Gå til innhold

Hva har du gjort for økonomien din i dag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Kasta reklamene med nyttårssalget/januarsalg rett i papirdunken... 

Anonymkode: 415e6...f57

Sett på en lapp på postkassa di om at du ikke ønsker reklame, så slipper du å fylle papirdunken med reklame.

Anonymkode: 6b881...71d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sett på en lapp på postkassa di om at du ikke ønsker reklame, så slipper du å fylle papirdunken med reklame.

Anonymkode: 6b881...71d

Jeg ønsker reklamer, det er så ustabil nettilgang her jeg bor at vi har perioder uten nett, da er det greit med info i posten fra butikker, men jeg unngår dette salghysteriet. Papirdunken tåler det helt fint. 

Anonymkode: 415e6...f57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg ønsker reklamer, det er så ustabil nettilgang her jeg bor at vi har perioder uten nett, da er det greit med info i posten fra butikker, men jeg unngår dette salghysteriet. Papirdunken tåler det helt fint. 

Anonymkode: 415e6...f57

Har dere ikke telefondekning?

Anonymkode: 6b881...71d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har dere ikke telefondekning?

Anonymkode: 6b881...71d

Det er ikke veldig bra dekning for mobildata heller, grisgrendte strøk. 

Anonymkode: 415e6...f57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic

- Fyrt med ved istedenfor strøm. 

- spurt enkle spørsmål. Skulle for eksempel  ha en overgang til et rør. Drar til rørleggerbutikk og viser røret og hva jeg ønsker å koble til. Får beskjed at alt må byttes for å koble til det røret jeg trenger. Kostnad 20000. Spør spørsmål ;

jeg; Rart. En skulle tro det var oppfunnet en overgang til et slikt rør. 

Selger; jo det finnes. Vi har en her.

Jeg; og den er av dårlig kvalitet og vil ikke vare særlig lenge?

Selger ; den er av god kvalitet og fungerer helt fint.

Jeg; men hvorfor vil du da at jeg skal kjøpe hele rørsystemet pluss arbeid?

Selger;....   

19900 kr spart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Installert meg på badeværelset for å spare strøm og ved. 

 Et stort romslig  godt og varmt  bad Glad jeg bygget det så stort-nå med egen relaxavdeling. Varmekablene på fullt bra for vannrørene og helsen istedenfor mange halvkalde værelser.

 

 

Ja det går an når man er litt eksentrisk og bor alene , jeg stortrives

Anonymkode: cbd25...814

  • Liker 1
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Installert meg på badeværelset for å spare strøm og ved. 

 Et stort romslig  godt og varmt  bad Glad jeg bygget det så stort-nå med egen relaxavdeling. Varmekablene på fullt bra for vannrørene og helsen istedenfor mange halvkalde værelser.

 

 

Ja det går an når man er litt eksentrisk og bor alene , jeg stortrives

Anonymkode: cbd25...814

Jeg har også ligget med dyner og puter i et tomt badekar når strømmen var så dyr i fjor vinter, badet er det ene rommet jeg prioriterer å holde godt og varmt. 

Anonymkode: 415e6...f57

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sagt opp tre abonnementer på noe jeg ikke trenger, men som er nice to have.

 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpt meg en vekkerklokke som vekker meg med lys, slik at jeg kan våkne og gå på jobb for å tjene til dagens brød. 

Anonymkode: 3a0af...9e3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prutet på boliglånsrenten i banken. 

Ikke fått svar ennå.... spent.

Endret av MiniMjau
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg har også ligget med dyner og puter i et tomt badekar når strømmen var så dyr i fjor vinter, badet er det ene rommet jeg prioriterer å holde godt og varmt. 

Anonymkode: 415e6...f57

Oj, ja. Strømmen i fjor vinter var ekstremt mye dyrere enn den har vært til nå i vinter. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MiniMjau skrev (15 timer siden):

Prutet på boliglånsrenten i banken. 

Ikke fått svar ennå.... spent.

De satte ikke ned renten. Jeg har i utgangspunktet en veldig lav rente ... 😅 men den som intet våger vinner ikke. 

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, MiniMjau said:

De satte ikke ned renten. Jeg har i utgangspunktet en veldig lav rente ... 😅 men den som intet våger vinner ikke. 

Hvordan prutet du? Hadde du fått tilbud fra andre banker? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MiniMjau skrev (3 timer siden):

De satte ikke ned renten. Jeg har i utgangspunktet en veldig lav rente ... 😅 men den som intet våger vinner ikke. 

Samme her, de begrunnet at jeg hadde så god rente flere ganger. Men klarte å få ned 0,04% når renten skal økes i februar 

Endret av Bloms
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikkeenrobot skrev (3 timer siden):

Hvordan prutet du? Hadde du fått tilbud fra andre banker? :)

gikk på finansportalen.no og sammenlignet med andre banker for tilsvarende lån/løpetid , blant annet en annen bank jeg har kundeforhold til.  Trenger ikke kontakte andre banker for tilbud.  Du kontakter selvsagt banken din, og legger fram rentebetingelser fra annen bank du evt kan bytte til. 

Den andre banken hadde  0,2 prosentpoeng lavere rente, og både min  bank og den andre banken er av de som tilbyr lavest nominell rente.  

 

Mulig rentetoppen snart er nådd. Ca rundt vinterferien spår Hallgeir Kvadsheim. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bloms skrev (3 timer siden):

Samme her, de begrunnet at jeg hadde så god rente flere ganger. Men klarte å få ned 0,04% når renten skal økes i februar 

Jeg er på ballen. Skal ikke bli lenge før neste pruteforsøk. 

 

Fikk akkurat brev om at renten økte nå (som følge av sentralbankens renteheving i desember). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynt å gå litt lengre for å handle på kiwi istedetfor dyrere butikker i nærheten. Det lønner seg samt trumf poeng 🙂

Anonymkode: e0a94...8e2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, MiniMjau said:

gikk på finansportalen.no og sammenlignet med andre banker for tilsvarende lån/løpetid , blant annet en annen bank jeg har kundeforhold til.  Trenger ikke kontakte andre banker for tilbud.  Du kontakter selvsagt banken din, og legger fram rentebetingelser fra annen bank du evt kan bytte til. 

Den andre banken hadde  0,2 prosentpoeng lavere rente, og både min  bank og den andre banken er av de som tilbyr lavest nominell rente.  

 

Mulig rentetoppen snart er nådd. Ca rundt vinterferien spår Hallgeir Kvadsheim. 

Prøvde meg på renteradar i dag, men det viser seg at jeg har ganske grei rente. Så spørs om det ikke er så mye å hente akkurat nå. 

Skal sjekke ut finansportalen. Takker for tips :) Vi får håpe Hallgeir har rett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...