Gå til innhold

Hva har du gjort for økonomien din i dag?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 20.11.2024 den 20.54):

Vil tro det er muk, mekanisk utbeinet kjøtt. Det er sikkert brusk fra leddene som kommer med.

Anonymkode: cd6c2...d0b

I fjor knakk jeg en tann da jeg spiste hjemmelaget pizza, og da tenkte jeg at det måtte ha vært noe i kjøttdeigen.  Det er skummelt med harde biter der man ikke forventer at det skal være noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lagt ut en del ting på finn.no. Solgt en av de for 750 kr. 

Jobbet en ekstravakt.

Anonymkode: 6b881...71d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro det er muk, mekanisk utbeinet kjøtt. Det er sikkert brusk fra leddene som kommer med.

Årsaken er egentlig ikke så vesentlig, men hvordan kan de fortsette å selge dette til kundene? De har jo smakt på dette selv. Dette er så ille at de burde tatt den ut av sortimentet sitt. 

At en ikke liker enkelte produkter pga smak er en ting, men dette er noe helt annet og gjør faktisk skade på tennene. Er som å tygge på stein. Makan til møkk en skal selge til kundene sine. 

Dessuten, hvis en sammenligner priser rundt omkring, uten å bare tru at f.eks rema 1000 er billigst osv, så kan en bare sjekke brødprisene. Rema er jo nesten dyrest der. Har funnet ut at det ikke er så gale å handle på Meny. Samtidig er det en mye bedre butikk å handle i kontra Coop og Rema i alle fall. Får en noe igjen av å handle halv råtten frukt hos Rema hvos sluttsummen på handlelappen blir den samme?

Anonymkode: f0633...f5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri opplevd harde biter i kjøttdeigen fra obs

Anonymkode: d6436...9b6

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betalte ned det siste på billånet etter at jeg kjøpte meg bil i juli.

Anonymkode: 6b881...71d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spiser ofte lite på jobb, og hopper over middag av og til( lager feks ostesmørbrød istedet). Jeg får ikke spart inn på husleie og strøm, så mat er det eneste som går å redusere på. Hatt på lite varme og det har vært ganske kaldt inn de siste ukene. Ser etter ekstrajobb ved siden av fulltidsjobben. Så å spise mindre og fryse mer er mitt bidrag til min økonomi 😁

Anonymkode: 81f27...1e1

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.11.2024 den 8.22):

Jeg har aldri opplevd harde biter i kjøttdeigen fra obs

Anonymkode: d6436...9b6

Ikke jeg heller, og vi bruker bare den kjøttdeigen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke kjøpt noe i dag enda jeg har fått 17 brosjyrer med black week-tilbud 🤣

Anonymkode: 131eb...46d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde lyst til å dra til byen, men husket det koster nesten 90 kr hver vei, og ble hjemme.

Anonymkode: 2dc04...590

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Investert mer i krypto. Det er vel ca det eneste bra med at Trump vant. Krypto kommer til å gå mye mer opp, tror jeg. Den har allerede gått heftig opp i det siste og jeg har tjent ca 200.000 NOK på kort tid.

Anonymkode: 1c73e...db7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.10.2022 den 0.21):

En motivasjonstråd for å ta grep som enten gir deg mer inntekt eller reduserer utgiftene dine.

Jeg har i dag flyttet boliglånet og sparer 0,25% rente hver måned!

Anonymkode: a65cc...21c

Jeg har levert timelisten min.

Anonymkode: 5e7b8...a14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Intet fornuftig i alle fall, men har gjort i alle fall to ufornuftige kjøp som økonomer nok ville advart mot.

Har vært på jobb og tjent penger da, og hva gjelder økonomien så går den i pluss som aldri tidligere tross mange ikke like fornuftige valg (senest i dag som jeg skreiv).

Å bli mer økonomisk fornuftig er for min del uaktuelt, det ville foringet min livskvalitet og det finnes ingen som helst sjanse for at jeg skal ville vurdere det... Samler seg opp mer enn godt nok på kontoen, 5000-8000 i pluss hver mnd. og jeg forsøker ikke en gang å spare (ville være idioti å redusere livskvaliteten for å spare mer), men kunne nok spart 12.000-15.000 i mnd om jeg gikk inn for det, men jeg vil ha et liv...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solgt på Finn/Tise for 800 kr.

Handlet nye madrasser til ungene på 60 % rabatt hos Jysk. Fikk 4 stk kvalitetsmadrasser til 4400 kr i stedet for 10 800 kr. Og ja, jeg har fulgt med i flere måneder på at prisen ikke først ble satt opp i anledning Black Week.

Anonymkode: 2064b...55f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke brukt en eneste krone i dag👍🏼 vi lagde middag av det vi hadde hjemme. 

Anonymkode: a65cc...21c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gadd endelig å sjekke renta på lånene mine når jeg våknet i dag og det viste seg at jeg kunne spare mye ved å refinansiere. Brukte en tjeneste som henta inn flere tilbud (finnes mange men jeg gikk for refinansiering.no) og innen mannen var ferdig med å lage frokost hadde jeg fått tilbud 😂 Tror jeg sparte ca. 3500 kr hver måned. Kan ikke klage på den starten en søndag. Utover det skal jeg legge ut noen gamle "Juleklær" på Tise i dag og om han gidder skal vi prøve oss på et DIY prosjekt i dag som kan spare oss for en ny tur til Ikea :hehe: 

Anonymkode: 8f6cd...2ff

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...