AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #1 Skrevet 18. oktober 2022 Hei! Ungene er ikke veldig glad i brød. Eller rundstykker. Både butikkkjøpt og hjemmelaget. De liker best polarbrød, men jeg synes det finnes bedre alternativer enn det. Men nå trenger jeg litt inspirasjon. De er veldig glad i pannekaker, cottage cheese og yoghurt naturell med honning. I pannekakene pleier jeg gjerne å blande inn peanøttsmør eller knuste mandler. Men jeg trenger som sagt litt flere ideer som kan friste dem til å spise litt mer frokost, lunsj og kvelds. Jeg veit man kan ha pannekakerøra i kjøleskapet, men trenger å vite om noe annet jeg kan tilberede og som ikke krever at jeg må hele tiden kjøpe ny ny ny. Cottage cheese går fort tomt og tyrkisk yoghurt er dyrt. Så.. Tips? ❤️ Anonymkode: 40d9e...657
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #2 Skrevet 18. oktober 2022 Du er allerede mer kreativ enn oss - våre får stort sett bare brødskiver og Litago Yoghurt til frokost/kvelds 😇 Havregrøt? Jeg bare blander melk/vann, havregryn og litt salt i en skål og har i mikroen, veldig enkelt og greit og ungene liker det godt. Knekkebrød? Når vår eldste ikke vil ha brødskiver er knekkebrød veldig populært. Anonymkode: 324c5...810 2
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #3 Skrevet 18. oktober 2022 Eggmuffins (kan fryses), smoothie (sunn, og med havregryn, frø, proteiner), fritatta, supper (også supre å lage i store porsjoner og fryse). Eggerøre, litt skinke og cherrytomater. Grove vafler eller søtpotet vafler (belgisk variant er populære). Kjøleskapsgrøt i alle mulige varianter med topping. TIl lunsj spiser vi gjerne det andre vil kalle "middag". Couscoussalat. Kylling og søtpotet. Laks med gurotstpure. vegetariske empaanadas. Falafler og tatziki (uten hvitløk). Pastagrateng. Pai i ulike varianter Anonymkode: 1cb8c...3d5 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #4 Skrevet 18. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du er allerede mer kreativ enn oss - våre får stort sett bare brødskiver og Litago Yoghurt til frokost/kvelds 😇 Havregrøt? Jeg bare blander melk/vann, havregryn og litt salt i en skål og har i mikroen, veldig enkelt og greit og ungene liker det godt. Knekkebrød? Når vår eldste ikke vil ha brødskiver er knekkebrød veldig populært. Anonymkode: 324c5...810 Jeg har prøvd å gjøre det litt enkelt. Har alltid likt yoghurt eller knekkebrød til frokost, men eldste får knekkebrød i bhg og hun vil ikke ha hjemme. Hun spiser ekstremt lite av det. Havregrøt kunne jeg kanskje prøvd å lage litt mer av, jeg er ikke veldig flink til det, men går an å prøve? Jeg kunne kanskje prøvd safari og litago, det er jo veldig godt takk for tips ❤️ AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Eggmuffins (kan fryses), smoothie (sunn, og med havregryn, frø, proteiner), fritatta, supper (også supre å lage i store porsjoner og fryse). Eggerøre, litt skinke og cherrytomater. Grove vafler eller søtpotet vafler (belgisk variant er populære). Kjøleskapsgrøt i alle mulige varianter med topping. TIl lunsj spiser vi gjerne det andre vil kalle "middag". Couscoussalat. Kylling og søtpotet. Laks med gurotstpure. vegetariske empaanadas. Falafler og tatziki (uten hvitløk). Pastagrateng. Pai i ulike varianter Anonymkode: 1cb8c...3d5 Åå herlig! Tusen takk for gode tips! 😍 Ser jeg må Google noen oppskrifter her, har lyst til å prøve å lage falafel selv, og Søtpotet vafler nam nam 😍 Synes det er helt innafor å spise "middag" til frokost om man vil det, eldste datteren min gjør gjerne det har jeg sett 😊 Anonymkode: 40d9e...657
Peterpan91 Skrevet 18. oktober 2022 #5 Skrevet 18. oktober 2022 Du kan f.eks. prøve å lage en sunnere variant av pannekaker. Kan prøve med havregryn i røra. Trenger ikke si noe om det, de merker det nødvendigvis heller ikke. Ellers så er jo wrap med kylling ganske godt. Kylling er dyrt, og blir mye bedre om man steker og tilbereder selv, så anbefaler å gjøre det. Kan også lage en enkel dressing med rømme, som du blander sammen med valgfritt krydder og litt sitron - det gjør vi her hjemme. Foretrekker med karri. Det blir veldig godt i wrap. Wrap er også en fin måte å få i seg litt grønnsaker på. Ellers så er jo grove baguetter med tacokjøtt også godt og heller ikke så usunt. 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #6 Skrevet 18. oktober 2022 Ovnsstekt havregrøt? Frokostmuffins? https://www.karolinemarberg.no/ovnsbakt-havregrot-med-blabaer-bringebaer/ https://www.godt.no/oppskrift/1563/frokostmuffins-med-havregryn-og-toerket-frukt-og-baer Anonymkode: d57e6...f96 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #7 Skrevet 18. oktober 2022 Sønnen min er glad i lomper med alt mulig av pålegg 😄 Anonymkode: 0293a...ccd
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #8 Skrevet 18. oktober 2022 Peterpan91 skrev (7 minutter siden): Du kan f.eks. prøve å lage en sunnere variant av pannekaker. Kan prøve med havregryn i røra. Trenger ikke si noe om det, de merker det nødvendigvis heller ikke. Ellers så er jo wrap med kylling ganske godt. Kylling er dyrt, og blir mye bedre om man steker og tilbereder selv, så anbefaler å gjøre det. Kan også lage en enkel dressing med rømme, som du blander sammen med valgfritt krydder og litt sitron - det gjør vi her hjemme. Foretrekker med karri. Det blir veldig godt i wrap. Wrap er også en fin måte å få i seg litt grønnsaker på. Ellers så er jo grove baguetter med tacokjøtt også godt og heller ikke så usunt. Pleier å putte masse sunne greier i pannekakene. Nøtter har masse sunt fett, pleier ikke ta sukker i, har noen ganger grov chapati med smør på og gurh vet ikke helt hva det heter på norsk men det er en type sukker. Det er supert 😊 Kylling med karri husker jeg spiste på videregående.. Kanskje lage noe sånt 😍 takk for tips! AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ovnsstekt havregrøt? Frokostmuffins? https://www.karolinemarberg.no/ovnsbakt-havregrot-med-blabaer-bringebaer/ https://www.godt.no/oppskrift/1563/frokostmuffins-med-havregryn-og-toerket-frukt-og-baer Anonymkode: d57e6...f96 Må sjekke 😍 takk! Anonymkode: 40d9e...657
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #9 Skrevet 18. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Sønnen min er glad i lomper med alt mulig av pålegg 😄 Anonymkode: 0293a...ccd Han yngste min og, lett å spise 😍 Anonymkode: 40d9e...657
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #10 Skrevet 18. oktober 2022 Pizza med grovmel. Blir jo som brød med pålegg Fiskekaker, vårruller, stekt egg, smootie, hash brownes, omelett, chiagrøt, smoothie bowl, suppe, Anonymkode: 39e6c...410
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #11 Skrevet 18. oktober 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Pizza med grovmel. Blir jo som brød med pålegg Fiskekaker, vårruller, stekt egg, smootie, hash brownes, omelett, chiagrøt, smoothie bowl, suppe, Anonymkode: 39e6c...410 Hasj brownies..? Vil ikke gi til ungene, men kanskje til meg 😂😂? Tusen takk for tips 😍 vårruller virker veldig fristende! Anonymkode: 40d9e...657 1
FantasDick Skrevet 18. oktober 2022 #12 Skrevet 18. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hasj brownies..? Vil ikke gi til ungene, men kanskje til meg 😂😂? Tusen takk for tips 😍 Anonymkode: 40d9e...657 Hen mener hash browns aka røstipoteter, ikke gress 😆 5 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #13 Skrevet 18. oktober 2022 FantasDick skrev (3 minutter siden): Hen mener hash browns aka røstipoteter, ikke gress 😆 Åja 😳😳 har aldri hørt om det før, trodde med en gang det var gresskaker 😂😂 gud... Omg.. Anonymkode: 40d9e...657 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #14 Skrevet 18. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Åja 😳😳 har aldri hørt om det før, trodde med en gang det var gresskaker 😂😂 gud... Omg.. Anonymkode: 40d9e...657 Hahaha, jeg lo 😄 Utrolig søt misforståelse 😄 Anonymkode: 0293a...ccd 2
BlåNatt Skrevet 18. oktober 2022 #15 Skrevet 18. oktober 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Åja 😳😳 har aldri hørt om det før, trodde med en gang det var gresskaker 😂😂 gud... Omg.. Anonymkode: 40d9e...657 😂😂😂👍🏻 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #16 Skrevet 18. oktober 2022 23 minutter siden, FantasDick said: Hen mener hash browns aka røstipoteter, ikke gress 😆 Takk, stemmer det 🙂 Anonymkode: 39e6c...410
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #17 Skrevet 18. oktober 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Hasj brownies..? Vil ikke gi til ungene, men kanskje til meg 😂😂? Tusen takk for tips 😍 vårruller virker veldig fristende! Anonymkode: 40d9e...657 Hahaha søt du er ts😆 Anonymkode: e963e...637 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #18 Skrevet 18. oktober 2022 Hahah fikk en god latter av meg sjøl her og 😅 hyggelig 😂❤️ Ts Anonymkode: 40d9e...657 1
Fudge Skrevet 18. oktober 2022 #19 Skrevet 18. oktober 2022 Kjøleskapsgrøt, Pågen fullkornsskorper, babybel ost, skrella mozzarella, cheez dippers, knekkebrødsandwich, nøtter, grove vafler, toast i toastjern eller brødrister, rista brødskiver, banan (ellers alt av frukt og grønt, men banan metter godt, Alt er ikke like sunt, men litt idéer.
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #20 Skrevet 18. oktober 2022 Ungene mine har fått dilla på frokostblanding til kveldsmat. De er to og tre år. Anonymkode: 65f19...b87
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå