Gå til innhold

Feit nye normalen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann jeg er gutt 19 år jeg kraftig overvektig men jeg høres kanskje rar ut men elsker å være feit var ganske tynn da jeg begynte på videregående 85kg 25 i bmi men nå veier jeg opp i mot 128 og en bmi på 34  men syns det er godt å bare slappe av spise det jeg vil

Anonymkode: 04945...072

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ved å være kraftig overvektig utestenger du deg selv fra mye. Det er blant annet ikke lett å få innpass på dating-markedet og få seg kjæreste når man er stor og tjukk. De fleste går for slankere utgaver enn 128 kg. Unntak finnes, men det er helt klart lettere å få seg dame som  85 kilo tung enn 128.

Det er også ikke til å stikke under stol at man blir diskriminert i samfunnet som overvektig. Folk ser ned på en. Man blir kanskje, bevisst eller ubevisst, utestengt fra jobber man søker på når firmaet får se hvor tjukk man er. De vil kanskje heller satse på en som tar bedre vare på seg selv og helsen sin på den arbeidsplassen.

To viktige faktorer å tenke på før du spiser på deg enda flere kilo. Prøv heller å gå ned.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker said:

Heisann jeg er gutt 19 år jeg kraftig overvektig men jeg høres kanskje rar ut men elsker å være feit var ganske tynn da jeg begynte på videregående 85kg 25 i bmi men nå veier jeg opp i mot 128 og en bmi på 34  men syns det er godt å bare slappe av spise det jeg vil

Anonymkode: 04945...072

Alle synst det er godt å være en slask, sitte på sofaen og spise chips hver dag.. 

men som voksen kan man ikke det, tar du ikke tak i det nå får du et vanskelig liv med sykdommer. Tro meg det ønsker du ikke 

vil du ikke ha en kjæreste da?

Anonymkode: 64dcb...c9c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er vel gjort forskning på at vi mennesker har mer tillit til og stoler mer på evnene til slanke mennesker, rett og slett fordi vi ubevisst ser på overvektige som noen som mangler selvkontroll eller kunnskap. Så ja, både i jobbsammenheng og på damefronten er det gunstigere å ikke være overvektig. 

Helsemessig, definitivt bedre å gå av noen kg. Men bra du er lykkelig selvsagt, bare håper det varer, for det er mye vanskeligere å ta av seg så mye når du har skapt dårlige vaner, enn det var å legge de på seg.

Anonymkode: 618ce...cfb

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Du bruker altså fedme som et påskudd til å gi faen i resten av livet ditt. En dag kommer du til å angre noe jævlig på det, så jeg råder deg sterkt til å søke hjelp nå.

Anonymkode: efbad...a41

• Liker 1
Skrevet

Overspising kommer ofte av traumer. Hva har du opplevd? 

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...