Gå til innhold

Hva har du gjort for økonomien din i dag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har endret mobilabonnementet (redusert mobildata) og har nesten halvert regningen. 

Anonymkode: 9038d...2eb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har kun brukt kuponger får å kjøpe McDonald's-mat. Sparte rundt 150 kr

Anonymkode: 9b36c...43f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overført 10.000 fra buffer til rammelånet..en uke igjen til lønn.

Anonymkode: 2c879...6c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skrevet i pengedagboken min som jeg begynte med i april. Dette har gitt meg en helt ny oversikt over forbruket, og kontroll på økonomien.
 

Så har jeg ført opp handleliste basert på neste ukes mattilbud, googlet priser og gjort anslag på hva det vil koste, sett over hva vi allerede har av mat og konkludert med at vi holder oss innenfor budsjett neste uke også forhåpentligvis. Det er gøy og tar en halvtime, men virker sikkert litt tvangsnevrotisk :) 

Anonymkode: 20e7d...c02

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal kun spise det jeg har i kjøleskapet, tørrvarelageret  og i fryser til det er tomt.

Mulig jeg må supplere med noe, men bare ett minimum.
 

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/2/2023 at 12:42 PM, AnonymBruker said:

Åpnet høyrentekonto i Santander 😊

Anonymkode: 7c1ef...623

Husk å velge Høyrentekonto Pluss om du har mulighet til å binde alle eller deler av pengene i 31 dager.

Anonymkode: a91ba...6d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Har kun brukt kuponger får å kjøpe McDonald's-mat. Sparte rundt 150 kr

Anonymkode: 9b36c...43f

Hvor får du tak i kuponger til det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lagt ut bøker for salg på bookis og finn🥳

Anonymkode: 37629...412

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, PM75 said:

Hvor får du tak i kuponger til det? 

Du må laste ned McDonald's sin app og scanne QR-koden ved hvert kjøpt. Etter hvert sparer du opp nok poeng til å få f.eks. en meny gratis eller lignende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

34 minutter siden, PM75 said:

Hvor får du tak i kuponger til det? 

Last ned McDonalds appen 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke brukt en øre i hele påsken . Levd på det jeg har i kjøleskap og fryser og matbod. Storhandler kun på trippeltrumf osv

Anonymkode: cbd25...814

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt vi trenger prøver vi å få gratis på finn.no. I dag fikk vi helt fungerende hageslange og et par stauder.

Anonymkode: 40a8c...3c8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Riktignok gjorde jeg det ikke idag, men forteller dette likevel. 

Jeg tok meg sammen og fikk meldt meg opp til fagprøve i desember. Jeg besto, fikk fagbrevet og steg såpass mye i lønn at det dekker bl.a. de økte strømkostnadene.

  • Liker 1
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Først og fremst, så bestemte jeg meg for å ta en kredittsjekk for å få en oversikt over min nåværende økonomiske situasjon. Dette var en viktig start for meg fordi det ga meg en klar oversikt over mine lån og kreditter, og hjalp meg å identifisere områder der jeg kunne forbedre min økonomiske situasjon.

En av de største endringene jeg har gjort, er å flytte boliglånet mitt til en annen bank med lavere rente. Dette har resultert i en betydelig reduksjon i mine månedlige utgifter og har gitt meg mer penger til overs for å betale ned andre lån.

Jeg har også solgt bilen min og erstattet den med en rimeligere modell. Dette har redusert mine månedlige utgifter på forsikring, reparasjoner og drivstoff. Jeg har også fått en god slump penger fra salget av bilen, som jeg har brukt til å betale ned noen av mine andre lån.

Til slutt, har jeg refinansiert noen av mine dyre lån med høyere rente til et billigere lån med lavere rente. Dette har også redusert mine månedlige utgifter og har gjort det lettere å betale av gjeld.

Alt i alt har disse endringene ført til at jeg nå har mer penger til overs hver måned, som jeg kan bruke til å spare eller investere for fremtiden. Det har også gitt meg en større følelse av økonomisk trygghet og frihet.🥰

Anonymkode: 46f33...fe7

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiste dårlig mat jeg hadde i fryseren istedenfor å bruke ferske ingredienser

Anonymkode: 9b36c...43f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handlet på tilbud og spist middag ut fra mat jeg fant i fryseren. 

Anonymkode: 20e7d...c02

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...