Gå til innhold

Tenker du at folk skiller seg/går fra hverandre) for raskt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

eller holder veldig mange ut for lenge? 

Virker som mange tror at ofte så går man fra hverandre for fort uten å prøve først. Je sitter mer med oppfatningen at man ofte prøver for lenge. 

Hva tenker du?

Anonymkode: 35c5c...b37

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig. 

Anonymkode: e4d39...0c3

• Liker 6
Skrevet

Jeg holdt ut for lenge. Har fått høre det fra andre/venner også, de forsto ikke at jeg jlarte meg så lenge (men jeg hadde en plan, men det ble brudd før jeg hadde tenkt faktisk. Galskapen måtte bare ta slutt)

Anonymkode: bae29...a5d

• Liker 3
Skrevet

Nei heller motsatt at altfor mange holder ut og prøver og håper og strever og lider alt for lenge.

Anonymkode: 662c3...d18

• Liker 9
Skrevet

Vanskelig å si. Jeg savner fortsatt min ekskone hver eneste dag. Kommer sannsynligvis til å gjøre det resten av mitt liv. har innsett at ingen noen gang kan ta hennes plass som min livs kjærlighet. På den andre siden kan jeg ikke fem år etter bruddet se at jeg kunne gjort noe annerledes og jeg vet jo med meg selv at jeg hadde det forferdelig og at det ble bedre når jeg brøt ut.

Hun har i dag tatt tak i mange av problemene som gjorde at det ble slutt. Kanskje hadde hun gjort det uansett om det ble slutt, kanskje ikke.

Vet ærlig talt ikke om jeg kunne gjort noe annerledes.

Anonymkode: e2509...924

• Liker 1
  • Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Virker som mange tror at ofte så går man fra hverandre for fort uten å prøve først. Je sitter mer med oppfatningen at man ofte prøver for lenge. 

Hva tenker du?

Nei , min oppfatning er at folk holder ut ALT for lenge . 

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes heller at folk går inn i forhold/gifter seg for raskt.

Anonymkode: 96bb5...7d9

• Liker 10
  • Nyttig 1
Gjest Karamelis
Skrevet

Jeg synes folk lager barn for raskt og alt for ukritisk. 

Det er jo klart at forholdet må brytes om det går på psyken løs, men for ungene vil det aldri bli så bra som det kunne ha blitt. 

Skrevet

Skilsmisseepidimien...

Anonymkode: ffbdf...6ab

• Liker 2
Skrevet

.

Anonymkode: ae48f...3b9

Skrevet (endret)

Jeg tenker dette er veldig individuelt, noen er raske til å gå, andre holder ut.

En bør kanskje sette seg noen grenser og holde seg til dem når forholdet skranter.

Det er sikkert lurt å prate litt om hva en forventer av forholdet både ved start og underveis også.

Så får en sammenligne med livet alene og er livet alene best bør valget være lett.

Endret av Flintis
  • Liker 2
Skrevet

Det kommer jo helt an på hvor mye man vet om forholdet.

Da jeg fikk vite at en venninne hadde forlatt mannen sin, så tenkte jeg «endelig»! Jeg hadde lurt på hvorfor hun holdt ut å bli så dårlig behandlet, og ble glad på hennes vegne. Mens felles venner sa at de aldri hadde sett det komme, de så på dem som  drømmeparet, og skjønte ikke hvorfor hun gikk. 

Anonymkode: 42960...d6e

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg synes heller at folk går inn i forhold/gifter seg for raskt.

Anonymkode: 96bb5...7d9

Ja, det er jo også en bra måte å se ting på. Vi styres jo av forelskelse og kanskje ikke fornuften i starten. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Skilsmisseepidimien...

Anonymkode: ffbdf...6ab

Ja, mulig, men statistikken jevnt over sier vel det er flest skilsmisser etter sommerferien, tidlig på høsten osv? Mulig vi ikke tåler å være så mye sammen i det daglige? Hverdagen er best? Ved lockdown så var man jo ekstremt mye sammen da. Og for de som ikke hadde det bra da så det det vel neppe bedre? Jeg var så heldig at jeg både var nyforelsket selv, møtte min bare 6 mnd før pandemien kom, samt at vi begge har samfunnskritiske jobber så vi levde relativt normalt.

Skrevet
Karamelis skrev (10 timer siden):

Jeg synes folk lager barn for raskt og alt for ukritisk. 

Det er jo klart at forholdet må brytes om det går på psyken løs, men for ungene vil det aldri bli så bra som det kunne ha blitt. 

Det er jeg ikke enig i Dersom man virkelig ikke har det bra så har neppe barna det bra heller. Da er det bedre at foreldrene er fra hverandre og har det bra. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg vet ikke helt.

Selv holdt jeg ut for lenge med psykisk vold. I slike tilfeller har jeg nulltoleranse i dag, og prøver å si til folk at de fortjener bedre.

Har venner som har skilt seg som også har prøvd lenge. 

Av og til endrer mennesker seg til det verre rett og slett.

Anonymkode: 87fbd...d0a

• Liker 2
Skrevet

Ja, jeg synes folk både hopper for raskt inn i et forhold/ekteskap/får barn, og gir seg for raskt når de vil ut igjen. Føler mange ikke ser verdien i et langvarig ekteskap og folk reagerer på følelser og ikke rasjonell/langvarig tenking. Noen holder også ut for lenge, men jeg synes at når man velger å gifte seg, så bør man slåss for å bevare ekteskapet og forsøke "alt" for å ordne det, før man eventuelt konkluderer med at nå har vi prøvd det meste, det funket ikke, da er det greit å avslutte det. Jeg synes at skilsmisse er en avgjørelse som kan komme etter at man har prøvd å orden det og når man begge kan ta en rasjonell avgjørelse på det, en avgjørelse som ikke er følelsesstyrt, men basert på refleksjon, visdom og en felles forståelse for at man ikke kommer videre. 

Anonymkode: 98e8b...389

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg er enig med deg, TS. 
Jeg hopper for fort inn i forhold og blir for lenge.

Jeg ser også andre hvor jeg tenker at de gir opp for lett, men det er jo slik det ser ut på utsiden. Jeg vil ikke bli forbauset om de tenker det samme om meg.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hva tenker du?

Jeg mener at det er opptil hver enkelt hva man gjør og hva man godtar. Kvinner er forskjellige. Jeg personlig ville ikke ha godtatt utroskap eller en sur mann hele tiden mens andre synes det er ok. Det er et vanskelig spørsmål da vi alle er så forskjellige. Jeg mener et nei for ofte er bedre enn et ja og nikkedukke. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har holdt ut altfor lenge. Gikk nettopp fra mannen min, og har bodd for meg selv i noen dager bare. En venninne ble veldig overrasket og syntes det kom brått. Jeg liker ikke at folk kommenterer sånt. Det føles personlig. For meg og eksen var det absolutt ikke brått. Vi hadde ikke hatt sex på 10 år. Og hadde store problemer i ekteskapet. Venninna sa også ting som at hun håpet vi kunne løse det. Nei, det skal ikke løses!! Jeg har endelig klart å gå fra han! 🤬

Anonymkode: 29ff5...e8a

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...