Gå til innhold

Hva har du gjort for økonomien din i dag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Administrert kontoene mine. Fikk lønn på fredag siden 12 er søndag og har vært flink og satt alt overskytende fra dagen før lønn på både regningskonto og brukskonto inn på sparekonto. Har satt inn alt overskytende 10 000 på "mellomsparekontoen" inn på sparekontoen. Har nå akkurat det jeg trenger på regningskonto og brukskonto inne pluss min lille "mellombuffer". Dette gjør jeg hver måned. 

I tillegg: Bestemt at ny kjole til 1900 går tilbake til butikken. Den leveres tilbake på mandag. 

Anonymkode: d0963...e4d

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I går: skiftet til det billigste mobilabonnementet jeg fant, sparer 74 kr mer i måneden på det. Og gikk innom rema for å spare 4,44 kr på å kjøpe cottage cheese via Æ.

I dag: betalte alle regningene og satte inn flere tusen på sparekonto.

Elsker å lese i denne tråden, veldig motiverende 👌

Anonymkode: 56328...853

  • Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betalte mobilregningen fra Happy Bytes på 70,- 

Fri sms og tale.  Som igjen betyr at eg har klart nok en måned uten å bruke mobildata.

Anonymkode: cbd25...814

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har betalt for meg hos legen, og dermed nådd frikortgrensa for legeutgifter. Er dessverre mye hos legen pga. langvarig sykdom, og jeg merker det godt på økonomien når jeg får frikort.

Ellers har jeg lagt ut et par annonser på Finn, og i kveld skal jeg se om jeg kan nedjustere bilforsikringen litt.

Nå blir det hjemmelaget middag, det blir asiatisk middag til 42,- (to personer).

Anonymkode: 1f4e5...2e5

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I løpet av de siste 24 timene har jeg og mannen betalt inn ekstra på boliglånet. Under 600 000 igjen nå 🙂 

Anonymkode: f3407...0c2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har latt være å kjøpe en bil til. Men det var like før!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oppdatert regnskapet/oversikten over investeringer i fond og crowdfunding med div endringer som er gjort gjennom måneden og har gjort vurderinger i forhold til videre investeringer og omdisponeringer.

Anonymkode: 6b881...71d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått 50 kr i rentepenger samt latt være å bruke penger idag ikke brukt bilen og levd på det jeg har i kjøleskap og fryser.

Anonymkode: cbd25...814

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lot være å gå bort på senteret "bare for å kikke". Det ville sikkert fort ha kostet kanskje mye penger...

Anonymkode: fa137...6c2

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg først og fremst pantet flasker for 24 kr og kjøpt smågodt for 28,10 kr. Fikk 61,25 kr i rabatt (sikkert fordi at jeg hadde en Coop kupong på smågodt (-25 kr) og at det er tilbud i kundeavisen. Jeg har også kjøpt aksjer i NordNet for 78,32 kr i dag.

I går satt jeg over 3 000 kr på bufferkontoen min (høyrentekonto). 

Anonymkode: fcb0c...029

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har betalt for sommerenferien i 2023

Fly til utlandet, hotell + dyreparken. Det ble dyrt, men deilig å vite at alt er betalt. 

Da kan feriepengene 2023 gå til å spare til sommereferien 2024

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd svindel som jeg selv må rydde opp i. Jeg måtte droppe lærlingtiden og skaffet meg en godt betalt jobb. 

På 3 år har jeg betalt ned nok til å kunne samle siste rest. Jeg har betalt ca 7000 i mnd på gjeld i fjor. I år kunne jeg dermed gå ned til å betale 2500. Jeg legger av 1500 hver måned og hver 3 måned betaler jeg inn halvparten av den summen på gjelden. Så jeg halverer nedbetalingstiden i tillegg.

Jeg har spart 1500 i mnd på bytte av bil. 1000 på bytte av bolig. 1400 på redusert barnehagebetaling. 1000 på strøm. Jeg har kuttet ut nikotin som gjør at jeg sparer 1200 til. Jeg sparer 4000 på å ha samlet gjelden. Så jeg sparer 10 000 i mnd på mine endringer. I tillegg jobber jeg ved to mindre stillinger som er satt opp fredag, lørdag og søndag når jeg har barnefri og tjener 2000 ekstra der. 

jeg har også kunne sette opp skattetrekket i år og bruke det som mulig sparing. 

Anonymkode: 3546e...4a8

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byttet 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har opplevd svindel som jeg selv må rydde opp i. Jeg måtte droppe lærlingtiden og skaffet meg en godt betalt jobb. 

På 3 år har jeg betalt ned nok til å kunne samle siste rest. Jeg har betalt ca 7000 i mnd på gjeld i fjor. I år kunne jeg dermed gå ned til å betale 2500. Jeg legger av 1500 hver måned og hver 3 måned betaler jeg inn halvparten av den summen på gjelden. Så jeg halverer nedbetalingstiden i tillegg.

Jeg har spart 1500 i mnd på bytte av bil. 1000 på bytte av bolig. 1400 på redusert barnehagebetaling. 1000 på strøm. Jeg har kuttet ut nikotin som gjør at jeg sparer 1200 til. Jeg sparer 4000 på å ha samlet gjelden. Så jeg sparer 10 000 i mnd på mine endringer. I tillegg jobber jeg ved to mindre stillinger som er satt opp fredag, lørdag og søndag når jeg har barnefri og tjener 2000 ekstra der. 

jeg har også kunne sette opp skattetrekket i år og bruke det som mulig sparing. 

Anonymkode: 3546e...4a8

Det var mye gjort på de få timene som har gått i løpet av dagen. Veldig godt jobbet det 👍

Anonymkode: f0633...f5d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøper ikke ferdigmat i dag, selv om det er fredag, og vi pleier å gjøre det da pga tiden. I dag har jeg god tid!
Jeg har reparert tenåringens bukse heller enn å kjøpe en ny en. Det er en aktiv krabat med masse klesskader.

Jeg har bestilt rådgivningstime i banken etter påske, for å gå gjennom forsikringer og inngå en spareavtale.

Skal overhale motorsaga i påsken, felle noen trær og sikre neste års ved. - Slik handy kvinner får både trim og strømsparing i samme sjauen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk opp 50.000 i årslønn forrige uke bare ved å spørre om det.

 

Anonymkode: dceba...23b

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sirisurr skrev (4 minutter siden):

Har satt brødeig 😁 Alle monner drar! 

Vi har bakt brød i alle år. Bruker så lite penger på det, vi kjøpte ENORMT mange kilo da det var priskrig før jul, så det levde vi på langt utti juni. Man trenger ikke bruke en hel gjærpose heller, tipper vi deler gjærpakken i tre, så det gir ni brød per gjærpose… 

 

Og et butikkbrød kan koste  femti kroner… Rene svindelen! Råvarene gir deg flere brød for en tiendedel av prisen for ett! 

Anonymkode: dceba...23b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdaget at kontoen min for regninger/ faste utgifter var en brukskonto med 0% rente. Det står ca 30 000,- der mer eller mindre alltid (får inntekt til forskjellige tidspunkt gjennom måneden). Opprettet en sparekonto til formålet og tjener noen hundrelapper i rente i året på det.

Anonymkode: 9d8f8...6ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åpnet høyrentekonto i Santander 😊

Anonymkode: 7c1ef...623

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...