Gå til innhold

Agurk til baby

karilue

Anbefalte innlegg

Har en baby på snart 6 mnd som burde få i seg mer væske. Tenkte å gi agurk men lurer på om noen vet om den må kokes først? Kan han sutte på den med skall mtp kløe i tannkjøtt? Står ulikt på nett…. Noen som vet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

karilue skrev (5 minutter siden):

Har en baby på snart 6 mnd som burde få i seg mer væske. Tenkte å gi agurk men lurer på om noen vet om den må kokes først? Kan han sutte på den med skall mtp kløe i tannkjøtt? Står ulikt på nett…. Noen som vet? 

Du kan rive agurk i rivjern og kanskje putte den inn i sånn spise nett smokk greier man kjøper på kiwi. Det funker jo også fint for kløe i tannkjøtt 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agurk er helt genialt å gi i staver! Ca 5-6 cm lange, 1-2 cm i diameter. Med skall. De gnager små biter, så sjelden de setter i halsen. Og det lindrer kløende tannkjøtt. 

Anonymkode: 3aa1b...8ce

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Agurk er helt genialt å gi i staver! Ca 5-6 cm lange, 1-2 cm i diameter. Med skall. De gnager små biter, så sjelden de setter i halsen. Og det lindrer kløende tannkjøtt. 

Anonymkode: 3aa1b...8ce

Dette gjorde jeg også med mine. Sto en en sånn barne/baby koktebok. Funka som gull for de å sitte å tygge og sutte på.

Mine satte aldri i halsen ikke i nærheten engang!

Anonymkode: d752e...33d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du trenger ikke koke den først :) 

Sjekk ut Solidstarts på instagram! Masse gode tips til hvordan man kan gå frem med fast føde, hvordan best tilberedet og dele opp maten ut i fra alder, osv. Var til stor hjelp for meg i den fasen!

Endret av EmKay
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

EmKay skrev (7 timer siden):

Nei, du trenger ikke koke den først :) 

Sjekk ut Solidstarts på instagram! Masse gode tips til hvordan man kan gå frem med fast føde, hvordan best tilberedet og dele opp maten ut i fra alder, osv. Var til stor hjelp for meg i den fasen!

Det skal jeg sjekke ut🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solid starts har også en kjempefin app. Den koster litt penger, men jeg synes det er 100% verdt det nå det første året med spising.

Jeg kan bare søke etter det jeg vil gi, også kommer det tips til hvordan servere. Står også mye ekstra informasjon om kvelningsfare og sånt.

Anonymkode: 47587...fa2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Solid starts har også en kjempefin app. Den koster litt penger, men jeg synes det er 100% verdt det nå det første året med spising.

Jeg kan bare søke etter det jeg vil gi, også kommer det tips til hvordan servere. Står også mye ekstra informasjon om kvelningsfare og sånt.

Den appen er gratis.

Anonymkode: 92d40...371

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Den appen er gratis.

Anonymkode: 92d40...371

Joda, men for premium så koster det 109kr for 1 år, eller 22kr i måneden😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...