor den bor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bor i rekkehus med katten så det er flere identiske terrasser vegg i vegg på baksiden av husene. Katten har kun vist interesse for min terrasse utifra det jeg har sett selv og hørt fra naboene. Litt artig når terrassene er såpass like? Er det samme med inngangsdøra.

Anonymkode: 2007e...2c9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Katter bruker nok mer lukt og markering til å ha kontroll på hvor den bor. Så utseende skal ikke ha noen betydning vil jeg tro. To identiske plasser vil fort ha veldig forskjellig lukt for en katt

Anonymkode: 2ddfa...f65

• Liker 5
Skrevet

Den lukter seg frem til hvor den bor. Er katten ny på dette med å være ute, strø litt brukt kattesand med tiss på fra kattekassen dens rundt utenfor i buskene der dere bor. Da finner den veien hjem til riktig rekkehus.

Anonymkode: 1bf85...e11

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Kan ikke du se forskjell på din egen og andres veranda? Kan du så kan katten, de er ikke SÅ dumme. De bruker både lukt og syn. 

Anonymkode: 8ae35...24a

• Liker 1
Gjest Athena Catalina
Skrevet (endret)

Selvfølgelig vet katter, hvor de bor, katter er ikke dumme. 

Endret av Athena Catalina
Skrevet

Ryddet for brukerdebatt. 

Christina82, mod

Gjest AprilRyan
Skrevet

Ja, de vet hvor de bor. Som andre skriver så er det nok lukt, markering og syn. De ser sikkert utfra hvor det er plassert og hvor de pleier å gå vil jeg tro.

I begynnelsen når katten begynner å være ute eller man har flyttet til nytt sted så bruker de den første tiden til å gjøre seg kjent i området. Min katt var bare rett i nærheten av her vi bor i begynnelsen og etter hvert så utforsket han lenger unna hjemmet, men har sine faste områder han passer på.

Man hører også om katter som har gått langt tilbake til et sted de har bodd før eller hvis man flytter til et sted rett ved der man har bodd før så går gjerne katten tilbake igjen dit helt til den skjønner at den ikke bor der lenger.

Skrevet

Katter er utrolig intelligente dyr. Mine vet også nøyaktig hvilket vindu de skal stille seg utenfor og rope eller banke på basert på hvem som er hjemme. Om bare broren min er hjemme, banker de på vinduet på rommet hans i kjelleren. De gidder ikke å prøve på døra de vanligvis går inn, fordi han ofte sitter og gamer 😄

Anonymkode: c53a7...d64

Skrevet

mhm etter at jeg foret 2 av dem så har dem holdt seg på eiendommen så det går opp og ned tenker jeg :) 

Skrevet
Maskinfører skrev (7 minutter siden):

mhm etter at jeg foret 2 av dem så har dem holdt seg på eiendommen så det går opp og ned tenker jeg :) 

Ikke bra å fore andres katter.

Anonymkode: eae22...6dd

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke bra å fore andres katter.

Hehe nei det er ikke det men hadde jeg ikke gjort det ville de flydd i hjula når jeg kjørte så måtte distrahere dem eierne bryr seg ikke stort om dem 

Skrevet
Maskinfører skrev (1 minutt siden):

Hehe nei det er ikke det men hadde jeg ikke gjort det ville de flydd i hjula når jeg kjørte så måtte distrahere dem eierne bryr seg ikke stort om dem 

Katter vet å flytte på seg når en stor metallboks beveger seg. Det er bare å ikke råkjøre så går det fint.

Vil heller tro at hvis du mater dem så er det større sjanse for at de oppsøker deg og bilen din.

• Liker 2
Skrevet

Tror ikke den katten der vet når han skal flytte seg dessverre en gang var han mere opptatt av musa enn og flytte seg når bilen er parkert hopper han opp på panseret 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...