Gjest Thinc Skrevet 2. desember 2005 #1 Skrevet 2. desember 2005 Kjøpte en philips tv på expert for 6 mnd siden, i den perioden har 2 stk blitt ødelagt, når expert da for 3. gang ville gi meg samme tv nektet jeg og sa jeg heller ville ha en lcd-tv og betale mellomlegg, da får jeg beskjed om at tv`en nå koster bare 5500, jeg betalte 8000, og sier jeg må betale mellomlegg fra 5500. Har jeg noen rettigheter her? Eller må jeg bare finne meg i et verditap på 2500 kr på 6 mnd?
Superlammet Skrevet 2. desember 2005 #2 Skrevet 2. desember 2005 Jeg vil tro at du skal få tilgode varens opprinnelige verdi med tanke på at varen har store mangler som gjør at du vil heve kjøpet. Du kan forsåvidt gjøre det. Heve kjøpet, få igjen pengene som står på kvitteringen din og kjøpe LCD tv'en et annet sted. Men sjekk litt i kjøpsloven først.
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2005 #3 Skrevet 2. desember 2005 Kjøpte en philips tv på expert for 6 mnd siden, i den perioden har 2 stk blitt ødelagt, når expert da for 3. gang ville gi meg samme tv nektet jeg og sa jeg heller ville ha en lcd-tv og betale mellomlegg, da får jeg beskjed om at tv`en nå koster bare 5500, jeg betalte 8000, og sier jeg må betale mellomlegg fra 5500. Har jeg noen rettigheter her? Eller må jeg bare finne meg i et verditap på 2500 kr på 6 mnd? ← Kontakt forbrukerkontoret.
La Luna Skrevet 3. desember 2005 #4 Skrevet 3. desember 2005 Klippet fra forbrukerportalen.no: "Det er du som kan velge om du vil ha en ny vare eller om den skal repareres. Selgeren kan imidlertid kreve å få reparere i stedet for å gi deg en ny vare dersom det er umulig å fremskaffe en ny eller hvis dette det vil medføre en urimelig kostnad. Dette betyr for eksempel at varer som er kostbare og som faller mye i verdi normalt ikke kan kreves omlevert. Merk deg at du som hovedregel har krav på at selgeren gir deg en lånegjenstand i mellomtiden dersom omlevering eller reparasjon tar mer enn en uke, og at selgeren kun har to forsøk på å rette opp mangelen. Mislykkes reparasjon og omlevering kan du kreve prisavslag eller heve kjøpet dersom mangelen ikke er uvesentlig. Prisavslaget skal tilsvare varens verdireduksjon. Hever du kjøpet må du levere tilbake varen mot at selgeren betaler tilbake kjøpesummen med tillegg av forsinkelsesrente fra du reklamerte. Får du problemer med en vare du har kjøpt, og selgeren ikke er behjelpelig, kan du kontakte Forbrukerrådet. Telefonnummeret er 815 58 200. Forbrukerrådet vil forsøke å mekle i saken." Håper det ordner seg
Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2005 #5 Skrevet 5. desember 2005 Som andre sier, jeg ville hevet kjøpet og så finnet meg en bedre leverandør.
Gjest gjesta Skrevet 5. desember 2005 #6 Skrevet 5. desember 2005 Jeg hadde samme problemet med et stereoanlegg jeg kjøpte hos expert. Der jeg leverte stereoanlegget, fik nytt, samme problem, det ble levert inn til reperasjon, fikk det tilbake 3(!!!) måneder senere, fungerte fortsatt ikke og da viste det seg at de hadde glemt å reparere det selv om de ringte til meg å sa at nå var alt i orden. Hater expert Fikk tilslutt bytte i et annet stereoanlegg mot å betale mellomlegget, men det var mye styr, så jeg handler ikke hos expert mer nei..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå