Gå til innhold

Hva har du gjort for økonomien din i dag?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har solgt meg ut av tre indeksfond, solgt alle aksjene i Wilhelm Wilhelmsen og investert 10000 kroner i en sparebank. Må vente noen dager så skal jeg kjøpe flere aksjer igjen 😊

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godt insj :)

Jeg ligger skikkelig etter med betalinger.. Har nesten 28.000 kr i boliglån hver måned, og jeg får det akkurat ikke til å gå rundt hvis jeg ikke bruker noen penger på andre ting enn strøm, boliglån og faste utgifter..

Vært forferdelig demotivert pg egentlig litt deprimert - og satt for to uker siden med 36 ubetalte regninger og 14.000 kr utestående i boliglån.

I dag nå har jeg 24 ubetalte regninger og 11.000 kr utestående i boliglån.. Fikk betalt ned 3000 kr på boliglånet idag. Har 1000 kr på konto, hvor ca halvparten skal gå til togbillett. Skal prøve å se om jeg får satt av rundt halvparten på boliglånet ila uka.. Lønna er rett rundt hjørnet, målet er å få betalt ned så mye jeg kan nå. Hadde vært fint og kommet litt økonomisk ovenpå igjen, og ut av denne «økonomiske depresjonen», hvor det føles ut som det ikke er noe poeng med det - fordi man aldri helt har nok penger.

:) 

• Liker 2
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg solte en aktie eg ikke trur på lenger og skal investere de pengerne i et annet bolag eller invetmentbolag.

Jeg solte også en fond som ikke har gått så bra som de andre, jeg sluttet investere månatlig i den for noen mån siden, men nå skal de pengerne in på en bedre fond. En indexfond, trolig en global indexfond

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Åpnet flere sparekontoer og overførte beløp fra vanlige brukskontoer som ikke gir renter.

Anonymkode: 891d6...0bc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde med matpakke (og følte meg flink 😁)

Anonymkode: 3ad3d...e43

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for brukerangrep,samt svar til dette.

Chantielle mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har solgt diverse ting på finn som bare har tatt opp plass uansett, fikk ganske gode penger som nå er på sparekonto.

Anonymkode: 759a0...3fd

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fikk ut over 20 000 som hadde stått bundet i en investering og satte det på sparekonto for å spare opp til betaling av restskatt i mai.

Anonymkode: 6b881...71d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

- Solgt en del på Finn og iBok

- Solgt krypto

- Tatt ut coop kjøputbytte og trumf

Satte alt på høyrentekonto, og satte inn 5000 på indeksfond

Anonymkode: fcb0c...029

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sa opp Ikanokortet siden det ikke gir bonus lenger. 

Anonymkode: 6b881...71d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har periodisk sett etter telt på finn et par-tre år nå, men endt opp med å låne fra Bua de siste to somrene, som er veldig god økonomi. I fjor måtte jeg utsette teltturen min en uke fordi det var tomt da jeg skulle låne, men heldigvis fungerte det også. 

Det er ikke det at jeg ser etter et spesielt telt-merke på finn, det må bare være lett og lite fordi jeg sykler, og så må det være rimelig og ukomplisert å hente, og Bua vinner hver gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gikk forbi alle bakeriene, gjorde ærrendet mitt og brukte ikke 100-200 kr på boller og kaffe. 

Anonymkode: 415e6...f57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

- Hittil i år har jeg hatt med matpakke hver eneste dag!

- Handlet inn til barnebursdag og holdt meg til motiv på kun serviettene. Papp-kopper og tallerkener ble billige og hvite, og vi dropper godteposer. Måtte faktisk jobbe litt her med forestillingen om at man MÅ ha dette i en barnebursdag, men ungene kommer mest sannsynlig ikke til å merke forskjell og vil kose seg uansett. 

- Shoppestopp har blitt opprettholdt. Replace, not add.

- Opprettet fast beløp inn på boligkreditten og fast sparing til fond.

- Har sagt opp treningssenteret. Kan løpe ute. Gjør uansett ingen av delene 😂

Anonymkode: 1e47e...d96

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Både kjøpt sminke til 1000kr og samtidig spart 1000kr inn i aksjer 😅 #balanse

Anonymkode: d7fc3...f44

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skal søke omsorgslønn pga alvorlig sykdom hos meg, får trolig avslag - men prøver. 

Imorgen skal jeg sjekke om barneforsikringen gir rett til noe. 

Anonymkode: ad7ea...a6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar uka jeg:

- Justert budsjett/få mer nøyaktig oversikt

- Oppdaget som vanlig at matbudsjett sprekker 😶‍🌫️ Usikker på tiltak

- Sjekket renten vår på finansportalen (ingenting å hente fordi alle tilbud var dyrere, men sjekket)

- Senker innetemp til 18 grader på dag, men om det sparer særlig🤷‍♀️

- Fordelt budsjettert sparing når inntekt kommer, ikke i etterkant. Sitter litt lengre inne med forbruk da kontra nødvendige ting

- Sletta søk med nytt spisebord til 13 k på salg (men den skyves vel mest enn å utgå)

- Veldig usikker på fond! Vi sparer til nytt bad(og evt konfirmasjon, tannregulering barn osv som blir ca en halv mill), så…..tror vi venter med denslags til da. 

Endret av AprilLudgate
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Ikke store greier men...

Spiste rester til middag, og ikke takeaway som vi ofte gjør på helg.

Solgt unna en god del her hjemme som bare tar plass.

Anonymkode: 0b711...752

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Uka som gikk:

- Startet fondsparing

- Ukeshandlet (som alltid) med handleliste og middagsliste for neste uke. 

Anonymkode: 81a12...d8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justerte ned mobilabonnement. Prøver å se om det skal holde med litt mindre mobildata, funker det ikke så får jeg justere tilbake igjen😅

Overfører til stadighet penger på sparing, ikke alltid store summer, men de blir store etterhvert de også.

Ellers er jeg skikkelig motivert for sparing nå, så må prøve å holde meg der og ikke på «å bruke penger moduset»🤪

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 17.1.2025 den 7.34):

- Solgt en del på Finn og iBok

- Solgt krypto

- Tatt ut coop kjøputbytte og trumf

Satte alt på høyrentekonto, og satte inn 5000 på indeksfond

Anonymkode: fcb0c...029

Du har kanskje ikke lest dette fra Nettavisen? Være forsiktig med indeksfond fremover? 

( Nettavisen): Nylig skrev Nettavisen at flere eksperter nå mener fondssparere bør være forsiktige med å ha alle pengene sine investert i globale indeksfond.

Anonymkode: b42dc...036

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...