Gå til innhold

Kan man stole på smartklokke ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått en gamin smartklokke og i dag viser den at jeg har forbrent 2300 kalorier hvorav 799 av dem er brent i aktivitet. Jeg har gått tre lange turer på til sammen 1.3 mil og 21.600 skritt. 

kan det da stemme at jeg har forbrent så mye kun de de gåturene ? Kvinne 67 kilo, 162 cm 

Anonymkode: fa42f...84b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du forbrenner også noe uten å gjøre noe, bare på de basiske kroppsfunksjonene, men jeg vet ikke hvor mye det er snakk om for å være ærlig. 
bare at det ikke -kun- er trening og aktivitet som forbrenner

Anonymkode: e49b4...2df

Skrevet

Klokken gjør kun et anslag, så helt nøyaktig blir det nok ikke uansett. 

Anonymkode: 50684...061

Skrevet

Min Garminklokke sier jeg forbrenner i underkant av 800 aktivitetskalorier på 15 km jogging. Var det turer der du tok i? Er du i god form? Kan stemme, men blir jo umulig å si for oss 🙃

Anonymkode: 19fd1...56c

Skrevet

De er ikke helt nøyaktige nei, og min opplevelse har alltid vært at min egen forbrenning har vært noe mindre enn klokkene. 

Anonymkode: af6ea...f25

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg har fått en gamin smartklokke og i dag viser den at jeg har forbrent 2300 kalorier hvorav 799 av dem er brent i aktivitet. Jeg har gått tre lange turer på til sammen 1.3 mil og 21.600 skritt. 

kan det da stemme at jeg har forbrent så mye kun de de gåturene ? Kvinne 67 kilo, 162 cm 

Som de andre sier, det er en indikator, ikke en fasit.

Men vi kan sammenligne det med en annen tommelfingerregel for å dobbeltsjekke
Det sies at man forbrenner ca 1 kcal/kg for hver km du går.

I ditt tilfelle vil du da forbrenne 67 kcal pr km, og du har gått 13 km.  Det er 871 kcal.

Altså skiller det 82 kcal fra hva klokken sier, til den andre tommelfingerregelen.  Det er temmelig likt spør du meg :)

Anonymkode: b03b8...cd7

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Som de andre sier, det er en indikator, ikke en fasit.

Men vi kan sammenligne det med en annen tommelfingerregel for å dobbeltsjekke
Det sies at man forbrenner ca 1 kcal/kg for hver km du går.

I ditt tilfelle vil du da forbrenne 67 kcal pr km, og du har gått 13 km.  Det er 871 kcal.

Altså skiller det 82 kcal fra hva klokken sier, til den andre tommelfingerregelen.  Det er temmelig likt spør du meg :)

Anonymkode: b03b8...cd7

Takk for godt tips. Da stoler jeg mer på klokken 

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Min Garminklokke sier jeg forbrenner i underkant av 800 aktivitetskalorier på 15 km jogging. Var det turer der du tok i? Er du i god form? Kan stemme, men blir jo umulig å si for oss 🙃

Anonymkode: 19fd1...56c

Mener selv jeg er i god form, ja. Trener ellers styrke 3 ganger i uken 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...