AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #1 Skrevet 18. oktober 2022 Vet ikke helt va jeg vil fram til med dette innlegget… Men føler meg veldig lei meg. Kjent en mann i flere månder som jeg blei fryketlig gla i og bynte å falle mer å mer for han. Vi snakket om fremtiden ilag, få barn, bo sammen, alt vi skulle gjøre.. Åsåå en kveld er denne man beruset og vi prater sammen i telefon hvor han plutselig ut av det blå kalte med «fitte». Allså vi kranglet ikke, jeeg bare minnet han på noe så faller disse ordene ut av munn hans. Jeg får hakeslep og måtte tenke to gang om om jeg hørte riktig.. Tok dette opp med han neste dag hvor han ikke huser det engang… Han bedde om unnskyldning og la seg flat.. jeg vet virklig ikke hva jeg skal gjøre. Tydligvis trigget jeg noe i han og sitter å tenker på at denne mannen trenger hjelp. Og ikke i fra MEG. Tydligvis sliter han.. Og ikke vet jeg med hva.. Så nu sitter jeg og er litt tom egentli. Jeg er gla i han, men han har virkelig trødd over grensen min. Ikke kan jeg tvinge han til å oppsøke hjelp når han ikke vil såå jeg føler at jeg må kutte alle bånd med denne mann. Håper noen kanskje kan gi noen gode råd eller kan fortelle om hva dere hadde gjordt i en slik situasjon. OG jaaa jeg tenker og på at om jeg fortsetter med denne mann så kan det komme flere «overraskelser» og det vil jeg ikke utsette meg selv for. Anonymkode: 0bb9d...9ac
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #2 Skrevet 19. oktober 2022 Du kjenner han dårlig etter bare noen måneder så at han kaller deg for fitte allerede nå kan gi deg en liten følelse av hvor stygg han vil være mot deg når dere har kjent hverandre i noen år! Nei å bli kalt det der av en date hadde jeg ikke akseptert. Hadde mista all respekt for han og ikke brukt mer krefter på han Anonymkode: 0e695...cf6 3 1
Silva Pluvialis Skrevet 19. oktober 2022 #3 Skrevet 19. oktober 2022 For en umoden dust. Next. Du fortjener bedre enn en som reduserer deg til kjønnsorganet ditt. 3 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #5 Skrevet 19. oktober 2022 Sa han "din fitte!" eller bare "fitte!" ? For noen bruker det ordet på samme måte som andre bruker "faen!". Som et uttrykk. "Å nei!" Siden dere ikke kranglet og han sa det like etter du minte han på noe så sa han det kanskje som "å nei! Det hadde jeg glemt!". Anonymkode: 88c65...9f6 2 2
Snok1 Skrevet 19. oktober 2022 #6 Skrevet 19. oktober 2022 Det heter skjellsord og kommer fra å skjelle ut noen. 2 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #7 Skrevet 19. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Sa han "din fitte!" eller bare "fitte!" ? For noen bruker det ordet på samme måte som andre bruker "faen!". Som et uttrykk. "Å nei!" Siden dere ikke kranglet og han sa det like etter du minte han på noe så sa han det kanskje som "å nei! Det hadde jeg glemt!". Anonymkode: 88c65...9f6 Dette! Her har du misforstått fullstendig, TS. Han mente ikke at du var F****. Det var et utbrudd pga det han hadde glemt. Men om du virkelig vil date en mann som bruker det ordet på den måten er en annen ting. Det virker som du sliter litt med språket? Altså norsk? Om man ikke har det som morsmål så er det fort gjort å misforstå enklte kontekster. Når du opplever sånt så spør "hva mente du nå?" med en gang, så slipper du kverne på sånne ting. Anonymkode: 7f06a...21d 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #8 Skrevet 19. oktober 2022 Jeg er litt usikker på hva slags hjelp denne mannen kan få. Har du en grense, så forhold deg til det. Anonymkode: bc84e...118
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #9 Skrevet 19. oktober 2022 Jeg tenker vel at når man minner noen på noe å blir kalt et «jævla opplysningskontor» for så å bli kalt «ei fitte» så tenker jeg ikke det er ment som et ord man kanskje eller normalt ville sakt «fan» eller noe annet… Og for det andre så hadde jeg ikke lagt ut dette om jeg virkelig tenkte det var en fille ting. Bare sånn for å oppklare det. Jeg tenker at de som sitter å kommenterer at man ikke er «norsk» eller kanskje ikke har norsk til morsmål burde kanskje selv spørre før man tenker at man sitter med alle svarene før man legger ut slike kommentarer. Anonymkode: 0bb9d...9ac 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #10 Skrevet 19. oktober 2022 Ordet i seg selv er umodent, men holdningen bak er et større problem. Fyren mangler generelt respekt for kvinner. Anonymkode: 952cf...27f
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #11 Skrevet 19. oktober 2022 Her er det bare å gå videre. En sånn fyr vil du ikke ha i livet ditt. Anonymkode: fd724...374
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #12 Skrevet 19. oktober 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Dette! Her har du misforstått fullstendig, TS. Han mente ikke at du var F****. Det var et utbrudd pga det han hadde glemt. Men om du virkelig vil date en mann som bruker det ordet på den måten er en annen ting. Det virker som du sliter litt med språket? Altså norsk? Om man ikke har det som morsmål så er det fort gjort å misforstå enklte kontekster. Når du opplever sånt så spør "hva mente du nå?" med en gang, så slipper du kverne på sånne ting. Anonymkode: 7f06a...21d Her trekker du konklusjoner ut av løse lufta. TS har ikke gitt nok detaljer om ordlyden i det som ble sagt til at det er noe som helst grunnlag for å påstå at TS har misforstått. Det er TS som var der og vet hva som ble sagt, og TS sier at hun ble kalt en fi***. Du kan heller ikke konkludere med at TS har et annet morsmål fordi TS har skrivefeil. TS er tydelig norskspråklig i ordstilling og setningsoppbygning, og feilene er "norske". Mange av feilene består bl.a. av å skrive slik man snakker, der stumme bokstaver mangler og ord forkortes og trekkes sammen. Innvandrere gjør helt andre typer feil enn dette. Anonymkode: 5bc56...28b 1
AnonymBruker 42 Skrevet 19. oktober 2022 #13 Skrevet 19. oktober 2022 (endret) Du får dumpe han, og anmelde for "hatkriminalitet eller noe da... Livet går videre. Det var ett stk. ord, lizm (antagligvis så var det i kontekst også) Du verden så fintfølende folk har blitt, altsååååå Endret 19. oktober 2022 av AnonymBruker 42
anonym78910 Skrevet 21. oktober 2022 #14 Skrevet 21. oktober 2022 (endret) AnonymBruker skrev (På 19.10.2022 den 0.54): Vet ikke helt va jeg vil fram til med dette innlegget… Men føler meg veldig lei meg. Kjent en mann i flere månder som jeg blei fryketlig gla i og bynte å falle mer å mer for han. Vi snakket om fremtiden ilag, få barn, bo sammen, alt vi skulle gjøre.. Åsåå en kveld er denne man beruset og vi prater sammen i telefon hvor han plutselig ut av det blå kalte med «fitte». Allså vi kranglet ikke, jeeg bare minnet han på noe så faller disse ordene ut av munn hans. Jeg får hakeslep og måtte tenke to gang om om jeg hørte riktig.. Tok dette opp med han neste dag hvor han ikke huser det engang… Han bedde om unnskyldning og la seg flat.. jeg vet virklig ikke hva jeg skal gjøre. Tydligvis trigget jeg noe i han og sitter å tenker på at denne mannen trenger hjelp. Og ikke i fra MEG. Tydligvis sliter han.. Og ikke vet jeg med hva.. Så nu sitter jeg og er litt tom egentli. Jeg er gla i han, men han har virkelig trødd over grensen min. Ikke kan jeg tvinge han til å oppsøke hjelp når han ikke vil såå jeg føler at jeg må kutte alle bånd med denne mann. Håper noen kanskje kan gi noen gode råd eller kan fortelle om hva dere hadde gjordt i en slik situasjon. OG jaaa jeg tenker og på at om jeg fortsetter med denne mann så kan det komme flere «overraskelser» og det vil jeg ikke utsette meg selv for. Anonymkode: 0bb9d...9ac For meg er dette store røde flagg, gå når du kan. Jeg gjorde ikke det, så jeg snakker av erfaring. Du kan lære av mine feil ❤️. Du trenger ikke sånne personer i livet dit, du klarer deg helt fint uten. Hvis ikke det var for noe han hadde glemt han brukte det ordet, det blir en litt annen side av saken. Endret 21. oktober 2022 av anonym78910
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #15 Skrevet 21. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 19.10.2022 den 22.16): Her trekker du konklusjoner ut av løse lufta. TS har ikke gitt nok detaljer om ordlyden i det som ble sagt til at det er noe som helst grunnlag for å påstå at TS har misforstått. Det er TS som var der og vet hva som ble sagt, og TS sier at hun ble kalt en fi***. Du kan heller ikke konkludere med at TS har et annet morsmål fordi TS har skrivefeil. TS er tydelig norskspråklig i ordstilling og setningsoppbygning, og feilene er "norske". Mange av feilene består bl.a. av å skrive slik man snakker, der stumme bokstaver mangler og ord forkortes og trekkes sammen. Innvandrere gjør helt andre typer feil enn dette. Anonymkode: 5bc56...28b Tja, har aldri vært borti nordmenn som bruker "denne mann" feks , det er en typisk oversettingsfeil i mine ører, men for all del, det har skjedd mye med det norske språket i fohold til påvirkning fra andre språk, spesielt blandt de unge. Ts skrev jo også at ordet kom som er utbrudd når hun minnet han på noe han hadde glemt, og at han senere ikke husket å ha sagt det, men likevel la seg flat og sa han ikke mente det sånn. Har ikke sett noe om at det er noe hun har opplevd flere ganger? Uten at jeg har finlest alle innlegg her. Så derfor tenker jeg at hun ikke nødvendigvis skal avskrive mannen basert på et ord som datt ut av han i fylla. Men det er jo helt opp til henne å vurdere. Som du skriver, det er kun TS som kjenner mannen. Alle vi andre svarer basert på mangelfulle opplysninger, og det gjelder jo både svar som er mot og for. Anonymkode: 7f06a...21d 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå