AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #21 Skrevet 19. oktober 2022 Har det kaldt ja, og forstår veldig godt at det må spares. Meen jeg er så uvel i kroppen om dagen, sikkkert pga. innetemperatur. Kalde føtter, uvel i magen 😶 Vi har det ikke bålvarmt hjemme heller, så ingen höjdare å komme hjem. Anonymkode: 911ee...417
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #22 Skrevet 19. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): En fin løsning, så kan ts heller få høyere strømregning hjemme enn og kjøpe mer fine ullplagg og bruke på jobb 🤷♀️ Anonymkode: 9987d...d4d Tror du ikke TS sparer inn dette på å unngå transportkostnader til jobb? 🙄 Dessuten så har vel de fleste grei temperatur i hjemmet døgnet rundt. Jeg gidder i alle fall ikke komme hjem og fryse fram til jeg får varmet opp boligen. Dersom TS har det iskaldt hjemme på dagtid, av en eller annen grunn, så er dry ikke værre enn at hun varmer opp et rom på dagtid. Og de fleste har altså transportkostnader til arbeidsplassen som overskyter dette (med god margin) Anonymkode: 6dec2...9ee
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #23 Skrevet 19. oktober 2022 Jeg skjønner at jeg er heldig med eget kontor, dør å lukke og panelovn. Jeg kler på meg. Lenge siden jeg begynte med ull. Jeg hadde ikke taklet å fryse på jobb. Anonymkode: 21fa5...080
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #24 Skrevet 19. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg skjønner at jeg er heldig med eget kontor, dør å lukke og panelovn. Jeg kler på meg. Lenge siden jeg begynte med ull. Jeg hadde ikke taklet å fryse på jobb. Anonymkode: 21fa5...080 Hvor i alle dager jobber du, i 1992? De aller fleste kontorbygg i dag har vel sentralstyrt temperatur og lufteanlegg ? 🤔 Anonymkode: 6dec2...9ee 2
Taluno Skrevet 19. oktober 2022 #25 Skrevet 19. oktober 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Vi har en sånn frostpinne på jobb, som syter og klager, til tross for 22 grader på kontoret. Det er ikke anbefalt å ha det varmere, og dere som fryser kan da for faen kle på dere? Hater sånn bitching, når dere faktisk kan gjøre noe med det selv. Det er mye verre å ha det for varmt på et kontor, kontra "kaldt" (les: PASSELIG). Anonymkode: fdeb0...583 19 grader er laveste temperaturen som er anbefalt. Og høyeste er 26. Så TS har full rett til å klage. AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Hvor i alle dager jobber du, i 1992? De aller fleste kontorbygg i dag har vel sentralstyrt temperatur og lufteanlegg ? 🤔 Anonymkode: 6dec2...9ee De fleste kontorbygg er ikke av nyere dato, og veldig mange som jobber på kontor jobber ikke i egne kontorbygg. Jeg har også kontor med dør og panelovn. Og kjøletårn til sommeren. Men det er ypperlig, for jeg vil ha 21-22 grader og har både varmen på og ullsokker. Kollegaen som benytter nabokontoret har vinduet åpent. 4
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #26 Skrevet 19. oktober 2022 Taluno skrev (1 time siden): 19 grader er laveste temperaturen som er anbefalt. Og høyeste er 26. Så TS har full rett til å klage. De fleste kontorbygg er ikke av nyere dato, og veldig mange som jobber på kontor jobber ikke i egne kontorbygg. Jeg har også kontor med dør og panelovn. Og kjøletårn til sommeren. Men det er ypperlig, for jeg vil ha 21-22 grader og har både varmen på og ullsokker. Kollegaen som benytter nabokontoret har vinduet åpent. Nei - når et kontor har anbefalt temperatur, trumfer vi som synes det er varmt nok, alt. De andre kan KLE PÅ SEG - vi kan ikke KLE AV OSS, med mindre det er et bordell det er snakk om. Det er uheldig å ha det for varmt på en arbeidsplass, spesielt med lett aktivitet gjennom dagen. Det gir hodepine, konsentrasjonsvansker og what not. Det er ikke noe å diskutere. Anonymkode: fdeb0...583 3 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #27 Skrevet 19. oktober 2022 Ta med votter som du klipper hull nederst på fingertuppene? Baklava, strikk osv. Anonymkode: 66100...9fa
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #28 Skrevet 19. oktober 2022 Fikk melding av skolen til barna igår. Skal være 17 grader i fellesområder og 19-20 i klasserommene. Og det blir kaldt når gradestokken blir minus… Står og i meldingen at barna må ha varme klær liggende. Varmen er sentralstyrt. På min arbeidsplass har de og skrudd ned. Tenkte å ta med en vifteovn, men fikk beskjed at de som styrer varmen vil se at forbruket gikk opp 😅 Anonymkode: b1baa...267 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #29 Skrevet 19. oktober 2022 De har skrudd ned på skolen til barna og arbeidsplassen. Vi har også selv skrudd ned, så hva er det å klage på?!? Ta på ull under klærne og gjerne hansker med forkortede fingre hvis det virkelig er så forferdelig. Vi har det ikke noe varmere hjemme… Anonymkode: e6a22...950 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #30 Skrevet 19. oktober 2022 Jeg hadde veldig kaldt kontor da jeg jobbet på et åpent kontorlandskap i England. Kjøpte bare en liten radiator og hadde under pulten. Vifteovn fungerer også 🙂 Anonymkode: 7e4a0...ab8
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #31 Skrevet 19. oktober 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Ta med en gradestokk og mål selv. Dette høres jo helt vanvittig ut. og som en over her skriver- sitt i boblejakke demonstrativt. Ellers får du sykemelde deg når du blir dønn forkjølet og skrive til ledelsen hvorfor du hele tiden er syk.. Forstår jo også deres side av saken, men noen må jo rope opp hvis dette skal endre seg! Forbanna grønne skiftet som er årsaken!!! og så Norge som har så ren og grønn energi som bare mulig de siste 100 årene.. forstå det den som kan 🤬🤯 Anonymkode: 2fb08...363 Hvordan er det det grønne skiftet som er årsaken? Trodde årsaken var energikrisa som er pga krigen Russland har startet? Anonymkode: 5c32f...869 2
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #32 Skrevet 19. oktober 2022 Jeg er selv en frysepinne. Selv innpakka med ull er jeg kald! Sitter as we speak med teppe og varmeflaske. På jobben hadde jeg også en egen varmeovn under pulten. Med den på kunne jeg fremdeles være kald. Mens mannfolka (jeg var eneste kvinne) var kjempevarme uten denne ovnen. Anonymkode: ad8d2...bd7
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #33 Skrevet 20. oktober 2022 Jeg har også stillesittende kontorjobb, og her skal de også spare strøm. På kontoret mitt viser gradestokken 16 grader. Helt jævlig Kan jo liksom ikke sitte med votter, lue og skjerf.. Anonymkode: 9f7d6...6dd 2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #34 Skrevet 20. oktober 2022 Be om et møte med din leder og forklar problemet. Arbeidsgiver skal tilrettelegge arbeidsplassen slik at de ansatte har forsvarlige arbeisforhold, og det finnes også regler for hvor kaldt det kan være på en arbeidsplass (innendørs). Kan du ha en liten varmeovn ved siden av deg feks? Kan du ha hjemmekontor? Anonymkode: 472ce...84e 1
Maskinfører Skrevet 20. oktober 2022 #35 Skrevet 20. oktober 2022 Glad jeg sitter i en Dieseldrevet gravemaskin med godt varmeapparat 2 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #36 Skrevet 20. oktober 2022 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Hvor i alle dager jobber du, i 1992? De aller fleste kontorbygg i dag har vel sentralstyrt temperatur og lufteanlegg ? 🤔 Anonymkode: 6dec2...9ee Har lufteanlegg og sentralstyrt varme, men jeg har i tillegg en panelovn på kontoret som gjør at jeg kan stille opp temperaturen om jeg har behov for det. Gull verdt. Anonymkode: 21fa5...080 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #37 Skrevet 20. oktober 2022 Uff, vet hvor kjipt det er å sitte på pc i et rom som er litt for kjølig, man trenger rett og slett høyere temperatur i rommet da. Mulig det er litt verre for kvinner, men jeg kjenner mange menn som ikke synes det er så stas heller. Bl.a. min samboer som er fysiker med mye utregninger og pc-bruk klagde mye da han tok doktorgrad, og universitetet ikke klarte å regulere varmen på de ulike kontorene. Han satt på kontor med bare andre menn som også synes det var "kaldt", men det var nok sikkert stort sett 19 grader, men det er rett og slett kjølig når man sitter stille hele dagen! Med litt trekk i tillegg, og ventilasjon som lever sitt eget liv, så er det ikke spesielt behagelig. Nå når han har fått seg jobb, så tar de mye mer hensyn til dette. De kan ikke betale en høy lønn til noen som sitter ukonsentrert pga kalde fingre. Skjønner ikke at de som leder arbeidsplassen ikke skjønner at det går utover lønnsomheten at folk fryser. Så ts, du må høre om du kan få en liten ovn under pulten din, det er mye billigere enn at de må sette opp varmen mange grader i hele landskapet. + evt at du kan få en plassering hvor det trekker mindre. Trekk føler jeg også har veldig mye å si på hvor varm man føler seg. Anonymkode: 7e339...f88
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #38 Skrevet 20. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 18.10.2022 den 21.23): Ja, er det ikke deilig å fryse så mye at man knapt klarer å arbeide. Det er jammen meg flott det! Anonymkode: 5e6cc...19f Det du kaller kaldt, syns jeg er en behagelig temperatur. Skulle ønske standarden til innetemperatur var mye lavere enn den er. Anonymkode: b72ac...feb
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #39 Skrevet 20. oktober 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg har også stillesittende kontorjobb, og her skal de også spare strøm. På kontoret mitt viser gradestokken 16 grader. Helt jævlig Kan jo liksom ikke sitte med votter, lue og skjerf.. Anonymkode: 9f7d6...6dd wow. Perfekt for meg. Jeg hadde elsket det 🤩 Anonymkode: b72ac...feb
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #40 Skrevet 20. oktober 2022 Taluno skrev (23 timer siden): 19 grader er laveste temperaturen som er anbefalt. Og høyeste er 26. Så TS har full rett til å klage. De fleste kontorbygg er ikke av nyere dato, og veldig mange som jobber på kontor jobber ikke i egne kontorbygg. Jeg har også kontor med dør og panelovn. Og kjøletårn til sommeren. Men det er ypperlig, for jeg vil ha 21-22 grader og har både varmen på og ullsokker. Kollegaen som benytter nabokontoret har vinduet åpent. Det hadde jeg også gjort. Hele året. Anonymkode: b72ac...feb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå