AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #221 Del Skrevet 3. januar 2023 Spiste bare kjøtt i dag. Investerer i min egen helse. På lang sikt er det mye billigere enn å kjipe inn på næring. Anonymkode: 3df81...1e0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #222 Del Skrevet 4. januar 2023 Spist restemat til middag som smakte helt nydelig 👌 Anonymkode: 3ad3d...e43 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #223 Del Skrevet 4. januar 2023 Jobbet en ekstravakt (igjen). Kjøpte lettsaltet torsk og rakfisk i billigdisken og la i fryseren. Passet på å fylle billig diesel selv om det gikk på bare 10 liter. Anonymkode: 6b881...71d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #224 Del Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Spiste bare kjøtt i dag. Investerer i min egen helse. På lang sikt er det mye billigere enn å kjipe inn på næring. Anonymkode: 3df81...1e0 Bare synd kjøtt ikke er spesielt sunt da. jeg kan legge på en drøss av linker som sier at stort inntak av kjøtt er relatert til kreft. Så ville heller kjøpt mye grønt om du investere i helse. Anonymkode: e2b75...d39 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #225 Del Skrevet 4. januar 2023 Ikke i dag kanskje, men i hele januar. Har shoppestopp i januar, vanskelig med mye salg men skal klare det! Ellers har vi også bestemt oss for å tømme fryseren og kun kjøpe inn basisvarer og tilbehør til det vi allerede har. Håper det kan lette på trykket i lommeboka etter høst frem til desember. Anonymkode: 89f3b...dda 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugresset Skrevet 4. januar 2023 #226 Del Skrevet 4. januar 2023 Vasket klær da strømmen var på det "billigste". Ei krone her og ei krone der.. 🤣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tunaen Skrevet 4. januar 2023 #227 Del Skrevet 4. januar 2023 Byttet bankkort, sparer riktignok bare 125 kr i året, men som @Ugressetskriver: en krone her og en krone der 😅 Lagd matplan t.o.m mandag. Skal handle senere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #228 Del Skrevet 4. januar 2023 Solgt tre par skisko som var for små. Anonymkode: 73e6f...3ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #229 Del Skrevet 4. januar 2023 Gått igjennom inntekt og utgifter og korrigert faste trekk i nettbanken. Anonymkode: cf1ce...6ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eneri Skrevet 4. januar 2023 #230 Del Skrevet 4. januar 2023 Overført noen tusen ekstra til tre ulike sparekontoer. Lønnsøkningen jeg fikk i høst har gått til økt sparing, ikke forbruk. Har lest meg opp på medlemsfordeler fagforening, og ser nå at jeg bør innhente nytt forsikringstilbud (men det er såååå gørr og litt komplisert spesielt med bygningsmassen som utgjør fritidseiendom 🙈🙈) Mannen og jeg har blitt enige om at det lille som står igjen på matkontoen vår skal holde fram til neste overføring som er 12.01. Vi har penger på lønnskonto begge to, men vil utfordre oss til å først og fremst bruke mat fra fryser og skap, og kun prioritere høyst nødvendig suppleringskjøp innenfor summen som er tilgjengelig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #231 Del Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Bare synd kjøtt ikke er spesielt sunt da. jeg kan legge på en drøss av linker som sier at stort inntak av kjøtt er relatert til kreft. Så ville heller kjøpt mye grønt om du investere i helse. Anonymkode: e2b75...d39 Så flott at kjøtt er supersunt da og du bare er feilinformert. Du vil ikke klare å legge ved en drøss av linker som beviser at stort inntak er relatert til kreft fordi det har aldri blitt bevist. Av den enkle grunn at rent kjøtt ikke er kreftfremkallende. https://bigthink.com/health/red-meat-cancer-not-health-risk/ https://www.diagnosisdiet.com/full-article/meat-and-cancer Det gir ikke mening at kjøtt skulle være usunt. Våre forfedre har spist masse kjøtt i flere millioner år. Du bør heller være bekymret for nyere matvarer som frøoljer. Da våre forferdre begynte å spise "mye grønt" (jordbruksrevolusjonen), så ble de plutselig kortere, feitere og syke. Og fikk dårlige tenner. Jeg fikk helsa ødelagt av sånne som deg som påstod at jeg måtte spise mye grønt. Så var jeg til en lege som visste bedre og anbefalte meg å kutte ut alle planter for en periode for å se hvordan kroppen responderte på det. Jeg gikk fra å være sengeliggende mesteparten av tiden til å gå tilbake til 100% jobb da jeg kuttet ut grønnsaker, frukt, korn, nøtter, frø osv. Nå tåler jeg litt planter og spiser litt. Men jeg prøver å spise bare animalsk hjemme og så spiser jeg heller litt planter når jeg er utenfor hjemmet for å gjøre det litt lettere for andre. Jeg tåler mer planter ute når jeg ikke spiser planter hjemme. Anonymkode: 3df81...1e0 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #232 Del Skrevet 5. januar 2023 Fått en venn til å spandere tur til Barcelona så det eneste jeg bruker her er lommepenger. Anonymkode: 25d49...7fd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #233 Del Skrevet 5. januar 2023 Tok med mat som uansett må spises opp på jobb, til tross for at vi har subsidiert kantine med varmlunsj til kun 20 kr dagen. 20 kroner spart, og mindre matsvinn.... Anonymkode: 3b327...661 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #234 Del Skrevet 5. januar 2023 Enda en innedag. Dette været gjør underverker for lommeboka. Også interessant å se hvor mange dager jeg klarer leve av maten jeg har i diverse skap. Anonymkode: fa111...375 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #235 Del Skrevet 5. januar 2023 Byttet mobilabonnement👍 Anonymkode: 7c1ef...623 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #236 Del Skrevet 5. januar 2023 Økt fasttrekket til ASK med 250 kr i mnd ☺️ Anonymkode: a825b...701 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 5. januar 2023 #237 Del Skrevet 5. januar 2023 Handlet på kronesmarked på Meny, og fullt opp med ting jeg trenger. Også spist datovarer idag, men de var ikke kjøpt idag da. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fionas Skrevet 5. januar 2023 #238 Del Skrevet 5. januar 2023 Jeg har trent på treningsmatte jeg kjøpte inn istedenfor å gå på trening. No må den brukes iallfall alle dager denne måneden for å være verdt det å det gir inspirasjon. Matten kostet 250kr 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Evig_student Skrevet 5. januar 2023 #239 Del Skrevet 5. januar 2023 Jeg kjøpte mye frukt og grønt på Rema, og fikk 30% rabatt 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #240 Del Skrevet 5. januar 2023 - Handlet vintersko til begge ungene til neste vintersesong på 50 %. - Handlet kyllingfilet og fiskekaker (datovarer) på 50 %. - Brukt opp et gavekort på Feel før det gikk ut. - Økt den månedelige aksjefondsparingen med 1000 kr. - Handlet vaskemidler på salg på Europris. Anonymkode: 2064b...55f 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå