Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

40 år gammel kvinne her

for over tjue år siden hadde jeg noe romantisk på gang med en mann, men venner, familie og de i kretsen var imot meg og jeg falt tilslutt for deres preferanser.

jeg så han for litt siden sammen med en annen kvinne og barn. fanken det gjorde vondt. det kunne ha blitt meg. da jeg snakket med min mot om det sa hun at jeg som hadde valget og trengte ikke høre på henne. for en hurpe

nå lurer jeg på om virkelig de ønsket mitt beste?

Anonymkode: 905c7...929

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Usikker på, hva du skriver her. Får ikke tekst til å passe me innholdet

Anonymkode: b72eb...3c8

• Nyttig 1
Skrevet

Moren din har jo rett. Ta det som lærdom at du må stå i det du mener er best for deg, selv om andre er negative til valget ditt (så frem valget ditt ikke er skadelig for deg selv eller andre). Vi har vel alle gjort oss noen erfaringer på dette området, for det er lett å bli påvirket av det de rundt oss mener. Jeg har selv brent meg på akkurat dette, men på andre områder i livet. 

Anonymkode: dc832...7e0

• Nyttig 1
Skrevet

Alle vil vel rådgi etter sine forutsetninger og går det galt koster det lite å være etterpåklok.

I verste fall blir rådet mottatt og får utvikle seg til en regel.

Hvordan gikk det med deg da?

Skrevet

Ja, mine venner ønsker meg mitt beste. Det er slik jeg skiller venner fra bekjentskaper.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

40 år gammel kvinne her

for over tjue år siden hadde jeg noe romantisk på gang med en mann, men venner, familie og de i kretsen var imot meg og jeg falt tilslutt for deres preferanser.

jeg så han for litt siden sammen med en annen kvinne og barn. fanken det gjorde vondt. det kunne ha blitt meg. da jeg snakket med min mot om det sa hun at jeg som hadde valget og trengte ikke høre på henne. for en hurpe

nå lurer jeg på om virkelig de ønsket mitt beste?

Det er jo du som tok valget. Det at du valgte å høre på andre får du ta på din kappe, det er ingen som tvinger deg til å høre på andre.

Anonymkode: 3ec69...975

• Nyttig 2
Skrevet

Vil du ditt beste? 

Anonymkode: efe89...d5a

Skrevet

hallo får jeg skylden for hva som er definert som politisk korrekt og sosialt akseptabelt?

hvor mange menn har dere utelukket fordi de ikke er ikke samfunnets ordbok???

ja jeg tar på meg en liten del av skylden. hvis hun kvinnen som er sammen med han nå kunne gå inn i forhold så hvorfor ikke jeg?

han var vel ikke en slimmonster likevel

t.s

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

hallo får jeg skylden for hva som er definert som politisk korrekt og sosialt akseptabelt?

ja jeg tar på meg en liten del av skylden. hvis hun kvinnen som er sammen med han nå kunne gå inn i forhold så hvorfor ikke jeg?

t.s

Jeg tenker at du bør jobbe litt med det der med å skylde på andre for kjipe ting, skjønner at det er veldig deilig å slippe å ta ansvar selv, men det er tross alt du som tok valget.

Anonymkode: 3ec69...975

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

t.s

Jeg har aldri utelukket en mann pga de "er ikke samfunnets ordbok", hva nå enn det måtte bety. Jeg har valgt absolutt alle mine tidligere partnere etter egen smak og vilje. Ingen har lagt seg opp i det heller. 

Jeg er i femtiårene nå.

• Nyttig 1
Skrevet

Tror de fleste venner og familemedlemmer vil ditt beste når de gir råd. Men de tror kanskje ikke det er det beste for deg, fordi de selv har en negativ erfaring med lignende eller et eller annet. Da er det egentlig dumt å gi andre råd, når de egentlig ikke vet situasjonen til deg, men de vet ikke bedre.

Skrevet

Vil venner deg det beste? Det er et definisjonsspørsmål, jeg har opplevd sjalu venner og jeg har opplevd venner som ikke unner meg suksess. Men så er det hvordan du definerer, for de er ikke mine venner i dag. 

Anonymkode: 15185...bb2

• Nyttig 1
Skrevet

Tenker det var en grunn til de rundt deg anbefalte deg å ikke gå inn i forhold med han. Og hvorfor kaller du ham et slimmonster? Har du ikke vært i noen andre forhold siden, ettersom du er bitter for det her 20 år etterpå? 

Anonymkode: 7270c...c6f

• Nyttig 1
Skrevet

Forstår godt hva du mener, for dette har jeg tenkt mye på selv.

Noen venninner er partiske, og henger seg gjerne opp i småting. Hvis de får vite at typen din f.eks. har kalt deg «bitch» el., får du beskjed om å dumpe han. Om du har vært utro og slått han ti ganger i forkant, driter de glatt i. «Slutt å forsvare han», responderer de på slik tilleggsinfo.  Om du prøver å fikse problemet, kommenterer de kanskje «du fortjener uansett bedre enn han», eller «du mangler selvrespekt». 

Om du blir sittende igjen aleine driter de  egentlig i, for selv har de kanskje allerede sikra seg livet de ønsker seg. «Du prøver for hardt», eller «du prøver ikke hardt nok», blir forklaringa dems, eller bare «alt kommer an på hvordan man tar det». 
Noen venninner kan være svært forståelsesfull og støttende på tomannshånd, men sammen rotter de seg sammen og går i strupen på deg og forholdet ditt. 

Min erfaring er dessverre at det beste er å holde tett om konflikter i forholdet, evt. kun lufte de til venninner separat, eller til mannlige venner. Trist å sitte igjen med følelsen av at dine egne venninner har ødelagt livet ditt.

Sannsynligvis er de bare så lojale at de vil at typen din skal behandle deg som ei prinsesse, men det ender bare veldig, veldig feil.

Anonymkode: 7a038...95f

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...