AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #1 Skrevet 18. oktober 2022 Spm gjelder også de som har barn med diagnosen. Anonymkode: 8652e...4dc
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #2 Skrevet 19. oktober 2022 Ja🙋🏼♀️ Øyne så store som tallerkener og kjempeskvetten. Redd for alt. Høysensitiv på lyder, lys, lukt og bevegelse. Anonymkode: c9236...0ad
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #4 Skrevet 19. oktober 2022 Ja. Ekstremt redd for høye lyder og generelt litt engstelig. Fikk ikke diagnosen Asberger (tror ikke de bruker det lenger) men scoret på autismespekteret. Anonymkode: e5e4d...d31
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #5 Skrevet 19. oktober 2022 Jeg var ikke mer lettskremt enn et vanlig barn. Men jeg var veldig sensitiv på høye lyder. Jeg besvimte nesten en gang på båt da hornet gikk, altså pipen. Etter dette ble jeg visst livredd for alle ting som kunne lage høye og brå lyder. Jeg hatet bursdagsselskaper pga ballongene. Og jeg ble redd for å bruke toalett jeg ikke ante hvilken lyd lagde. Ble livredd en gang på et tog, de lagde så høy lyd. Har ikke disse problemene nå. Anonymkode: d3a0b...b82
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #6 Skrevet 19. oktober 2022 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Jeg var ikke mer lettskremt enn et vanlig barn. Men jeg var veldig sensitiv på høye lyder. Jeg besvimte nesten en gang på båt da hornet gikk, altså pipen. Etter dette ble jeg visst livredd for alle ting som kunne lage høye og brå lyder. Jeg hatet bursdagsselskaper pga ballongene. Og jeg ble redd for å bruke toalett jeg ikke ante hvilken lyd lagde. Ble livredd en gang på et tog, de lagde så høy lyd. Har ikke disse problemene nå. Anonymkode: d3a0b...b82 Interessant, sønnen min var også redd når vi trakk ned i do… Anonymkode: e5e4d...d31
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #8 Skrevet 19. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Interessant, sønnen min var også redd når vi trakk ned i do… Anonymkode: e5e4d...d31 Hjemme hos dere? For meg var det å bruke doer som jeg ikke var vant med. Jeg ble så redd en gang jeg trakk ned i en do som bråket veldig. Ikke vanlig husdo, men sånn som er på tog, fly og båt. Etter dette holdt jeg meg for ørene hver gang jeg brukte en do jeg ikke ante hva slags lyd kunne lage, også sånne vanlige som er på kafe og hjemme hos andre. I tillegg hadde jeg fobi mot vannet. Var så redd for at det skulle plaske. Hele doskrekken ble så ille at jeg tok i bruk potta som 10 åring! Jeg aner ikke hva det kom av. Anonymkode: d3a0b...b82
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #9 Skrevet 19. oktober 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hjemme hos dere? For meg var det å bruke doer som jeg ikke var vant med. Jeg ble så redd en gang jeg trakk ned i en do som bråket veldig. Ikke vanlig husdo, men sånn som er på tog, fly og båt. Etter dette holdt jeg meg for ørene hver gang jeg brukte en do jeg ikke ante hva slags lyd kunne lage, også sånne vanlige som er på kafe og hjemme hos andre. I tillegg hadde jeg fobi mot vannet. Var så redd for at det skulle plaske. Hele doskrekken ble så ille at jeg tok i bruk potta som 10 åring! Jeg aner ikke hva det kom av. Anonymkode: d3a0b...b82 Ja, hjemme hos oss. Dette var når han var veldig liten. Vi lot være å trekke ned hvis han var i nærheten, for han fikk helt panikk. Ellers var svømmehaller, kino, t-bane osv helt utelukket. Anonymkode: e5e4d...d31
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #10 Skrevet 19. oktober 2022 Stemmer godt på meg, lyder fra fly, veps, motorsykler osv. Slitt mange år med angst, depresjon, utslitt osv, fikk diagnosen asperger i voksen alder. Anonymkode: 1e6bc...ca7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå