AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #1 Skrevet 19. oktober 2022 Hei! Jeg har en utfordring, og det er at jeg er usikker på hva jeg kan jobbe med. Pga helseutfordringer er det mye jeg ikke kan gjøre. - Jeg har ikke utdanning (dermed utgår en del jobber pga. manglende kvalifikasjoner). - Jeg har ikke førerkort og kan ikke kjøre pga helse (som utelukker en del jobber som krever førerkort). - Jeg kan ikke jobbe med å ta telefoner, da jeg pga trusselsituasjon ikke tørr å ta telefonen når det ringer. - Jeg kan ikke jobbe i en fysisk butikk eller i andre tjenester/steder hvor overgriperne kan dukke opp. - Jeg kan ikke ta fysisk tungt arbeid, da jeg er så utmattet at jeg nesten ikke klarer å støvsuge eget hus engang. - Jeg kan ikke jobbe med stell, pga svært forstyrret forhold til kropp. Ville følt meg som en overgriper. - Jeg kan ikke jobbe rundt barn, da jeg sliter med OCD. Altså, hva er igjen, når jeg ikke har utdanning? Det er jo mye stillinger i butikk, restaurant, lager, BPA (stell), sykehjem, barnehage osv, men alt det er jo utelukket. Noen som har noen forslag? Anonymkode: bb8d6...310
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #2 Skrevet 19. oktober 2022 Jeg har erfaring med undervisning (fremmedspråk) og tolketjenester. Jeg kan jobbe med oversetting, f.eks, men er ingen stillinger utlyst her. Jeg er også skarp og kan jobbe hjemmefra. Skriver godt. Og er pliktoppfyllende. Erfaring som støttekontakt, med rolig bruker, men dette er dårlig betalt. Anonymkode: bb8d6...310
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #3 Skrevet 19. oktober 2022 Tja i din situasjon ville jeg nok kanskje tatt kontakt med NAV og antagelig vil du kanskje få innvilget AAP om NAV og din lege vurderer det dithen at din arbeidsevne er nedsatt med 50% eller mer og derav arbeidsrettede tiltak som skal kunne finne ut hva du kan jobbe med. Hvis ikke vil du kunne få tiltakspenger om du får innvilget et tiltak. Anonymkode: d08f3...3e6
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #4 Skrevet 19. oktober 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Tja i din situasjon ville jeg nok kanskje tatt kontakt med NAV og antagelig vil du kanskje få innvilget AAP om NAV og din lege vurderer det dithen at din arbeidsevne er nedsatt med 50% eller mer og derav arbeidsrettede tiltak som skal kunne finne ut hva du kan jobbe med. Hvis ikke vil du kunne få tiltakspenger om du får innvilget et tiltak. Anonymkode: d08f3...3e6 Hvordan vurderer du det dithen at TS sin arbeidsevne er nedsatt med 50% eller mer, når hun etter hva hun skriver er fullt i stand til å jobbe dersom hun skaffer seg en jobb som ikke krever kundekontakt eller fysisk aktivitet? TS: Skaff deg en utdannelse. Anonymkode: 162ab...5a1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #5 Skrevet 19. oktober 2022 Du fokuserer mye på det du ikke kan. Du *kan* ta en utdanning. Hvis du har helseproblemer bør du kontakt med nav som kan gi aap i opptil tre års utdanning, mer hvis du bruker lengre tid enn vanlig. Nav kan også hjelpe deg med å finne ut hva slags utdanning og yrker som passer deg. Anonymkode: 26609...908 2
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #6 Skrevet 19. oktober 2022 Jeg er på AAP pga psykisk sykdom. Men jeg har husleie på 6500kr og AAP på under 9000kr… Det går ikke rundt TS Anonymkode: bb8d6...310
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #7 Skrevet 19. oktober 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg er på AAP pga psykisk sykdom. Men jeg har husleie på 6500kr og AAP på under 9000kr… Det går ikke rundt TS Anonymkode: bb8d6...310 AAP på rundt 9000 kr? Da betaler du for for mye i skatt. Jeg går på minstesats på AAP og får utbetalt ca 14700 kr. Anonymkode: 1ad43...69a
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #8 Skrevet 19. oktober 2022 Du må studere. Da har du mulighet til å få rolige dager på kontor. Anonymkode: 128a8...202
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #9 Skrevet 19. oktober 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): - Jeg kan ikke jobbe med å ta telefoner, da jeg pga trusselsituasjon ikke tørr å ta telefonen når det ringer. Anonymkode: bb8d6...310 Det er ganske stor forskjell på telefonjobber. Enkelte jobber så er man utsatt for å bli oppringt av uvedkommende i andre jobber er sannsynligheten nærmest null. Anonymkode: f8ad7...12d 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #10 Skrevet 19. oktober 2022 14 minutter siden, AnonymBruker said: Du må studere. Da har du mulighet til å få rolige dager på kontor. Anonymkode: 128a8...202 Ja, trådstarter bør studere, men hun trenger jo også en løsning frem til hun er ferdig med studiene. Når økonomien hennes ikke går rundt i dag hjelper det ikke at den kan gå rundt om 4 år. Anonymkode: 8309f...515
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #11 Skrevet 19. oktober 2022 15 hours ago, AnonymBruker said: - Jeg kan ikke jobbe i en fysisk butikk eller i andre tjenester/steder hvor overgriperne kan dukke opp. Anonymkode: bb8d6...310 Hva med å flytte? Slik at du kan jobbe på steder overgriperen ikke kan dukke opp. Anonymkode: 8309f...515 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #12 Skrevet 19. oktober 2022 Bedriftskantine. Du kan sitte i kassen, gjøre varebestillinger, sitte og kutte grønnsaker. Anonymkode: 5d725...560
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #13 Skrevet 19. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): AAP på rundt 9000 kr? Da betaler du for for mye i skatt. Jeg går på minstesats på AAP og får utbetalt ca 14700 kr. Anonymkode: 1ad43...69a Ikke meg du svarer, men TS er antagelig under 25 år. Dette er jo hilsen fra Høøøøire + FrP, da de mørkeblå kuttet brutalt også i AAP for unge mottakere. https://frifagbevegelse.no/nyheter/66000-kroner-mindre-til-aapmottakere-under-25-ar-6.158.666991.d89f1b85b1 De 14.700 du får er fortsatt et patetisk og tragisk beløp, (og dette får du fin bekreftelse av den Europeiske Unionen har har sine klare satser for hva som er fattigdom eller ikke), men 9.000 er enda et par hakk verre, ja. Anonymkode: 0ed77...8b3 1 2
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #14 Skrevet 19. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er på AAP pga psykisk sykdom. Anonymkode: bb8d6...310 Som en annen har vært inne på her med sin kommentar, og jeg ser at det allerede er blitt vurdert, nemlig at din arbeidsevne er redusert med minst 50%. Du er nok redusert på permanent basis ut fra det du skriver. Så det er bare å forberede uførsøknad. Når du er såpass overveldet av alt mulig, så er det ikke vits å sløse bort ressurser på å "knuse" deg gjennom systemet i mange år. Til slutt er du så ødelagt at man kreperer før man har fylt 40 - 45 år. Ofte så virker det som det er selve målet til systemet. Å herje de syke og fattige ekstra hardt, at deres liv forkortes ganske så pent i forhold til gjennomsnittelig levealder. Skal jeg være litt drøy, så er det i teorien bare to valg for deg igjen, sett bort fra uføretrygd. 1) Om du er skikkelig hot = OnlyFans 2) Om du er skikkelig intelligent og kan nesten "pule" programmeringsspråk som Python ++ i søvne, så kan du bli programmerer. Men alt dette er som regel fantasi, da folk som er syke har mer enn nok med seg selv og hverdagen å slite hardt med. Anonymkode: 0ed77...8b3 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #15 Skrevet 19. oktober 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Skal jeg være litt drøy, så er det i teorien bare to valg for deg igjen, sett bort fra uføretrygd. 1) Om du er skikkelig hot = OnlyFans 2) Om du er skikkelig intelligent og kan nesten "pule" programmeringsspråk som Python ++ i søvne, så kan du bli programmerer. Anonymkode: 0ed77...8b3 Klarer man å bli programmerer så klarer man vel trorlig høyere utdanning og kan studere seg til andre jobber også. Anonymkode: 8309f...515 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #16 Skrevet 19. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Klarer man å bli programmerer så klarer man vel trorlig høyere utdanning og kan studere seg til andre jobber også. Anonymkode: 8309f...515 Fikk du med deg at jeg sa at det bare er teoretisk? Programmerer og OnlyFans ble nevnt bare fordi det er to ting man kan gjøre hjemme alene fra sin egen stue. Ikke mye krav til oppmøte på kontoret, hvis du skjønner og begge er "ytre eksempler", der man enten scorer ganske så høyt på intelligens eller "hotness" skalaen. Så da er vi igjen inne på det teoretiske - selv om TS skulle greid en annen utdanning på papiret, så blir den verdiløs da den ikke kan brukes blant mennesker og under sosiale samspill. TS er allerede ganske ung og på AAP, så det betyr at TS er allerede nå minst 50% redusert. Mest sannsynlig permanent ut fra det TS har ramset opp i startinnlegget. Det er faktisk ikke vits å dra noen gjennom systemet i årevis, når man er såpass nedsatt. Anonymkode: 0ed77...8b3 4
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #17 Skrevet 19. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, trådstarter bør studere, men hun trenger jo også en løsning frem til hun er ferdig med studiene. Når økonomien hennes ikke går rundt i dag hjelper det ikke at den kan gå rundt om 4 år. Anonymkode: 8309f...515 Jeg har ikke kapasitet til å studere nå pga helsen. Anonymkode: bb8d6...310 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #18 Skrevet 19. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er på AAP pga psykisk sykdom. Men jeg har husleie på 6500kr og AAP på under 9000kr… Det går ikke rundt TS Anonymkode: bb8d6...310 Da må du fire på krava og jobbe selvom det ikke er det du drømmer om. Du virker direkte tiltaksløs. Får fnatt av mennesker som har så vondt i vilja. Anonymkode: 39686...60d
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #19 Skrevet 19. oktober 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Som en annen har vært inne på her med sin kommentar, og jeg ser at det allerede er blitt vurdert, nemlig at din arbeidsevne er redusert med minst 50%. Du er nok redusert på permanent basis ut fra det du skriver. Så det er bare å forberede uførsøknad. Når du er såpass overveldet av alt mulig, så er det ikke vits å sløse bort ressurser på å "knuse" deg gjennom systemet i mange år. Til slutt er du så ødelagt at man kreperer før man har fylt 40 - 45 år. Ofte så virker det som det er selve målet til systemet. Å herje de syke og fattige ekstra hardt, at deres liv forkortes ganske så pent i forhold til gjennomsnittelig levealder. Skal jeg være litt drøy, så er det i teorien bare to valg for deg igjen, sett bort fra uføretrygd. 1) Om du er skikkelig hot = OnlyFans 2) Om du er skikkelig intelligent og kan nesten "pule" programmeringsspråk som Python ++ i søvne, så kan du bli programmerer. Men alt dette er som regel fantasi, da folk som er syke har mer enn nok med seg selv og hverdagen å slite hardt med. Anonymkode: 0ed77...8b3 Onlyfans? Når man er alvorlig traumatisert, blant annet etter overgrep og har et meget forstyrret forhold til kropp? Er du seriøs?😂 Anonymkode: bb8d6...310
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #20 Skrevet 19. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Onlyfans? Når man er alvorlig traumatisert, blant annet etter overgrep og har et meget forstyrret forhold til kropp? Er du seriøs?😂 Anonymkode: bb8d6...310 Derfor brukte jeg ord "kun teoretisk" og jeg sa at det var drøy teori. Det var kun for å understreke at det er faktisk lite du kan jobbe med. Så du må ta det med ro og se hva jeg skriver. Jeg er den som er på din side her og forstår det du sliter med. Du er mest sannsynlig nedsatt med minst 50% permanent. Ikke jeg som bestemmer det selvfølgelig, men utfra det du skriver, er det stor sannsynlighet for at også fagfolk (din lege) vil konkludere med. Hvis du har en lege som ikke er tafatt. Spørs også på hva slags NAV-veileder du har. En som ser at du sliter skikkelig, eller er det en som vil at du skal slite enda litt mer. Alle vet at OnlyFans er for damer som er FRISKE, som har energi overskudd og kan holde på med ting 30 timer i døgnet. OnlyFans er selvsagt ikke for syke mennesker, og heller ikke for "ikke-attraktive" mennesker. Derfor sa jeg, DRØY TEORI. Viktig å lese det jeg skriver. Du må også gjerne bekrefte her at den andre drøye teorien jeg har - nemlig at "du eventuelt kan "pule" Python programmeringsspråk i søvne", er også bare å glemme, stemmer? 😂 Anonymkode: 0ed77...8b3 3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå