Gå til innhold

Til du som aldri bidrar med penger på Spleis…

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor bidrar du ikke? Hva skal til for at du skal bidra med penger? Hva skal det stå i annonsen for at du skal bidra?

Anonymkode: ae430...bc2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gir ikke til tiggere 

Anonymkode: 711dc...642

• Liker 33
  • Nyttig 7
Skrevet

Jeg bidrar masse i forskjellige spleiser. Sist for et par dager siden til Noah.

Men jeg har noen bekjente som aldri gir penger. De støtter aldri en god sak på noen som helst måte. Felles for dem er en utrolig egoisme. De bryr seg egentlig kun om seg selv..

gir faen i miljø, i dyreveldferd osv. 

• Liker 6
  • Hjerte 3
Skrevet

Jeg gir ikke. I 11/10 tilfeller har folk satt seg i situasjonen selv.

• Liker 33
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Hvorfor i alle dager skulle jeg gi noe som helst til noen som helst?

Anonymkode: 2cf42...e19

• Liker 15
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg trenger pengene mine selv. Mangler masse fordi jeg ikke har nok, og da gir det ingen mening å gi bort når jeg ikke har nok selv engang.

Hadde jeg hatt nok, hadde jeg likevel ikke gitt på spleis, men enig med første svaret her. Kunne gitt til noen jeg faktisk visste trengte dem. For jeg kjenner til noen av de også.

Anonymkode: 7d26b...775

• Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Ga til sykehjemkatten der jeg hadde sommerjobb en gang. Har også gitt til en spleis opprettet av noen sykepleiestudenter jeg kjenner på utveksling et sted i Afrika så de kunne kjøpe morsmelkerstatning til babyer på nyfødtintensiven hvor de jobbet. Og så ga jeg til Ammehjelpen den gangen de trengte det. Gir ikke til randoms som trenger hjelp til å betale en regning.

Anonymkode: 8faf3...826

• Liker 35
Skrevet

Jeg gir heller ikke til tiggere. Mange prioriterer veldig feil. Mange valg folk tar, slik som antall dyr eller unger har en større betydning for hvordan man får det i livet. Det gidder ikke folk å vedkjenne seg. 

Jeg har prøvd å tenke smart selv, tatt valg etter det. Gidder ikke å gi bort mine velfortjente penger til andre som ikke har gjort det samme

Anonymkode: 5eeab...8e0

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet

En ting er at jeg trenger pengene selv, men der er også så sinnsykt mange svindlere der ute. Stoler kun på meg selv. 

Anonymkode: d60a1...643

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg støtter ikke tilfeldige spleiser fordi det er umulig å vite hvem som faktisk trenger det og hvem som bare ser mulighet for noen lett-tjente penger. Alle kan jo opprette en spleis og finne på en trist historie, og ja, det ødelegger for de som virkelig trenger det. 

Har støttet folk som jeg vet hvem er ved et par anledninger, også gir jeg heller til lokale organisasjoner som hjelper vanskeligstilte osv og slik. 

Anonymkode: 07930...b94

• Liker 19
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvorfor skal jeg gi penger til fremmede?

Anonymkode: fbc3f...dee

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg gir heller ikke til tiggere. Mange prioriterer veldig feil. Mange valg folk tar, slik som antall dyr eller unger har en større betydning for hvordan man får det i livet. Det gidder ikke folk å vedkjenne seg. 

Jeg har prøvd å tenke smart selv, tatt valg etter det. Gidder ikke å gi bort mine velfortjente penger til andre som ikke har gjort det samme

Anonymkode: 5eeab...8e0

Og mange har jævelig uflaks!
Har kreft og trenger behandling i utlandet, huset brant ned, mannen din dør i en ulykke og du står igjen som alenemor med 3 barn osv!  
Livet kan servere noen seriøse nederlag! 

Ikke tro at alt bare dreier seg om hvilke valg man tar! 

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg gir til dyrevern . Ellers gidder jeg ikke støtte andre ting. 

Anonymkode: 27126...055

• Liker 8
  • Hjerte 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg støtter ikke privatpersoner. Enkelt og greit fordi jeg ikke stoler på folk. Tåredryppende historier om alt som er galt i verden biter ikke på meg, jeg er sikker på at minst halvparten juger så de tror det selv.

Jeg har gitt til noen organisasjoner. 

Anonymkode: 6e831...ffc

• Liker 20
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hvorfor bidrar du ikke? Hva skal til for at du skal bidra med penger? Hva skal det stå i annonsen for at du skal bidra?

Anonymkode: ae430...bc2

Har ingen interesse av det. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Rucula skrev (1 minutt siden):

Og mange har jævelig uflaks!
Har kreft og trenger behandling i utlandet, huset brant ned, mannen din dør i en ulykke og du står igjen som alenemor med 3 barn osv!  
Livet kan servere noen seriøse nederlag! 

Ikke tro at alt bare dreier seg om hvilke valg man tar! 

Hvis huset ditt brenner ned og du står uten forsikring, vil jeg påstå at du står på bar Bakke på grunn av et valg du har tatt.

Anonymkode: 5ad14...e61

• Liker 35
  • Nyttig 11
Skrevet

Ser ikke grunn til å støtte random fremmedes diverse påfunn. Bryllup, reparasjon til bil, et fotballag jeg aldri har hørt om vil ha nye drakter, noen gadd ikke tegne forsikring på katta etc.

Mange bedre ting å gi til…

Anonymkode: b3bb5...fde

• Liker 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...