AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #41 Skrevet 20. oktober 2022 Japp. Er ca 19 grader nå. Gleder meg til å kome heim til varmen... Anonymkode: 18424...918 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #42 Skrevet 20. oktober 2022 De som skriver at det er bare å kle på seg - dere leste ikke det jeg skrev om at jeg allerede har på meg ulltøy? Les: ullundertøy, ullsokker og tjukk ullkofte eller genser. Nå har jeg i tillegg vanter med tuppene kuttet av, men til og med det er ikke godt nok. Jeg fryser! Har nå målt at der jeg sitter veksler det mellom 17 og 18 grader. Og det er nok noe trekk også. Noe som ofte kvinner er mer sensitive til. Jeg gruer meg til å gå på jobb og er ikke så produktiv som jeg pleier å være. Ikke er jeg en solstråle å omgås med heller, for jeg er ikke så glad når jeg fryser, for når jeg fryser har jeg det vondt. Jeg spenner hele meg, får vondt i nakken og får hodepine. Jeg skal prøve med noen varmeelementer å ha det med også. Elsker jobben min og forstår de vil kutte utgiftene (men firmaet har god økonomi), men tenker at en heller kunne begynt med gode vaner først (være flink til å lukke dører, senke temp utenom arbeidstid, at alle faktisk slår helt av PC’ene sine når de går for dagen). Som sagt, elsker jobben min, men akkurat nå trives jeg absolutt ikke og det synes jeg er veldig trist. Anonymkode: 5e6cc...19f 2 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #43 Skrevet 20. oktober 2022 kan du ikke bare sette opp en vifteovn eller lignende? Der jeg jobbet før hadde vi et forferdelig kontor som var badstue om sommeren og iskaldt om vinteren. Jeg hadde en liten gulvstående ovn under pulten og det gjorde tilværelsen ganske god om vinteren. Anonymkode: f43d9...cd8
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #44 Skrevet 20. oktober 2022 9 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har også stillesittende kontorjobb, og her skal de også spare strøm. På kontoret mitt viser gradestokken 16 grader. Helt jævlig Kan jo liksom ikke sitte med votter, lue og skjerf.. Anonymkode: 9f7d6...6dd Har du 16 grader på kontoret ditt så kan du det jo. Hvordan kan de klage på det? Jeg hadde kanskje tatt med meg sovepose til å ha fra livet og ned og. Anonymkode: 8d1d2...f7f
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #45 Skrevet 20. oktober 2022 Problemet til mange som har stillesittende jobb, er at de i liten grad beveger seg på veg til og fra jobb (les: personbil). Det hjelper lite med isolerende klær med høy clo-verdi, f.eks. ullundertøy, dersom kroppen produserer for lite varme. Kroppen må holdes i bevegelse. Gå 10-15 minutter før jobb, gå litt i lunsjen, osv; det får i gang varmeproduksjonen i kroppen. Klærene gjør bare én ting: isolerer. Anonymkode: 5dcf6...b9a 2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #46 Skrevet 20. oktober 2022 Normal innetemp er 22 grader, og dette er basert på hva mannen synes er behagelig, kvinner flest (ikke alle) fryser lett og ville gjerne ha det litt varmere. 19 er derfor gjerne 5 grader mindre enn hva som er behagelig for kvinner, og det er ikke greit! Anonymkode: 7efcf...7e8 2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #47 Skrevet 20. oktober 2022 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Har du 16 grader på kontoret ditt så kan du det jo. Hvordan kan de klage på det? Jeg hadde kanskje tatt med meg sovepose til å ha fra livet og ned og. Anonymkode: 8d1d2...f7f Jeg og! Det må være lov å kle seg etter forholdene, krever forholdene lue og votter inne så ja! Og enig, sovepose var en god ide. Anonymkode: 7efcf...7e8 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #48 Skrevet 20. oktober 2022 Jeg har med egen liten varmeovn jeg har stående under skrivebordet mitt for å holde varmen for å kompensere for termostaten. Jeg har også ullklær på meg og ullsokker og skjerf, men sliter fortsatt med kalde fingre. Har noen vintre termoskjørt når det blir som verst. Termostaten kan sikkert stå på 22, men det trekker kaldt fra store vinduer. Anonymkode: 4d1c9...a5b
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #49 Skrevet 20. oktober 2022 Jobbet 5 år på en skole der jeg hadde arbeidsplassen min ved et vindu, håret mitt blafret bokstavelig talt når det blåste ute. Satt med vinterjakke på om vinteren. Ull neste hele året. Ekstra sjal i ull. Tok av jakka i klasserommet da elevene ikke fikk ha på jakke inne, men etterhvert måtte vi la elevene kle på seg også. Tok noen år å få bygget ny skole, men er i boks nå. Men da slutta jeg og jobber nå på annen skole, ikke like kald heldigvis:) Anonymkode: 3f99e...f84 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #50 Skrevet 20. oktober 2022 Jeg har på ullundertøy, pen ullgenser og hjemmetrikkede penny gloves i kasjmir fra Petiteknit. Tar knebøy og ev. spensthop i tillegg omtrent en gang hver halvtime. Anonymkode: c32b2...d05
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #51 Skrevet 20. oktober 2022 Fy faen, så jævla tragisk å måtte sitte inne og fryse i et av verdens rikeste land. Anonymkode: 432ea...4db
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #52 Skrevet 20. oktober 2022 Hvordan kan man bli blåfrossen i 19 grader? Da jeg jobbet i åpent landskap var jeg alltid glovarm mens mange andre klaget på at de frøs hele tiden. Takk og pris for hjemmekontor og muligheten til å regulere egen temperatur. Anonymkode: b55a6...717 1 1
Me for life Skrevet 20. oktober 2022 #53 Skrevet 20. oktober 2022 "Oppvarmet jakke, Vinter Utendørs Varm Elektrisk Varmefrakk, 8 Varmesoner | Fruugo NO" https://www.fruugonorge.com/oppvarmet-jakke-vinter-utendors-varm-elektrisk-varmefrakk-8-varmesoner/p-90147417-188107732?language=no&ac=croud&gclid=Cj0KCQjw48OaBhDWARIsAMd966DemVseweZ3MYkCdgjR1m4ZL1qD772jtm_fFIUJH5TEl0to1fl-1PMaAgM0EALw_wcB "Elektrisk oppvarmet usb batteridrevet jakke med bukse | CDON" https://cdon.no/klar/elektrisk-oppvarmet-usb-batteridrevet-jakke-med-bukse-p-97499805?gclid=Cj0KCQjw48OaBhDWARIsAMd966Dfs73xaE6Z007skJTYElpR9-opT_5wjOxncqIoyykxYltWYU_dWs4aAmDtEALw_wcB&gclsrc=aw.ds "Oppvarmede sokker Oppladbart Elektrisk Batteri Unisex Termisk FotVarmer | Fruugo NO" https://www.fruugonorge.com/oppvarmede-sokker-oppladbart-elektrisk-batteri-unisex-termisk-fotvarmer/p-65982642-132819165?language=no&ac=croud&gclid=Cj0KCQjw48OaBhDWARIsAMd966Dps8SIybfbkm0OgNiUltHE4kD-y0DtbQ28Bzq2Hsy8mQlm3L6WqtYaAhOTEALw_wcB "Oppvarmet vest for menn kvinner med 9 varmepaneler (svart.m) -l | Fruugo NO" https://www.fruugonorge.com/oppvarmet-vest-for-menn-kvinner-med-9-varmepaneler-svartm-l/p-103500874-218039395?language=no&ac=croud&gclid=Cj0KCQjw48OaBhDWARIsAMd966B09EsM-cCsh270-eVy_q7tFzAQN40fzFTpaFm1es6SOISy2gDfMvIaAtS1EALw_wcB "Varmt undertøy dress vinter intelligent temperaturkontroll varm og kaldtett elektrisk oppvarming klær og bukser varm dress – Grandado" https://no.grandado.com/products/varmt-undertoy-dress-vinter-intelligent-temperaturkontroll-varm-og-kaldtett-elektrisk-oppvarming-klaer-og-bukser-varm-dress?variant=UHJvZHVjdFZhcmlhbnQ6MjcwNzU5MjE4&gclid=Cj0KCQjw48OaBhDWARIsAMd966AK2flHnBZn739EJxjEyR4VMbjlu_nSAMqQRr_AgX87gOfDhEhBR3YaAisgEALw_wcB
Loboto Skrevet 20. oktober 2022 #54 Skrevet 20. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 19.10.2022 den 11.30): Jeg skjønner at der er kjipt, men leser du om alle konkurser rundt om kring på grunn av strøm? Jeg forstår arbeidsgiveren din. Vil anbefale deg håndleddvarmere som går ned til fingrene. Koster 99 på H&M. Det er veldig mye fine ullplagg i butikkene nå, så du kan fint kle deg pent på jobb med varme klær. Om du har mulighet for hjemmekontor og har råd til og holde temperaturen høy hjemme gjennom dagen, så undersøk muligheten for det. Anonymkode: 9987d...d4d Vil ikke hjelpe for det er ikke slik varme klær fungerer om man er kald. Prøv å sett deg ute på en benk på vinteren. Ha på deg hva du ville hatt på deg på tur. Utebukse, boblejakke, 2 lag ull under, votter, lue og hals, samt gode sko. Sitt slik og les en bok i 4 timer uten å reise deg. Selv om det er vindstille vil du bli ufattelig kald og over tid kan du faktisk bli alvorlig nedkjølt selv om det er godt oppi plussgrader og vintersol!! Det er selvsagt uholdbart og jobbe under slike forhold hvor man må opp å bevege seg varm hver 10 minutt. Hva skjer med kroppen og spesielt hjernen når man fryser? Blir man mer produktiv? Nope. All kapasitet i kroppen brukes sa kun til en ting! Oppvarming. Som setter igang en rekke prosesser som er svært ugunstig når man skal konsentrere seg. 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #55 Skrevet 20. oktober 2022 Sitat Men sjekk temperaturen først, og om det er 19 eller kaldere, så kan du ta det opp med verneombud eller avdelingsleder, å påpeke at såpass kjølige temperaturer faktisk ikke er anbefalt av Arbeidstilsynet, og at det kan senke produktivitet og konsentrasjon, og at folk blir mer mottakelig for infeksjoner, som for eksempel influensa, forkjølelse og covid! Er det ikke 19 grader det skal senkes til på skoler, sykehus, kirker, og andre offentlige greier, da? At det ikke er anbefalt av Arbeidstilsynet ser jo ut til at de har gitt beng i da den vurderingen ble tatt.. Anonymkode: 1b7c2...048
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #56 Skrevet 20. oktober 2022 Hos oss er det godt over 20, tipper rundt 22. Kvinnene synes det er litt kaldt, jeg synes det er et par grader for mye. De kan godt spare litt for min del. Så lenge jeg ikke blir kald på hendene er det varmt nok. Anonymkode: 9e99d...fa4
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #57 Skrevet 20. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 19.10.2022 den 13.25): Vi har en sånn frostpinne på jobb, som syter og klager, til tross for 22 grader på kontoret. Det er ikke anbefalt å ha det varmere, og dere som fryser kan da for faen kle på dere? Hater sånn bitching, når dere faktisk kan gjøre noe med det selv. Det er mye verre å ha det for varmt på et kontor, kontra "kaldt" (les: PASSELIG). Anonymkode: fdeb0...583 100% uenig herfra til evigheten. Å fryse er verre enn å svette. Jeg kan fint tåle at det litt varmt, men er jeg kald så får jeg faktisk vondt i både skuldre, nakke og t.o.m kjeveparti fordi jeg sitter med alle muskler i helspenn hele tiden. Når det er for varmt så er man i det minste løs og smidig i muskulatur og ledd. Anonymkode: 58197...ff9 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #58 Skrevet 21. oktober 2022 16 hours ago, AnonymBruker said: 100% uenig herfra til evigheten. Å fryse er verre enn å svette. Jeg kan fint tåle at det litt varmt, men er jeg kald så får jeg faktisk vondt i både skuldre, nakke og t.o.m kjeveparti fordi jeg sitter med alle muskler i helspenn hele tiden. Når det er for varmt så er man i det minste løs og smidig i muskulatur og ledd. Anonymkode: 58197...ff9 Bruker dine egne ord, 100% uenig herfra til evigheten. Å svette er mye verre enn å fryse. Og jeg fryser jo heller ikke i 19 grader, som tilsvarer vanlig norsk sommertemperatur. Men folk er forskjellige, så det som først og fremst bør forbys herfra til evigheten er åpne kontorlandskap der alle må ha samme temperatur. Ha hjemmekontor der det er mulig, ellers cellekontor der folk kan ha den temperaturen de vil. Vi er mange som ville senket temperaturen da sånn at frysepinnene kunne hatt det varmere hos seg. Anonymkode: b55a6...717 1
jabx Skrevet 21. oktober 2022 #59 Skrevet 21. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 19.10.2022 den 13.25): Vi har en sånn frostpinne på jobb, som syter og klager, til tross for 22 grader på kontoret. Det er ikke anbefalt å ha det varmere, og dere som fryser kan da for faen kle på dere? Hater sånn bitching, når dere faktisk kan gjøre noe med det selv. Det er mye verre å ha det for varmt på et kontor, kontra "kaldt" (les: PASSELIG). Anonymkode: fdeb0...583 Uenig. Jeg fungerer mye bedre hvis jeg er for varm. Hvis jeg blir kald, så stopper alt bare opp.
Missy77 Skrevet 21. oktober 2022 #60 Skrevet 21. oktober 2022 Det er enklere å kle på seg enn av seg. Jeg er veldig varm av meg, og sitter sammen med noen frysepinner. De sitter med hver sin oljeovn for fullt til det blir 30 grader i rommet. Det er et helvete. Det er enklere for dem å kle på seg enn for meg å kle av meg. Jeg kan ikke akkurat sitte i bikini heller. Så bedre at det er bittelitt kaldere, så kanskje alle får en ok dag - temperaturmessig. 😃 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå