Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er på AAP pga psykisk sykdom. Men jeg har husleie på 6500kr og AAP på under 9000kr… Det går ikke rundt

TS

Anonymkode: bb8d6...310

Da må du vurdere å søke om bostøtte hos Husbanken, og sosialhjelp fra NAV. Du sitter igjen med langt under minstesats for sosialhjelp slik du beskriver det.

Siden du sier at du allerede mottar AAP, vil jeg anbefale deg å være i god kontakt med veilederen din. Du har mulighet til å skrive direkte til veilederen din i aktivitetsplanen din, og trenger ikke å snakke med vedkommende per telefon. Å ta utdanning, som man jo kan ta på flere ulike måter, kan gjerne være en del av et AAP-løp - men brukt først tiden til å komme deg psykisk; dét er tross alt det aller viktigste!

Anonymkode: ef0a6...ef7

Videoannonse
Annonse
Gjest Nimbus2000
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Som en annen har vært inne på her med sin kommentar, og jeg ser at det allerede er blitt vurdert, nemlig at din arbeidsevne er redusert med minst 50%. Du er nok redusert på permanent basis ut fra det du skriver. Så det er bare å forberede uførsøknad. Når du er såpass overveldet av alt mulig, så er det ikke vits å sløse bort ressurser på å "knuse" deg gjennom systemet i mange år. Til slutt er du så ødelagt at man kreperer før man har fylt 40 - 45 år.  Ofte så virker det som det er selve målet til systemet. Å herje de syke og fattige ekstra hardt, at deres liv forkortes ganske så pent i forhold til gjennomsnittelig levealder.

Skal jeg være litt drøy, så er det i teorien bare to valg for deg igjen, sett bort fra uføretrygd. 

1) Om du er skikkelig hot = OnlyFans

2) Om du er skikkelig intelligent og kan nesten "pule" programmeringsspråk som Python ++ i søvne, så kan du bli programmerer. 

Men alt dette er som regel fantasi, da folk som er syke har mer enn nok med seg selv og hverdagen å slite hardt med.

Anonymkode: 0ed77...8b3

Trådstarter er under 25. Synes ikke man bør kaste uføretrygd til så unge mennesker som sliter psykisk. Å uføretrygde henne er å gi henne opp og gi henne varig dårlig økonomi. Fokuset må være å få henne frisk og senere i arbeid. Kanskje er hun også en som vil gjøre det svært godt på studiene når hun blir frisk nok til å studere og kanskje er hun en som vil gjøre det svært godt i en fysisk jobb når hun blir frisk nok til å gjøre fysisk arbeid. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...