Gå til innhold

Kan ikke gå fra samboer siden vi sitter med en bolig vi kjøpte da prisene var på sitt dyreste

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg nekter å tape penger siden jeg har hatt mer enn nok uflaks i livet allerede. Er det noen måte å komme ut av situasjonen på og slå opp? Tenker på å spare lenge nok til at jeg kan kjøpe hen ut, men vet ikke om det vil bli lønnsomt på sikt heller

Anonymkode: 9d79c...9c7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når finanskrisen ramma Norge litt og boligprisene noe kjente jeg ett par som nylig hadde kjøpt bolig, men som angret seg og ville bryte opp. 

Boligen visste seg å være umulig å selge uten å gå på et større tap. 

Løsningen ble at hun flyttet ut og fortsatte å betale på lånet, mens han ble boende. Det tok vel 3 år før de kunne selge, da med helt grei gevinst.

Kan det være en løsning for dere? 

Disse to tålte ikke trynet på hverandre, men de sto i det. 

Anonymkode: 83784...bd5

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg nekter å tape penger siden jeg har hatt mer enn nok uflaks i livet allerede. Er det noen måte å komme ut av situasjonen på og slå opp? Tenker på å spare lenge nok til at jeg kan kjøpe hen ut, men vet ikke om det vil bli lønnsomt på sikt heller

Anonymkode: 9d79c...9c7

Hvis du synes det er helt greit bo med han, så kan du alltids bli boende å spare mest mulig. 
Har dere ekstra rom så dere kan leve sammen som ett kollektiv? 
Kan du leie ett annet sted og han betale leie for din andel av boligen til deg? 
Hvor mye EK sitter du med potensielt salg nå, og hvor mange tusen klarer du spare pr måned nå? 

Og hvor mye tror du at du taper på å vente til prisene stiger igjen, og få bedre fortjeneste på den boligen, kontra å kjøpe noe nytt mens prisene er lave og så være med på ny prisstigning med ny bolig (hvor du sitter med hele fortjenesten alene)? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...