Gå til innhold

Hva har du gjort for økonomien din i dag?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Prøvd å legge en slagplan for sparing får året som kommer ...helt til at jeg kom på at vi kjøpte jo bil i fjor,så alt ekstra av penger bør vel gå til nedbetaling av billån fremfor sparing..😏

Anonymkode: 4c7f4...729

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke brukt en eneste krone👍🏼

deilig med jul og ingen grunn til å trekke kortet!

Anonymkode: a65cc...21c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt en opptelling av kontanter som skal holde for de neste to-tre ukene. Mathandel, drivstoff etc.

Oppdatert likviditetsbudsjett i regneark med saldo basert på dagens valutakurs samt. kronesaldo på de ulike bankkonti som vi bruker i husholdningen. Oppdatert hvilke regninger som er betalt og hvilke regninger og utlegg som forventes fremover.

Lagt inn salgsordre på et USD cash-fond i pensjonskapitalbeviset hos Nordnet. Jeg har generelt stor mage for risiko, men nå er pensjonsmidlene parkert i norske kroner inntil videre.

Diverse reparasjoner på bil for over 30 000, gjør at det ikke blir sparing av betydning i januar.

Anonymkode: 2358d...a4d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke handlet mat siden før jul, har spist oss ut av kjøleskapet. 

Brukte 30.000kr på å pusse opp hytta i vår. Ingen store endringer, men nok til at den er fresh og fin og vi får leid ut masse. Oppussingen er tjent inn i løpet av et par år.  

Ryddet på loftet og solgt unna barneutstyr og div vi ikke bruker lenger. 

Anonymkode: 7052f...7e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke brukt noen penger i dag. Har nå masse mat i kjøleskapet for sikkert 1 uke fram i tid. I tillegg har vi lunch inkludert på jobb, så jeg sparer litt der. Ellers har jeg overført 12 kr fra Trumf til sparekonto. Hey, alle monner drar! 

Anonymkode: 90261...94c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Overført 112 000 fra konto og til fond før vi gikk over til nytt år.

Oppsummert 2024 (regnskap) og planlagt 2025 ( budsjett) og satt nyttårsforsett om å forholde meg på samme måte som 2024 økonomist og reisemessig. 

Anonymkode: b78f7...8ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjort opp budsjettet for 2024, og lagt siste hånd på verket for 2025-budsjettet. Har budsjettert med samme forbruk i år. Men har lagt inn vesentlig lavere renteinntekter, høyere skatt og minimal lønnsøkning (i fjor ble det null). Skulle det likevel komme noe i lokale forhandlinger skal det etterbetales, og vil gi en god boost i begynnelsen av året. Men tviler på at det blir noe. 

Anonymkode: fa111...375

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solgt en bok og sendt inn bevis på at jeg har fullført 30 studiepoeng i høst i videreutdanning og derfor skal ha lønnøkning. Bare 10.000 i året, men alle monner drar 😄  

I tillegg bor jeg i en kommune man kan få avskrevet 25k fra studielåndt til neste år og nå er opptjeningen startet. Det blir bra!

Anonymkode: 1fad1...baf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder på å tømme frysen, og har mye i skapene som bør spises for å unngå å måtte kaste mat. Har derfor ikke handlet mat siden før jul, og trenger fortsatt ikke handle på en uke eller to til. 

Har også returnert en jakke jeg bestilte før jul som jeg får pengene igjen for, og bestilt den et annet sted som hadde den på salg 700 kr billigere (i en farge jeg heller vil ja). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nowayback skrev (På 3.1.2025 den 22.35):

Registrert at jeg fikk 5.500 i renteinntekter etter nyttår. De skal spares.

Hva skal du spare etter. Negative faen

Anonymkode: f449a...352

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Negativt å spare?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Var det noe å hisse seg opp over?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.1.2023 den 21.25):

Skiftet varmtvannsbereder,så satser på litt billigere strømregning. Den gamle varmtvannsberedern var 35 år gammel 😅🫣

Anonymkode: 8e111...1ff

Gratulerer skiftet min i fjol OSO den ble 46 år gammel nye er en Høiax skiftet den selv 5 500,- på Megaflis 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...